900 kummallinen sammuminen
900 kummallinen sammuminen
Moi!
Tämmöinen ongelma ilmeni kun olin vaihtanut virtalukon. Lähdin ajamaan ja ruiskutin lasinpesuainetta koska ikkuna oli likainen. Pari sekuntia tästä ja auto alkoi yskimään ja sammui parin sekunnin sisään.
Avasin konepellin ja huomasin, että pissapojan letku oli revennyt ja se ruiski suoraan akun päälle. Akku oli siis märkä, kuivasin akun eikä mitään tapahtunut. Starttimoottori pyörii mainiosti ja yrittää startata mutta mitään ei tapahdu.
Neuvottiin tulemaan tänne kysymään neuvoa koska olen todella tietämätön mitä autoihin tulee. Kiitokset jo etukäteen neuvoista.
Tarkastettu:
- bensaa on
- virranjakaja ei kastunut ja on kunnolla kiinni
- pitkät valot eivät toimi enää virrat päällä tuon jälkeen, jonkinlainen oikosulku?
Lauri
Tämmöinen ongelma ilmeni kun olin vaihtanut virtalukon. Lähdin ajamaan ja ruiskutin lasinpesuainetta koska ikkuna oli likainen. Pari sekuntia tästä ja auto alkoi yskimään ja sammui parin sekunnin sisään.
Avasin konepellin ja huomasin, että pissapojan letku oli revennyt ja se ruiski suoraan akun päälle. Akku oli siis märkä, kuivasin akun eikä mitään tapahtunut. Starttimoottori pyörii mainiosti ja yrittää startata mutta mitään ei tapahdu.
Neuvottiin tulemaan tänne kysymään neuvoa koska olen todella tietämätön mitä autoihin tulee. Kiitokset jo etukäteen neuvoista.
Tarkastettu:
- bensaa on
- virranjakaja ei kastunut ja on kunnolla kiinni
- pitkät valot eivät toimi enää virrat päällä tuon jälkeen, jonkinlainen oikosulku?
Lauri
Voi myös olla että sytytyksenohjausyksikkö siitä vasemman etulokasuojan pystypellistä on rikki. Oireet ovat aika tyypilliset sen rikkoutumiselle ja eikä sammuminen välttämättä mitenkään liity lasinpesuaineen vuotoon. Kannattaa ainakin tarkistaa, käy helpoiten jos on vaihto-osana vastaava niin vaihtaa komponentit ja kokeilee käynnistää.
P.S. Meillä on aina saabissa mukana tuollainen yksikkö koska sen hajoaminen ei ole ennakoitavissa.
P.S. Meillä on aina saabissa mukana tuollainen yksikkö koska sen hajoaminen ei ole ennakoitavissa.
Nyt selvis ongelma.
Virranjakajan pyörijä hajonnut. Päässyt irtoomaan eikä enää lukittaudu kiinni.
Huomena pitää hakee motonetistä uusi. Mitähän tuommoisetkin maksaa? Ei luulis paljoo maksavan mutta eihän noista koskaan tiedä. Jos on pahan hintanen niin voin ostaa Tampereen seudulta jos jollain on ylimääräsenä.
Virranjakajan pyörijä hajonnut. Päässyt irtoomaan eikä enää lukittaudu kiinni.
Huomena pitää hakee motonetistä uusi. Mitähän tuommoisetkin maksaa? Ei luulis paljoo maksavan mutta eihän noista koskaan tiedä. Jos on pahan hintanen niin voin ostaa Tampereen seudulta jos jollain on ylimääräsenä.
Nyt toimii. Virranjakajan pyörijästä oli siis kiinni ja sekin mennyt hajalle kun kävin irrottaan ja pistään huonosti kiinni. No, 2.85€ siitä päästiin. En viittinyt ostaa tota virranjakajan kanttakaan kun se ei ollu mitenkään hajalla, viitti sijottaa tohon montaa kymppiä.
Voi poistaa ja kiitti vastanneille.
Voi poistaa ja kiitti vastanneille.