2.1 Classic vai 900S?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

2.1 Classic vai 900S?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kuten tuolla toisalla mainitsin, on tullut aika päivittää ajokalustoa.
Mitäpä sanoo arvon raati.
Kumpi valita OG satkuista: 900S vai 2.1 Classic? Hintaluokka ja kilometrit ovat samaa luokkaa.

Noita Classiceja tuntuu olevan tarjolla enemmänkin, ässiä hieman vähemmän.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ässä! on turbo...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Kokemuksen syvällä rintaänellä voin sanoa että S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kumpaakaan ei ole itsellä ollut mutta itse ostaisin varmasti Ässän jos noista olisi valittava.
tietysti tuon ikäisissä on jo aika yksilöitä.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

S ei tarvitse miettiäkkään :)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Korin kunnon mukaan tekisin itse valinnan, ehkäpä myös värin. Tehoja taitaa löytyä tarpeeksi kummasta vaan, 2.1 lienee pikkuruisen taloudellisempi.
Vaan osta molemmat ja myy noita allekirjoituksesi räppänöitä pois.. :lol:
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Koppahan se tärkein on.
Classicissa on paremmat varusteet yleensä mitä ässässä, contourpenkit, nahkaratti+kepinnuppi.

Jos on tarkoitus pitää ässäkin vakiona niin melko samahan toi on kummalla koneella mutta harvapa sitä jaksaa niin ässä antaa huomattavasti enempi mahdollisuuksia. :D
Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

tetammi kirjoitti: Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Mulla ei ole sen tarkempaa kokemusta, vaan olettamukseni perustuu vaan tehtaan ilmoittamiin arvoihin. Vaan kai se tässäkin tapauksessa on se kaasujalka joka kulutuksen tekee.
Varmaan tuommosta ässää vaan tekis mieli polkea sen verran enemmän kuin tuollaista classicia, että ässällä kulutus olisi suurempi.. :lol:
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

akyttala kirjoitti:
tetammi kirjoitti: Itse asiassa ässä taitaa noista kahdesta olla taloudellisempi, ainakin mitä noita kulutuskeskusteluja on lueskellu.
Mulla ei ole sen tarkempaa kokemusta, vaan olettamukseni perustuu vaan tehtaan ilmoittamiin arvoihin. Vaan kai se tässäkin tapauksessa on se kaasujalka joka kulutuksen tekee.
Varmaan tuommosta ässää vaan tekis mieli polkea sen verran enemmän kuin tuollaista classicia, että ässällä kulutus olisi suurempi.. :lol:
Totta tuokin:D

Ja Ässää ei tietenkään voi pitää vakiona. Nykyään taitaa olla enemmän viritettyjä Ässiä kun Vakio ässiä :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Moi

Kyllä munkin ääni menee ässälle. Varsinkin kun tuota kulkupotentiaalia on helppo parantaa. Kokemusta on molemmista, vanhemmilla on ollut classicci uudesta asti ja ässä oli itsellä vajaan vuoden. Classicista on kokemuksia viimeksi viikonlopulta, tosin pienen koeajon muodossa etujarrujen päivityksen jälkeen. Kyllähän sekin hienosti kulkee. Se tehopiikki tms. joka 4500kiekan jälkeen tulee tuntui joskus muinoin kaasari satkulla ajon jälkeen turbopotkulta;) Mutta kun on turbolla päässyt ajelemaan ei enää mielellään takaisin vapariin vaihda;)
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Zakk
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 20:40
Paikkakunta: Åbo/Turku

Viesti Kirjoittaja Zakk »

No, 900S....tietysti :wink: . Ja jos kori/kunto sattuu olemaan huono: etsi toinen ässä tai T16 :P
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

tetammi kirjoitti:Koppahan se tärkein on.
Classicissa on paremmat varusteet yleensä mitä ässässä, contourpenkit, nahkaratti+kepinnuppi.
Poikkeus vahvistaa(ko) säännön? :) Ainoossa Classicissa mitä oon omistanut oli normi penkit (ei contour), normi ratti + kepin-nuppi. Mukavuusvarusteina ainoastaan ohjaustehostin, 5 vaihdetta eteen ja yksi taakse sekä käsin veivattavat ikkunat joka ovessa.

Ässässä mulla on taas nahkaiset contour jakkarat, sähkökattoluukku, ilmastointi, sähköpeilit, ABS, sähköikkunat + kaikki muutkin mitä OG900:een on saanut. Puuteena on ettei ajovaloja saa säädettyä, kuten joissain satkuissa olen ruotsissa nähnyt alkuperäislisävarusteena.

Jotenkin tuntuu, että noita kaikkia OG900:ia on saanut niillä varusteilla, millä eka ostaja on auton halunnut.. Moni suomiauto on tietysti karvalakkimalli, mutta joukossa on paremminkin varusteltuja suomiautoissakin, joskin niitä on vähän.
Citroen C5, OG900t16
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

akyttala kirjoitti: Vaan osta molemmat ja myy noita allekirjoituksesi räppänöitä pois.. :lol:
Juujuu. Nyt haetaan seuraajaa tuolle Audille, joka on lähdössä autuaammille autobaanoille, Sitikka on vaimon ja tuplis säilyy harrastuskohteena.

Tuplisko räppänä? Tuostahan voisi joku muukin loukkaantua... :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tuosta kulutuksesta uskaltaisin olla eri mieltä. Omassa on reilusti yli sen vakiotehon ja vaikka ajaa todella rivakkaa ajoa välillä nurkissa niin kulutus pysyy 10 pinnassa. Kun oli kesällä ajossa viikon verran 2,1, niin oli rauhallisella ajolla koko ajan kulutus lähemmäs 11l/100km.

Eli tappiin viritetty ässä reippaalla ajotyylillä, niin säästää roimasti bensakuluissa. :D Suurin syy maltilliseen kulutukseen taitaa olla te05 mitsu joka on mukana niin aikasin ettei tarvitse juurikaan kaasua antaa.

Toi 2,1 mitä mulla oli ajossa oli muuten classic eikä siinä ollut contuor sisusta eikä nahkarattia, eli niitä on tosiaankin saanut ilmankin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
C900
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 20:22
Paikkakunta: Rauma

2,1:n kulutus

Viesti Kirjoittaja C900 »

Kun minulla oli 2.1, kirjasin kaikki tankkaukset ylös n. 190tkm:n aikana. Keskikulutus oli alle 8,5l/100km ja yli 10l:n ei päässyt edes täysi telikärri perässä. Kaupunkikulutus oli kai sitten jotain muuta.
Vastaa Viestiin