Kysytääns taas Satkun laatikoista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Kysytääns taas Satkun laatikoista

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Alkaa -91 T16 oirehtia siihen malliin, että lootalle pitäis tehdä jotain, tai hommata toinen tilalle. Siispä: vaihdekepin keskityksenhän takia -87 tai uudempi loota ainakin saisi olla? Onko tuon ikäisissä (87-93) kaasari- tai iivarilootissa kestävyyden suhteen turbon lootaan verrattuna mitään (huomioitavia) eroja? Ensiövälityksissähän eroja on, mutta sen vaihtaminenhan ei ole ongelma.
...niin se vika on 1-2-vaihteiden kytkentärenkaassa, tai ainakin siellä päin. Kahdesti on kakkoselle vaihtaessa rusahtanut ja enää ei meinaa em. pykälät millään mennä päälle ja varsinkaan ykköstä saada pois. jos sen ensin on saanut rusikoitua päälle. Saattaa olla se hioutuu pikkuhiljaa käyttökelpoiseksi, tai sitten ei. Kolmosella ei kuitenkaan ole mitenkään mukava lähteä paikaltaan. :(
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Suosittelen vaihdelaatikon vaihtoa ennenkuin jänkittää lopullisesti.

Laatikon numeroista kaksi viimeisintä kertoo kehitysversion.
Esim: 45710
Eka digitti: 4= kumityyny 5= hydraulityyny&turbon tukilaakeri edessä
Toka digitti: vaihteet
Kolmas digitti: enska
Nelos&viitos digitit: kehitysversio: 10 -> on sisäsellä keskityksellä. 12-> on isommalla pinionilaakerilla.

T. Pasi
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Laatikosta

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

JOs olet ostamassa uutta salkkua,niin mitä tuo vanha maksaa.
Hommaa uus niin vaihdan sen sinulle jos saan laatikon työpalkaksi????
terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kysytääns taas Satkun laatikoista

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mikko_H kirjoitti:Alkaa -91 T16 oirehtia siihen malliin, että lootalle pitäis tehdä jotain, tai hommata toinen tilalle. Siispä: vaihdekepin keskityksenhän takia -87 tai uudempi loota ainakin saisi olla? Onko tuon ikäisissä (87-93) kaasari- tai iivarilootissa kestävyyden suhteen turbon lootaan verrattuna mitään (huomioitavia) eroja? Ensiövälityksissähän eroja on, mutta sen vaihtaminenhan ei ole ongelma.
...niin se vika on 1-2-vaihteiden kytkentärenkaassa, tai ainakin siellä päin. Kahdesti on kakkoselle vaihtaessa rusahtanut ja enää ei meinaa em. pykälät millään mennä päälle ja varsinkaan ykköstä saada pois. jos sen ensin on saanut rusikoitua päälle. Saattaa olla se hioutuu pikkuhiljaa käyttökelpoiseksi, tai sitten ei. Kolmosella ei kuitenkaan ole mitenkään mukava lähteä paikaltaan. :(
Kysyppä Tomi Toivaiselta Vaajakoskelta tarjous. On aika velho 900 ja 9000 vaihdelaatikkojen kanssa ja antaa korjaukselle vuoden takuun. Numeroa en muista, mutta ajo ohjeen voin yrittää selittää puhelimessa tai potkiaisissa sunnuntaina, jos olet tulossa.

Vanhojen laatikoiden kanssa on vähän niin ja näin. Tuurilla saat hyvän :?: :?: :?:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Vanha laatikko on ihan fiksua laittaa, kunhan ei osta ihan sikaa säkissä. Mieltuiten vaihdettavalla laatikolla pitää päästä itse tai luotettavan/arvostelukykyisen kaverin ajamaan ennen moisen ostoa.

Kymmeniä laatikkoja hämmäntäneenä voin sanoa, että toiselle priima on toiselle aivan finaalissa. Jokainen kuitenkin tunnistaa hyvän laatikon käyttäessään moista.

Joskus noita laatikoita jaksoin itsekin rempata, mutta nykyään jos laatikko hajoaa laitan mieluummin tilalle hyvän käytetyn kuin isolla rahalla korjatun.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin