Ysisatanen ei kiihdy..
Paljonkohan mahtaa olla se paljon poikkeaminen normaalista kiihdyttäessä? Ettei takapäässä jarrut laahaisi myös? Muita hyviä tarkastuskohteita tuli jo edellä.Visberi kirjoitti:Kaasari, 8-Valve..
Tuosta kaasarin öljyjutusta taisi olla jossain puhettakin joskus, voisi katsoa..
Letkutkin voisi tarkastaa ennen kuin mihinkään korjaamolle lähden viemään..
Ja anteeksi maalaisuuteni, mikä kalvo?
Käsijarru alkoi hajoamaan tuossa alkuviikosta.. eli korjaamolle mennään kuitenkin
Mitä saapin kiihtyvyyteen tulee niin nimenomaan siihen ohituskiihtyvyysfilosofiaanhan törmää aina, tosin silloinkin puhutaan turboista ja vähintään ruiskuista.
Sanotaan näin että ei kaasarisaappikaan kunnossa ollessaan mikään patalaiska ole, mutta ei sillä kyllä mahottomiakaan voi kuvitella tekevänsä. Omassa viislovisessa nelonen sisään ja kaasua niin äkkiä tulee pitkäkin rekka ohitettua.
#2274
Häh mitä sä horiset, mun saabissa taitaa sitten olla joku vika kun imprezat ja typerä stjyysingit ei pääse ohi 0-180.Sami kirjoitti:
Ei taida kuulua minkään saabin ominaisuuksiin. Nää autot ei yksinkertaisesti lähde oli sitten kaasari tai T16.
9-5 Aerokin oli melkoinen pettymys kiihtyvyyspuolella. 60km/h - 100km/h alueella alkaa vasta teho ja kiihtyvyys tuntua, mutta muuten melko vaatimattomia esityksiä kiihtyvyyden suhteen nämä on olleen sen mitä päälle 15 vuotta näitä on tullut harrasteltua. Taitaa kuulua saabin filosofiaan, että maantienopeuksissa on sitä tehoa ja kiihtyvyyttä. Ja mikäpäs siinä, ainakin minä tykkään ko. ominaisuudesta...
Mutta jos kysyjällä kiihtyvyys on huonontunut siitä mitä se on ollut, niin monasti bensansaannin ongelmat tuntuu voimattomuutena oli sitten kaasari tai mikä lie OG vejhe. Laihalla käydessään noi jotenkin vastustaa sitä vähääkin menemistä..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
En ainakaan omalla kulkineella kokeilis valoissa miten tommonen Imprezan WRX liikahtaa. Kokeilin pariin kertaan kyydissä et lähtee se.vjbremer kirjoitti: Häh mitä sä horiset, mun saabissa taitaa sitten olla joku vika kun imprezat ja typerä stjyysingit ei pääse ohi 0-180.![]()
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Heh, 0-30 pikku etumatka pari metriä, sitten sutien kirii etumatkan kiinni, kolmosella kun lentää jo riissistä ohi. Parin impreza gt:n kannsa kokeillut.muppelo kirjoitti:En ainakaan omalla kulkineella kokeilis valoissa miten tommonen Imprezan WRX liikahtaa. Kokeilin pariin kertaan kyydissä et lähtee se.
(se vanhempi malli) No onhan se kevyempi ja samalla teholla kuin wrx:ä
Korkeammissa vauhdeissa sti:kaan ei oikein pääse ohi. Esim 80-160 menee suht samaan aikaan kun oma..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ja esim 9-5 aero -02 man on kellotettu bilsport lehdessä 0-100 6,4 sek. Se on nopeampi aika kuin wrx. viiteen tai kuutennkymppiin jää ehkä hieman mutta sen jälkeen saavutetaan ja mennään ohi.
Voi tuntua vähän luuskalta kun on ykkösellä ja kakkosella vääntöä rajoitettu.
Jos asfaltti märkä, voidaan jo sitten unohtaa jopa pärjäävänsä toito korolalle valoista..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Minä olen myös koeajanut WRX:ää ja voisinpa väittää, että tieliikenteessä laillisella OG900:lla ei siitä ohi ajella. Toki kenellekään aikuiselle ei tulisi mieleenkään ajella kilpaa liikenteessä, mutta noin niinkuin ihan realismina.
Toki hyvä virittäjä halutessaan rakentaa/virittää autosta kuin autosta menijän (rahalla saa tehoa), mutta itse saabeista puhuessani puhun aina vakiokuntoisista autoista tai vähintäänkin tieliikenteessä laillisista. Ostaessa saabia kierrän viritetyt/tuunatut kaukaa..
