tehostimessako vikaa ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jaskajokunen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 17:54

tehostimessako vikaa ?

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

Jarrupoljin jää lattiaan jarrua painettaessa, vaikkei kone edes käy ! Kuinkas tuon tehostimen saisi helpoiten irtoamaan ? Kokeilin koneen käydessä suihkutella "startti-pilottia" tehostimen seutuville, muttei koneen käynti siitä miksikään muuttunut eli ei taida kalvo olla puhki. Jarrupääsylinteri on irrallaan tallin lattialla eli vika ei ole siinäkään. Niin autohan oli 99 H-koneella
JeeJee
jaskajokunen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 17:54

Re: tehostimessako vikaa ?

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

jaskajokunen kirjoitti:Jarrupoljin jää lattiaan jarrua painettaessa, vaikkei kone edes käy ! Kuinkas tuon tehostimen saisi helpoiten irtoamaan ? Kokeilin koneen käydessä suihkutella "startti-pilottia" tehostimen seutuville, muttei koneen käynti siitä miksikään muuttunut eli ei taida kalvo olla puhki. Jarrupääsylinteri on irrallaan tallin lattialla eli vika ei ole siinäkään. Niin autohan oli 99 H-koneella
Nostanpas keulille :twisted: edelleen tuo vika aiheuttaa saaban seisomisen pihalla
JeeJee
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ilmaapas ne jarrut nyt ensiksi kaikki 4 pyörää ja vieläkö jää poljin
pohjaan tehostimellaei ole mitään tekemistä polkimen pohjaan
painumisen kanssa auttaa vain siihen että on kevyempi käyttää
sitä jarrua.tai sitten on ne pääsylinterin kumit loppu eli nesteet
vuotaa kumin väärälle puolelle, jarruputki, letku rikki?
Ari 1622
jaskajokunen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 17:54

jarrut on ilmattu !

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

ari_viitanen kirjoitti:Ilmaapas ne jarrut nyt ensiksi kaikki 4 pyörää ja vieläkö jää poljin
pohjaan tehostimellaei ole mitään tekemistä polkimen pohjaan
painumisen kanssa auttaa vain siihen että on kevyempi käyttää
sitä jarrua.tai sitten on ne pääsylinterin kumit loppu eli nesteet
vuotaa kumin väärälle puolelle, jarruputki, letku rikki?
Ilmailin nuo jarrut jo ennen avautumistani (siis tälle forumille) Pääsylinterissä en havainnut suurempia syöpymiä ja koko värkki tuntui toimivan ihan ok ! Nyt kun tuo pääsylinteri on irti järjestelmästä = tallin lattialla purettuna, niin poljin jää edelleen lattiaan eli vika ei liene siinä ? Vikahan ei ollut polkimen pohjaan painumisessa vaan siinä ettei poljin nouse omatoimisesti ylös !!
JeeJee
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Katsos ne polkimen laakeroinnit ettei jumita sieltä,jarruletku räjähtänyt
sisältäpäin ettei päästä paineita pois työ sylinterin päästä?
Ari 1622
jaskajokunen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 17:54

Tehostimen irroitin ja ...

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

ekaksi kokeilin poljinta, palautti hienosti :) tehostinta kääntäessäni kuului "kurnutusta" ja jumitti eli luulin tehostimen menneen vaihtokuntoon, sitten päätin kokeilla löysyttää pääakselin "läpipulttia" ja alkoi toimimaan jouheammin, jopa palautti laiskasti. Huomenna ajattelin purkaa ja puhdistaa sekä rasvata pää-akselin puslat, josko sillä pääsis tästä murheesta seuraavaan :P
Ps. olihan hankala irroitettava tuo tehostin ja takaisin laittaminen on varmaan yhtä tiukilla
JeeJee
jaskajokunen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 17:54

Tehostin / jarrut toimii !

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

Herkistelin tänään sen tehostimen "kääntö-akselin" ja nyt toimii kuin ihmisen mieli 8) Oli paljon helpompi pujotella härpätin takas kuin ottaa irti. Meinasi tulla vain tenkkapoo kytkimen ilmaamisessa, mutta onneksi oli alfamer:in opus joka antoi neuvoa. Tekaisin sen "paineilmaus" laitteen ylimääräisestä amazonin pääsylinterin korkista / polkupyörän venttiilistä :lol: samalla hoitui myös jarrujen ilmaus !
JeeJee
Vastaa Viestiin