Bensankulutus
Laskeskelinpa muutaman eri vakuutusyhtiön sivuilta Saabin vakuutuksen hintoja ja erot on melkoisia. Ifiin päin ei kannata edes heittäää vettä, vakuutus on lähes satasen kalliimpi, kuin halvimmassa, eli Tapiolassa. Pohjola on jonkun kympin Tapiolaa kalliinpi. Tarvitsee vielä verrata muita kun mieleen tulee, mutta nämä "suosituimmat" nyt ainakin tässä..
Hinnat laskin -90 vuotiselle satkulle osakaskon kanssa. Ilman kaskoa hinnat ovat samansuuntaisia, Tapiola halvin, Pohjola pari euroa edellä ja If taas luonnollisesti törkeän paljon kalliimpi. Ja täytyy sanoa, että kyseinen pulju ei muutenkaan toimi kovin reilusti, joten suosittelen unohtamaan sen.. xD
Edit: Tulipa vielä laskettua Fennian vakuutuksen hinta ja osakaskon kanssa oli ainot, jonka vuosimaksu jäi alle 500euron. Selvästi halvin siis.
Hinnat laskin -90 vuotiselle satkulle osakaskon kanssa. Ilman kaskoa hinnat ovat samansuuntaisia, Tapiola halvin, Pohjola pari euroa edellä ja If taas luonnollisesti törkeän paljon kalliimpi. Ja täytyy sanoa, että kyseinen pulju ei muutenkaan toimi kovin reilusti, joten suosittelen unohtamaan sen.. xD
Edit: Tulipa vielä laskettua Fennian vakuutuksen hinta ja osakaskon kanssa oli ainot, jonka vuosimaksu jäi alle 500euron. Selvästi halvin siis.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Ääni tälle, mulla Saabin liikennevakuutus ja laaja osakasko tapiolassa sekä kotivakuutus (ja vielä ykköasauton vakuutukset täyskaskoineen), omistaja-alennus 10% ja ne s-bonukset. Hintaa tulee Saabille noin (550+95)€/vuosi.BBU kirjoitti:Aivan, Tapiolassa saa kyllä koti- ja tapaturmavakutuuksien kera ihan hyvän omistaja-alennukset ja S-poonukset
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Lisäyksenä vielä, että omat bonusprosentit on 0% ja 50%, josta ei laajassa osakaskossa mitään hyödy.
Olen tossa vasta 700 km Saabilla ajellut, nurkka-ajoa pääkaupunkiseudella ja kulutus on ollut välillä 8,9-9,8l/100km. Melko paljon ajoa itäväylällä ja kehällä. Ja Saabin malli näkyy sigussa.
Olen tossa vasta 700 km Saabilla ajellut, nurkka-ajoa pääkaupunkiseudella ja kulutus on ollut välillä 8,9-9,8l/100km. Melko paljon ajoa itäväylällä ja kehällä. Ja Saabin malli näkyy sigussa.
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Täytyy itsekin kohta katsella vakuutushommat uusiksi, tällä hetkellä Lähivakuutuksessa, pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia jotain 495€.
Jos vaikka saisi auton arvoa pöngitettyä vähän ylöspäin, ei tuommoisen satkun lista-arvo taida kovinkaan kummoinen olla. Jonkinnäköinen hälytin kiinni ja pitääpä tuohon joku osakaskon tapainenkin ottaa.
Kulutus ei ainakaan vielä ole hirvittänyt, alle 8,5l/100km jää käytännössä aina. Vähän alle kasin jos ajelee matka-ajoa, ohitettua tulee liikaakin eikä nopeuskaan ainakaan alakanttiin ole...
Jos vaikka saisi auton arvoa pöngitettyä vähän ylöspäin, ei tuommoisen satkun lista-arvo taida kovinkaan kummoinen olla. Jonkinnäköinen hälytin kiinni ja pitääpä tuohon joku osakaskon tapainenkin ottaa.