Mutta alkuperäisestä aiheesta varmaan ekalle kysyjälle on tullut jo paljon vinkkejä, että mistä hakea vikaa hyydyksissä olevaan kaasarimoottoriin. Toivottavasti saat auton kuntoon!
Toki hyvä virittäjä halutessaan rakentaa/virittää autosta kuin autosta menijän (rahalla saa tehoa), mutta itse saabeista puhuessani puhun aina vakiokuntoisista autoista tai vähintäänkin tieliikenteessä laillisista. Ostaessa saabia kierrän viritetyt/tuunatut kaukaa..
Mutta alkuperäisestä aiheesta varmaan ekalle kysyjälle on tullut jo paljon vinkkejä, että mistä hakea vikaa hyydyksissä olevaan kaasarimoottoriin. Toivottavasti saat auton kuntoon!
Citroen C5, OG900t16
Tuo 4-lovinen kaasari-GL lähtee kyllä paikaltaan ihan nätisti, hakkaa takuulla kaikki samanikäiset tavalliset henkilöautot ja monet vähän uudemmatkin henkilöautot. Perheautoksi tuommonen kaasari-Saabikin on melkoisen suorituskykyinen. Vahvuutena taitaa olla tuo loppujen lopuksi melko harva laatikko ja vääntö koko kierrosalueen läpi. Tuossahan ei kumminkaan tartte heittää kunnon kiihdytyksessä kahdeksaan kymppiin kuin ykköseltä kakkoselle, muut kun joutuvat jo neljättä pykälää hakemaan.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo C ei sitten lähdekkään ihan samanlailla, kun tuolla seiskan enskalla laatikko on harva kun vaarin vanha lato.. Silläkin on tosin tullut kokeiltua muutamia escolortteja ja sorolloita kyykyttää ja kyllä se selkesti on etu, kun vaihteita ei tarvitse kelata läpi kuin kaksi.
Kyllä se kaasari-Saappikin siis lähtee, jos laittaa lähtemään, jos paikat on kunnossa ja kaasari säädöissään.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo C ei sitten lähdekkään ihan samanlailla, kun tuolla seiskan enskalla laatikko on harva kun vaarin vanha lato.. Silläkin on tosin tullut kokeiltua muutamia escolortteja ja sorolloita kyykyttää ja kyllä se selkesti on etu, kun vaihteita ei tarvitse kelata läpi kuin kaksi.
Kyllä se kaasari-Saappikin siis lähtee, jos laittaa lähtemään, jos paikat on kunnossa ja kaasari säädöissään.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Hohhoijaa..
(erittäin OT) Näkyy olevan se kuski joka kiihtyy aina autoa nopeammin, vertailukohdista riippumatta kun aiheesta päästään oikein kättä vääntämään
. Itse arvostan kaasari-Saabissa MUKIINMENEVÄN kiihtyvyyden ohella matkantekomukavuutta joka puolestaan vähentää matka-aikaa. Liikennevalopellet ei multa paljoa kunnioitusta saa. (erittäin OT)
(erittäin OT) Näkyy olevan se kuski joka kiihtyy aina autoa nopeammin, vertailukohdista riippumatta kun aiheesta päästään oikein kättä vääntämään
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Voitpa väittää mitä vaan, mutta esim. og 9-3 aero riittää jo pesemään subarun. alussa tiukkaa kun tahtoopi sutia, mutta subaru jää melko nopeasti jälkeen nelivedon takia. 210 hevosvoimanen og on laillinen ja on nopeampi kuin sekä 9-3 aero että impreza. Jos olet kokeillut liian matalalla peruspaineella olevia og satkuja (kaikki yli 100tkm ajetut satkut varsinkin mitsun ahtimella eivät pidä peruspaineita kierrosalueen läpi), niin se ei tarkoita että niistä ei saisi nopeita.. Riittää että tarkistaa peruspaineen ja ruuvaa pikkasen apc:tä niin vakio wrx ei tule ohi..Sami kirjoitti:Minä olen myös koeajanut WRX:ää ja voisinpa väittää, että tieliikenteessä laillisella OG900:lla ei siitä ohi ajella. Toki kenellekään aikuiselle ei tulisi mieleenkään ajella kilpaa liikenteessä, mutta noin niinkuin ihan realismina.
Minulla oli sama tunne kokeiltuani veljen TT audia jossa on quattro ja 225 hv.
Kiihtyvyys 0-100 on bilsportissa mitattu 6,1s ja tuntuu todella nopealta viivalta, mutta ei se kyllä omalle og 900:lle pärjännyt. Sehän nyt on kutakuinkin vakio ja ihan laillinen..
