2.1 Classic vai 900S?
2.1 Classic vai 900S?
Kuten tuolla toisalla mainitsin, on tullut aika päivittää ajokalustoa.
Mitäpä sanoo arvon raati.
Kumpi valita OG satkuista: 900S vai 2.1 Classic? Hintaluokka ja kilometrit ovat samaa luokkaa.
Noita Classiceja tuntuu olevan tarjolla enemmänkin, ässiä hieman vähemmän.
Mitäpä sanoo arvon raati.
Kumpi valita OG satkuista: 900S vai 2.1 Classic? Hintaluokka ja kilometrit ovat samaa luokkaa.
Noita Classiceja tuntuu olevan tarjolla enemmänkin, ässiä hieman vähemmän.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Koppahan se tärkein on.
Classicissa on paremmat varusteet yleensä mitä ässässä, contourpenkit, nahkaratti+kepinnuppi.
Jos on tarkoitus pitää ässäkin vakiona niin melko samahan toi on kummalla koneella mutta harvapa sitä jaksaa niin ässä antaa huomattavasti enempi mahdollisuuksia.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Classicissa on paremmat varusteet yleensä mitä ässässä, contourpenkit, nahkaratti+kepinnuppi.
Jos on tarkoitus pitää ässäkin vakiona niin melko samahan toi on kummalla koneella mutta harvapa sitä jaksaa niin ässä antaa huomattavasti enempi mahdollisuuksia.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mulla ei ole sen tarkempaa kokemusta, vaan olettamukseni perustuu vaan tehtaan ilmoittamiin arvoihin. Vaan kai se tässäkin tapauksessa on se kaasujalka joka kulutuksen tekee.tetammi kirjoitti: Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Varmaan tuommosta ässää vaan tekis mieli polkea sen verran enemmän kuin tuollaista classicia, että ässällä kulutus olisi suurempi..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Totta tuokin:Dakyttala kirjoitti:Mulla ei ole sen tarkempaa kokemusta, vaan olettamukseni perustuu vaan tehtaan ilmoittamiin arvoihin. Vaan kai se tässäkin tapauksessa on se kaasujalka joka kulutuksen tekee.tetammi kirjoitti: Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Varmaan tuommosta ässää vaan tekis mieli polkea sen verran enemmän kuin tuollaista classicia, että ässällä kulutus olisi suurempi..
Ja Ässää ei tietenkään voi pitää vakiona. Nykyään taitaa olla enemmän viritettyjä Ässiä kun Vakio ässiä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Moi
Kyllä munkin ääni menee ässälle. Varsinkin kun tuota kulkupotentiaalia on helppo parantaa. Kokemusta on molemmista, vanhemmilla on ollut classicci uudesta asti ja ässä oli itsellä vajaan vuoden. Classicista on kokemuksia viimeksi viikonlopulta, tosin pienen koeajon muodossa etujarrujen päivityksen jälkeen. Kyllähän sekin hienosti kulkee. Se tehopiikki tms. joka 4500kiekan jälkeen tulee tuntui joskus muinoin kaasari satkulla ajon jälkeen turbopotkulta;) Mutta kun on turbolla päässyt ajelemaan ei enää mielellään takaisin vapariin vaihda;)
Kyllä munkin ääni menee ässälle. Varsinkin kun tuota kulkupotentiaalia on helppo parantaa. Kokemusta on molemmista, vanhemmilla on ollut classicci uudesta asti ja ässä oli itsellä vajaan vuoden. Classicista on kokemuksia viimeksi viikonlopulta, tosin pienen koeajon muodossa etujarrujen päivityksen jälkeen. Kyllähän sekin hienosti kulkee. Se tehopiikki tms. joka 4500kiekan jälkeen tulee tuntui joskus muinoin kaasari satkulla ajon jälkeen turbopotkulta;) Mutta kun on turbolla päässyt ajelemaan ei enää mielellään takaisin vapariin vaihda;)
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Poikkeus vahvistaa(ko) säännön?tetammi kirjoitti:Koppahan se tärkein on.
Classicissa on paremmat varusteet yleensä mitä ässässä, contourpenkit, nahkaratti+kepinnuppi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ässässä mulla on taas nahkaiset contour jakkarat, sähkökattoluukku, ilmastointi, sähköpeilit, ABS, sähköikkunat + kaikki muutkin mitä OG900:een on saanut. Puuteena on ettei ajovaloja saa säädettyä, kuten joissain satkuissa olen ruotsissa nähnyt alkuperäislisävarusteena.
Jotenkin tuntuu, että noita kaikkia OG900:ia on saanut niillä varusteilla, millä eka ostaja on auton halunnut.. Moni suomiauto on tietysti karvalakkimalli, mutta joukossa on paremminkin varusteltuja suomiautoissakin, joskin niitä on vähän.
Citroen C5, OG900t16
Juujuu. Nyt haetaan seuraajaa tuolle Audille, joka on lähdössä autuaammille autobaanoille, Sitikka on vaimon ja tuplis säilyy harrastuskohteena.akyttala kirjoitti: Vaan osta molemmat ja myy noita allekirjoituksesi räppänöitä pois..
Tuplisko räppänä? Tuostahan voisi joku muukin loukkaantua...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Tuosta kulutuksesta uskaltaisin olla eri mieltä. Omassa on reilusti yli sen vakiotehon ja vaikka ajaa todella rivakkaa ajoa välillä nurkissa niin kulutus pysyy 10 pinnassa. Kun oli kesällä ajossa viikon verran 2,1, niin oli rauhallisella ajolla koko ajan kulutus lähemmäs 11l/100km.
Eli tappiin viritetty ässä reippaalla ajotyylillä, niin säästää roimasti bensakuluissa.
Suurin syy maltilliseen kulutukseen taitaa olla te05 mitsu joka on mukana niin aikasin ettei tarvitse juurikaan kaasua antaa.
Toi 2,1 mitä mulla oli ajossa oli muuten classic eikä siinä ollut contuor sisusta eikä nahkarattia, eli niitä on tosiaankin saanut ilmankin.
Eli tappiin viritetty ässä reippaalla ajotyylillä, niin säästää roimasti bensakuluissa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toi 2,1 mitä mulla oli ajossa oli muuten classic eikä siinä ollut contuor sisusta eikä nahkarattia, eli niitä on tosiaankin saanut ilmankin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
2,1:n kulutus
Kun minulla oli 2.1, kirjasin kaikki tankkaukset ylös n. 190tkm:n aikana. Keskikulutus oli alle 8,5l/100km ja yli 10l:n ei päässyt edes täysi telikärri perässä. Kaupunkikulutus oli kai sitten jotain muuta.