saab soutelee\ajelehtii?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Daword kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Eikös taka-akselin puslat myös aiheuttaneet huojumista pahasti?

no ite epäilisin noita puslia mutta toki voi myös muualla olla vikaa..

tuli vaan tuossa ajettaessa sama olo kuin joskus 520 bemarilla jossa oli taka pään puslat huonot eli perä meni vähän misä tykkäs ja tuntu samanlaiselta kuin nyt saappaalla ajettaessa...
Itse olen kerran ollut moisen bemarin kyydissä ja siihen oli juuri laitettu pyöränlaakeri ja kaikki alustan puslat. Silti se vatkasi ja veteli enemmän kuin Talbotti silloin, kun aluvanne ei ollutkaan asettunut keskiöstä oikein, vaan ihan päin persettä.
Pointtina siis se, että bemarit ovat luultavasti aina tuommosia sontakasoja eikä Saabia sovi niihin verrata. Jos sulla tosiaankin on Saabi niin hakeva kuin bimmerit, niin jotain täytyy olla pahasti vialla.:/
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

akyttala kirjoitti:
Daword kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Eikös taka-akselin puslat myös aiheuttaneet huojumista pahasti?

no ite epäilisin noita puslia mutta toki voi myös muualla olla vikaa..

tuli vaan tuossa ajettaessa sama olo kuin joskus 520 bemarilla jossa oli taka pään puslat huonot eli perä meni vähän misä tykkäs ja tuntu samanlaiselta kuin nyt saappaalla ajettaessa...
Itse olen kerran ollut moisen bemarin kyydissä ja siihen oli juuri laitettu pyöränlaakeri ja kaikki alustan puslat. Silti se vatkasi ja veteli enemmän kuin Talbotti silloin, kun aluvanne ei ollutkaan asettunut keskiöstä oikein, vaan ihan päin persettä.
Pointtina siis se, että bemarit ovat luultavasti aina tuommosia sontakasoja eikä Saabia sovi niihin verrata. Jos sulla tosiaankin on Saabi niin hakeva kuin bimmerit, niin jotain täytyy olla pahasti vialla.:/
Ei kun pointtina on se että bmw on erittäin tarkka pyörän kulmista!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

eli vikaa ainaskin on apukuskin poleisessa Raidetangon päässä. oli melkoisen löysä kun rengasta liikutteli.. eli vaihtoon menee se ainaskin.

myös jousi kupit molemmilta puolilta menee vaihtoon..

vetoakselien tunnelit oli yllättävän hyvät.


autosta kyllä kuuluu outoo klotinaa kuljettana jalkatilan sunnasta ihan tasaisellakin tiellä ja hiekka tiellä vieläkin enempi.. Oliskohan iskarissa vika?vai iskarin alla olevassa kumi "tyynyssä"
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ne iskarin alapään kumit 2kpl yleensä aika väljät.
saa vaihdettua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Daword kirjoitti:
ohjaus on siis kaupungissa varsin mallikas ja kevyt ei huojumista.

maantiellä sen tuntee persuksissa ku auto aivan kuin kovan tuulen puhaltaman hiukan lähtis toiseen suuntaan

ohjaus ei oikeastaan nyppää vaan rauhallisesti lähtee auto vasemalle ja taas toisinaan oikealle.
Toi ainaskin kielisi taka-akselin ongelmista. Tosin, onhan sinulla kaikki neljä rengasta samaa mallia ja kokoa? Takapyörien rengaspaineen korottaminen 0,2baarilla voi jeesata, jos tuuli kuljettelee takapäätä, vaikka muuten auto pelaisi ihan ok.

Myöskin väljät pallonivelet etupäässä voi aiheuttaa autoon "automaattiohjausta". Ratti siis kääntyilee vasemmalle ja oikealle itsestään, kun ajetaan suoraa maantietä, ihankuin auto osaisi itse ohjata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Daword kirjoitti:
autosta kyllä kuuluu outoo klotinaa kuljettana jalkatilan sunnasta ihan tasaisellakin tiellä ja hiekka tiellä vieläkin enempi.. Oliskohan iskarissa vika?vai iskarin alla olevassa kumi "tyynyssä"
Mulla oli ainaskin 900i:stä hammastanko (tehostamaton oli silloin) väljä, kun esim. nimismiehen kiharoissa kuului sellainen kopina keulasta, ihankuin joku koputtaisi vasaralla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Mertmi kirjoitti:
Daword kirjoitti:
autosta kyllä kuuluu outoo klotinaa kuljettana jalkatilan sunnasta ihan tasaisellakin tiellä ja hiekka tiellä vieläkin enempi.. Oliskohan iskarissa vika?vai iskarin alla olevassa kumi "tyynyssä"
Mulla oli ainaskin 900i:stä hammastanko (tehostamaton oli silloin) väljä, kun esim. nimismiehen kiharoissa kuului sellainen kopina keulasta, ihankuin joku koputtaisi vasaralla.
kopinaa kuuluu minultakin ajettin sit tasasella tai kivisellä tiellä? outo kumee kopahtelu e sieltä sit vaan kuuluu... aattelin aluks että oiskos iskarit ku on muutenki aika huonot.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Vastaa Viestiin