Jos nyt liikennevaloista suoralla tiellä testaa autonsa kulkupuolta niin se ei varmaan ole niin helvetin vaarallista. Nopeasti saa kiihdyttää kunhan ei ylitä nopeusrajoitusta.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
No täytyyhän se sitten uskoa, kun kerran sanotaan ettei mene tämä topicci juupas eipäs linjalle enempää.
Olisihan sitä joskus mielenkiintoista kokeilla radalla ihan hyvässä hengessä, jos saisi tuon naapurin tulemaan joillekin ratapäiville oman WRX:nsä kanssa ja vieläpä kuskaamaan sitä. Jos kävisi niin, että WRX tulisi kierrokselta viimeisenä, voitaisiin todeta että kilpa-automaailma on pahasti missannut unohtaessaan OG900:t..
Olisihan sitä joskus mielenkiintoista kokeilla radalla ihan hyvässä hengessä, jos saisi tuon naapurin tulemaan joillekin ratapäiville oman WRX:nsä kanssa ja vieläpä kuskaamaan sitä. Jos kävisi niin, että WRX tulisi kierrokselta viimeisenä, voitaisiin todeta että kilpa-automaailma on pahasti missannut unohtaessaan OG900:t..
Citroen C5, OG900t16
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
alkuperäiseen aiheeseen: joko kunnossa?
mie tekisin "kevyen" kevät huollon:
tulpat,johdot,virranjakajan kansi,pyörijä.
kaasarin kalvo,öljyä sinne,ilmanputsari.
ja katsoisin vielä kerran ne alipaine letkut,onko halkeemia tai muuta ja bensansuodatinkin on hyvä vaihtaa joskus.
noilla eväillä peruskaasari saab herää henkiin syvemmästäkin horroksesta.
mie tekisin "kevyen" kevät huollon:
tulpat,johdot,virranjakajan kansi,pyörijä.
kaasarin kalvo,öljyä sinne,ilmanputsari.
ja katsoisin vielä kerran ne alipaine letkut,onko halkeemia tai muuta ja bensansuodatinkin on hyvä vaihtaa joskus.
noilla eväillä peruskaasari saab herää henkiin syvemmästäkin horroksesta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jatketaan OT:tä vielä..
Tällaista kisaamista miettiessä olisi varmaan kuitenkin hyvä valita autot samasta luokasta vastakkain. Tuollaiselle WRX:lle varmaan pärjää ihan hyvin jollain lähempänä paria sataa heppaa hönkivällä turbo-satkulla, mutta kaasari-saappi varmaan jäisi kuin mummo lumipyryyn. Vaan jos kaasarisatkulle valitaan saman luokan kilpailija, joku 80-luvun perheauto, niin taitaapi jäädä komeasti Saabille.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voihan sitä kisata vaikka formulalla ja traktorilla, asvaltilla on ihan selvää kumpi kiihtyy paremmin, mutta kun seuraava lähtö tehdään kynnöspellossa, niin taitaa asetelma vaihtua..
Ja tosiaankin, tuommonen kilpailu _liikenteessä_ on naurettavaa. Tuossa yks päivä kymppitiellä tuli Jokioisten risteyksestä mun perään kaksi jotakin amisviritystä, jonkinlaisia escortteja taisi olla, vierekkäin. Lähtivät vielä vierekkäin ohikin ja ihan hetken päästä liinat kiinni ja kääntyivät vasemmalle. Aivan järjetöntä.
Usein myös näkee kaksi bemaria tai audia peräkkäin ohittelemassa muita ja toisiaan, se varmaan sitten voittaa joka uskaltaa lähteä pahemmassa paikassa ohi. Sairaalassa on varmaan kiva juhlistaa voittoaan kaulasta alaspäin halvaantuneena. Korvien välissähän tuommosilla kavereilla on kuolio jo syntymästä asti.
No kyllä mä myönnän, että liikennevaloista on joskus tullut lähdettyä aika vauhdilla jonkun muun rinnalla, mutta vaan silloin kun muu liikenne on vähäistä ja kaistoja on tietenkin ehdottomasti kaksi menosuuntaani. Ja loppunopeus ei ylitä suurinta sallittua.
Varmaan kauhea voitonriemu muuten jollain Golffi-kuskilla, kun on viiteen kymppiin asti jäänyt kun täi tervaan Saabin taakse, mutta yhtäkkiä se Saab jumittuukin ajamaan sitä viittäkymppiä ja klonksvaageni ohittaa karmeasti tuulettaen..