Kulutus ei ainakaan vielä ole hirvittänyt, alle 8,5l/100km jää käytännössä aina. Vähän alle kasin jos ajelee matka-ajoa, ohitettua tulee liikaakin eikä nopeuskaan ainakaan alakanttiin ole...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Bensankulutus
riippumatta konepellin alla olevasta tekniikasta, hyvin pidetty ja huollettu og-saab kuluttaa vähän. ja päinvastoin. meiltä kaikilta löytyy varmaan mielipiteitä, että juuri sen minun omistama malli kuluttaa vähiten .Deiko kirjoitti:
- Onko mallien(ja vuosimallin) välillä suurta eroa bensankulutuksessa?
- Miten bensankulutukseen vaikuttaa ruisku, venttiilien määrä tai turbo?
- Kuinka paljon se bensankulutus suurinpiirtein on, jos kyseessä on Saab 900 vm. -88?
jos katselet 80-luvun alkupään saabeja, muista että niissä on useammin joukossa nelivaihteisia.
kulutuksesta huolestuminen on minunkin mielestäni aiheellista vain kaupunkiajossa. rauhallisessa matka-ajossa hyvin pidetty 5-vaihteinen saab 99/90/900 lähes poikkeuksetta yllättää taloudellisuudellaan (7/8 litraa).
oman ajotavan tarkistamisella voi leikata helposti polttoainekuluista 20% saabin ollessa kyseessä.
on muistettava että raskas kaasujalka kostautuu pahemmin isomoottorisella autolla. jos ei osaa/halua ajaa taloudellisesti, mutta haluaa silti säästää bensakuluissa, saab on väärä valinta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kyllä taitaa jotain häirää olla käyttöautos tällä hetkellä (T16 -84), kuluttaa todella rauhallises matka-ajos n. 10l/100km keskivauhti n. 90km/h. autoon on vaihdettu ilmansuodatin, tulpat+johdot, öljyt, tarkastettu kaikki mahdolliset vuodot (bensa ja ali/ylipaine), sytkä on kohdillaan, renkaiden paineet on hyvät, jarrut ei laahaa, seokset oli reilu kk. sitten katsastukses kohdillaan, polttoainejärjestelmän puhdistusaineet on ajettu koneen läpi. käy ja liikkuu kuitenkin hyvin, mikä mättää, onko ideoita kulutus laski hieman bensalastun ja paineiden noston jälkeen
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Pari juttua voisi olla syytä tarkastaa tuosta edellisestä 900t16:sta. Virranjakajan kellon tarkastus ja bensapaineiden tarkastus. On nimittäin kovin yleistä, että jakajan kello on rikki, eikä sitä huomaa välttämättä muusta, kun polttoaineen kulutuksesta ja vähän huonommasta moottorin reagoinnista. Toisekseen näissäkin sähköruiskuissa tulee mekaanisia vikoja, niinkuin muihinkin mekaanisiin vehkeisiin ja bensapaineensäädin menee rikki siten, että paineet on yläkanttiin. Kaikki tietää, että paineen korotus lisää bensansyöttöä, joka on tietyssä tilanteessa hyvä asia ja toisaalta tietyssä huono.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jakajan kello on ehjä ainakin sitä alkuunsa itsekin epäilin, eipä tullu kyllä toi paineensäädin mieleen, täytyypä tarkastaaMertmi kirjoitti:Pari juttua voisi olla syytä tarkastaa tuosta edellisestä 900t16:sta. Virranjakajan kellon tarkastus ja bensapaineiden tarkastus. On nimittäin kovin yleistä, että jakajan kello on rikki, eikä sitä huomaa välttämättä muusta, kun polttoaineen kulutuksesta ja vähän huonommasta moottorin reagoinnista. Toisekseen näissäkin sähköruiskuissa tulee mekaanisia vikoja, niinkuin muihinkin mekaanisiin vehkeisiin ja bensapaineensäädin menee rikki siten, että paineet on yläkanttiin. Kaikki tietää, että paineen korotus lisää bensansyöttöä, joka on tietyssä tilanteessa hyvä asia ja toisaalta tietyssä huono.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis