Vianetsintä apua jurnutukseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saarive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 08:03

Viesti Kirjoittaja saarive »

Kiitos myös sinulle AH79 vastauksesta, taidan toimia tässä järjestyksessä. Jos vika ei ole pyörän laakerissa niin tietääkö kukaan mistä välilaakerin saa, vai onko se osa jotain isompaa osa kokonaisuutta ja onko vaihtotyö hankala ?
saarive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 08:03

Viesti Kirjoittaja saarive »

Kiitos myös sinulle AH79 vastauksesta. Toimin tässä järjestyksessä vian etsinnässä. Jos vika osoittatuutukin vetonivelen välilaakeriksi niin osaako kukaan neuvoa mistä sen saa, onko tämä välilaakeri osa jotain isompaa osakokonaisuutta ? Motonetin luettelosta ei löydy mitään sisempään vetoniveleen/akseliin viittaavaa osaa. Millainen savotta on välilaakerin vaihtotyö ?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

saarive kirjoitti:Onko tälle oikean etupyörän laakerin kulumiselle ilman väljyyttä ominaista se että suoraan ajettaessa ja oikealle käännettäessä jurnuttaa mutta vasemmalle käännettäessä vaimenee tai häipyy täysin ?
Samanlaisia oireita tosiaankin oli ja oikean etupyörän laakeri se oli. Pyörä ilmassa ei tuntunut väljyyttä eikä mitään ääntä kuulunut, vaan ainoastaan ajossa huomasi oireet.

Kokeile kääntää napaa 180 astetta paikallaan ja katso muuttuuko ääni. Itselläni alkoi kääntämisen jälkeen jurista vasemmalle käännettäessä, mutta ei suoraa ajaessa eikä oikealle kääntäessä.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Viime viikolla oikean etupyörän laakerin vaihtaneena voin antaa äänen sille. Se metelöi ensin juuri kuvatulla tavalla, sitten alkoi pitää suoraan ajaessakin ääntä...sitten se meni vaihtoon ja kaikki hiljeni.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Ittellä meni takapyörän laakerointi uusiksi. Väljystä siinä ei juurikaan ollu mutta ajaessa kuului semmoinen tasainen "wooooo". Ei onneksi käyny viel edes lämpimänä. Tiedä miten pitkään olis sit viel kestäny. Onneksi nyt on parempaa laakerointia kiinni.

PS. kirottuja olkoon lukkoliiman mölvääjät ;)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saarive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 08:03

Viesti Kirjoittaja saarive »

No niin ei mennyt äänestyksen mukaan vianpoisto, nyt on viimeinenkin pyöränlaakeri vaihdettu mutta jurnutus jatkuu. Eli toinen ehdotus oli murskatappioäänillä vetoakselin välilaakerin vaihto, tietääkö kukaan herrasmiehistä tai muuten vaan että mistä löytyy osa ja millä hinnalla ja löytyykö jostain vaihtoohjeet ?

Muistutukseksi vielä että kysessä oli tonnari ja tuli aloitettua ketju tällä väärälle saitilla mutta tuntuu olevan sen verran mukavaa ja tietäväistä porukkaa että jatkan täällä.
Vastaa Viestiin