Ja sitten palataan aiheeseen. Tuo mun 900c oli myös huomattavasti tukkoisempi tuossa vuosi-pari sitten. Alipaineletkut oli kunnossa, samoin alipainekello virranjakajassa. Öljyäkin oli kaasarissa. Vaihdoin tulpat, pyörijän, virranjakajan kannen ja vielä sytkäjohdotkin, kyllähän se parani. Mutta vasta sitten kun sain täältä vinkin vaihtaa ilmansuodattimen, sain auton kulkemaan. Muistelin vaihtaneeni sen vasta, mutta huoltokirjaan vilkaisu kertoi karun totuuden: sillä olikin rullattu jo 80tkm ja oli ihan yhtä puuta.
Seosta säädin myös katsastusarvosta CO 2,0% 1/4 kierrosta auki, foorumilla kerrotun mukaan se tekisi n. 1% rikkaamman seoksen.
Nyt tuo kulkee ihan kivasti ja menee maantiellä pienellä aineella, jaksaa vetää mäkiin ilman ongelmaa eikä enää tarvi jatkuvasti olla kepittämässä.
Edit: Aijuu, sääsinhän mä tuota sytkääkin, kun ennakkolamppu sattuu löytymään. Laitoin sen tuohon ohjeen mukaiseen 18 astetta EYKK, mutta pikkuruisen heikkeni veto entiseen verrattuna. Aikaisemmin oli siis myöhemmällä. Koitin etsiä kohdan jossa veto olisi paras, ja päädyin 15 astetta EYKK ennakkoon. Tuolla vetää parhaiten 95 oktaanisella bensalla. Joku täällä kertoi vaihtaneensa jakoketjun 450tkm ajettuun tuplaysiin, jolloin ennakko muuttui 4 astetta aikaisemmalle. Mun autolla on ajettu reilu 400tkm, ja ennakko on tehdasarvosta 3 astetta myöhemmällä, eli taitaa se ketju aika tasaisesti venyä. Varmaan jonkinlaisena suosituksena voisi ehkä pitää, että jokaisen 100tkm jälkeen sytkä on parhaimmillaan säädettynä vajaan yhden asteen myöhemmälle, kuin valmistaja ilmoittaa. Zenith-Strömbergin/Solexin kanssahan tuo on 20 astetta EYKK ja Pierburgin kanssa 18 astetta EYKK.
Edit2: Oli pakko tarkastaa haulla kuka sen ketjun oli vaihtanut ja nimimerkki mertmi saa tästä pisteet.
Tällaista kisaamista miettiessä olisi varmaan kuitenkin hyvä valita autot samasta luokasta vastakkain. Tuollaiselle WRX:lle varmaan pärjää ihan hyvin jollain lähempänä paria sataa heppaa hönkivällä turbo-satkulla, mutta kaasari-saappi varmaan jäisi kuin mummo lumipyryyn. Vaan jos kaasarisatkulle valitaan saman luokan kilpailija, joku 80-luvun perheauto, niin taitaapi jäädä komeasti Saabille.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voihan sitä kisata vaikka formulalla ja traktorilla, asvaltilla on ihan selvää kumpi kiihtyy paremmin, mutta kun seuraava lähtö tehdään kynnöspellossa, niin taitaa asetelma vaihtua..
Ja tosiaankin, tuommonen kilpailu _liikenteessä_ on naurettavaa. Tuossa yks päivä kymppitiellä tuli Jokioisten risteyksestä mun perään kaksi jotakin amisviritystä, jonkinlaisia escortteja taisi olla, vierekkäin. Lähtivät vielä vierekkäin ohikin ja ihan hetken päästä liinat kiinni ja kääntyivät vasemmalle. Aivan järjetöntä.
Usein myös näkee kaksi bemaria tai audia peräkkäin ohittelemassa muita ja toisiaan, se varmaan sitten voittaa joka uskaltaa lähteä pahemmassa paikassa ohi. Sairaalassa on varmaan kiva juhlistaa voittoaan kaulasta alaspäin halvaantuneena. Korvien välissähän tuommosilla kavereilla on kuolio jo syntymästä asti.
No kyllä mä myönnän, että liikennevaloista on joskus tullut lähdettyä aika vauhdilla jonkun muun rinnalla, mutta vaan silloin kun muu liikenne on vähäistä ja kaistoja on tietenkin ehdottomasti kaksi menosuuntaani. Ja loppunopeus ei ylitä suurinta sallittua.
Varmaan kauhea voitonriemu muuten jollain Golffi-kuskilla, kun on viiteen kymppiin asti jäänyt kun täi tervaan Saabin taakse, mutta yhtäkkiä se Saab jumittuukin ajamaan sitä viittäkymppiä ja klonksvaageni ohittaa karmeasti tuulettaen..
Ja sitten palataan aiheeseen. Tuo mun 900c oli myös huomattavasti tukkoisempi tuossa vuosi-pari sitten. Alipaineletkut oli kunnossa, samoin alipainekello virranjakajassa. Öljyäkin oli kaasarissa. Vaihdoin tulpat, pyörijän, virranjakajan kannen ja vielä sytkäjohdotkin, kyllähän se parani. Mutta vasta sitten kun sain täältä vinkin vaihtaa ilmansuodattimen, sain auton kulkemaan. Muistelin vaihtaneeni sen vasta, mutta huoltokirjaan vilkaisu kertoi karun totuuden: sillä olikin rullattu jo 80tkm ja oli ihan yhtä puuta.
Seosta säädin myös katsastusarvosta CO 2,0% 1/4 kierrosta auki, foorumilla kerrotun mukaan se tekisi n. 1% rikkaamman seoksen.
Nyt tuo kulkee ihan kivasti ja menee maantiellä pienellä aineella, jaksaa vetää mäkiin ilman ongelmaa eikä enää tarvi jatkuvasti olla kepittämässä.
Edit: Aijuu, sääsinhän mä tuota sytkääkin, kun ennakkolamppu sattuu löytymään. Laitoin sen tuohon ohjeen mukaiseen 18 astetta EYKK, mutta pikkuruisen heikkeni veto entiseen verrattuna. Aikaisemmin oli siis myöhemmällä. Koitin etsiä kohdan jossa veto olisi paras, ja päädyin 15 astetta EYKK ennakkoon. Tuolla vetää parhaiten 95 oktaanisella bensalla. Joku täällä kertoi vaihtaneensa jakoketjun 450tkm ajettuun tuplaysiin, jolloin ennakko muuttui 4 astetta aikaisemmalle. Mun autolla on ajettu reilu 400tkm, ja ennakko on tehdasarvosta 3 astetta myöhemmällä, eli taitaa se ketju aika tasaisesti venyä. Varmaan jonkinlaisena suosituksena voisi ehkä pitää, että jokaisen 100tkm jälkeen sytkä on parhaimmillaan säädettynä vajaan yhden asteen myöhemmälle, kuin valmistaja ilmoittaa. Zenith-Strömbergin/Solexin kanssahan tuo on 20 astetta EYKK ja Pierburgin kanssa 18 astetta EYKK.
Edit2: Oli pakko tarkastaa haulla kuka sen ketjun oli vaihtanut ja nimimerkki mertmi saa tästä pisteet.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Tuossa näkyy olevan hyvä satsi neuvontaa.. kiitokset kaikille vastanneille!
Pitänee siis tehdä jonkinlainen kevätkatsanto tässä piakkoin. Ja tosiaan, piti vielä sanomani, että ko. ongelmaan liittyy vielä se, että kaasua painaessa tuntuu ensin n. 3-4 sekunnin ajan, ettei mitään tapahdu, minkä jälkeen auto "herää" kaasuttamaan, ja silloinkin huonosti. Toivottavasti ongelma kuitenkin selviää annetuilla neuvoilla..
Mutta muuten tuo peli on ihan etevä kulkuväline (paitsi parkkiapaikoilla) ja kiitettävän vakaa. Lapissakin ihan rohkenin tuolla käydä, vaikka ongelmitta ei selvittykkään.. olin meinaan itse unohtanut lisätä jäähdytinnestettä.. tulipa työnneltyä muutama kilometri rukatunturin viertä![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pitänee siis tehdä jonkinlainen kevätkatsanto tässä piakkoin. Ja tosiaan, piti vielä sanomani, että ko. ongelmaan liittyy vielä se, että kaasua painaessa tuntuu ensin n. 3-4 sekunnin ajan, ettei mitään tapahdu, minkä jälkeen auto "herää" kaasuttamaan, ja silloinkin huonosti. Toivottavasti ongelma kuitenkin selviää annetuilla neuvoilla..
Mutta muuten tuo peli on ihan etevä kulkuväline (paitsi parkkiapaikoilla) ja kiitettävän vakaa. Lapissakin ihan rohkenin tuolla käydä, vaikka ongelmitta ei selvittykkään.. olin meinaan itse unohtanut lisätä jäähdytinnestettä.. tulipa työnneltyä muutama kilometri rukatunturin viertä
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)