Harkitsin tuossa satkun vanhan hälyn päivitystä modernimpaan versioon. Onkos kellään tietoa kohtuuhintaisista nykysysteemeistä, minkä merkkistä ja mitä kustantaa nykyään asennettuna?
Auton rahallisen arvon takia ei tietysti kantsisi juurikaan varkaudenestoon sijoittaa, mutta periaatekysymys itellä aina ollut että olisi rosmoille ainakin mahdollisimman v****mainen pöllittäväksi.
Varashälytin satkuun?
Varashälytin satkuun?
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Multa katosi satku viimesyksynä kotipihalta laivareissun aikana.
Poliisi löysi auton pari viikkoa myöhemmin ehjänä ja samantien tuli autoon hälytin.
Itse laite taisi olla jotain parin sadan hujakoilla, asennusta joutuu maksamaan muutaman tunnin.
Halvimmillaan uusia hälyjä näyttää saavan reiluun sataseen. Eivät ole VAT-hyväksyttyjä, mutta jonkun EU:n säädöksen mukaan vastaavat alennukset vakuutuksesta pitäisi kuulemma saada monilla edullisimmillakin hälyillä.
http://www.katuauto.fi ja http://www.halytin.com löytyy ainakin edullisia vaihtoehtoja.
Mielestäni tuo kumminkin kannattaa, jos ei siksi että autolla on rahallista arvoa, niin siksi, että on todella veemäistä, kun tarttis autolla lähteä johonkin ja se onkin ykskaks kadonnut.
Poliisi löysi auton pari viikkoa myöhemmin ehjänä ja samantien tuli autoon hälytin.
Itse laite taisi olla jotain parin sadan hujakoilla, asennusta joutuu maksamaan muutaman tunnin.
Halvimmillaan uusia hälyjä näyttää saavan reiluun sataseen. Eivät ole VAT-hyväksyttyjä, mutta jonkun EU:n säädöksen mukaan vastaavat alennukset vakuutuksesta pitäisi kuulemma saada monilla edullisimmillakin hälyillä.
http://www.katuauto.fi ja http://www.halytin.com löytyy ainakin edullisia vaihtoehtoja.
Mielestäni tuo kumminkin kannattaa, jos ei siksi että autolla on rahallista arvoa, niin siksi, että on todella veemäistä, kun tarttis autolla lähteä johonkin ja se onkin ykskaks kadonnut.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Jotain estosysteemiä olen aina käyttänyt, jatkuvasti noita satkuja on Tampereellakin kateissa.
Velipojan satku mm. vietiin keskellä päivää kadun varresta. Löytyi onneksi samana iltana ja rosvotkin jäi kiinni. Cd-soitin, huonot renkaat, kumimatot ja tuhkakuppi oli kadonneet. Tilalle oli ilmestynyt mm. täysi tonkka lasinpesunestettä, six-päkki kaljaa ja JOULUVALOT viritelty radion johdotuksiin...
Eli todella ammattimaista ja järkevää touhua. Eipä veli oikein tiennyt olisko itkenyt vai nauranut kun niitä huumeveikkosten varastoista löytyneitä kumimattoja sitten haeskeli poliisikammarilta.
Velipojan satku mm. vietiin keskellä päivää kadun varresta. Löytyi onneksi samana iltana ja rosvotkin jäi kiinni. Cd-soitin, huonot renkaat, kumimatot ja tuhkakuppi oli kadonneet. Tilalle oli ilmestynyt mm. täysi tonkka lasinpesunestettä, six-päkki kaljaa ja JOULUVALOT viritelty radion johdotuksiin...
Eli todella ammattimaista ja järkevää touhua. Eipä veli oikein tiennyt olisko itkenyt vai nauranut kun niitä huumeveikkosten varastoista löytyneitä kumimattoja sitten haeskeli poliisikammarilta.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Jep, eipä noiden nistien hommista koskaan tiedä. Omasta autosta katosi puolitankkia bensaa ja tilalle tuli 200km ajoa. Myös työkalupakki, taskulamppu, HF, kännykän laturi, parkkirahat ja mustekynät katosivat. Sensijaan bensakanisteri, jatkojohdot ja lyijykynät eivät kelvanneet. Takaluukkua eivät muuten olleet saaneet auki, vaan sinne oli menty sisäkautta takapenkin selkänojan kautta. Radiokaan ei ollut kelvannut, varmaan siksi, että kyseessä oli kasettisoitin, tosin vain pari vuotta vanha.zammuel kirjoitti:Jotain estosysteemiä olen aina käyttänyt, jatkuvasti noita satkuja on Tampereellakin kateissa.
Velipojan satku mm. vietiin keskellä päivää kadun varresta. Löytyi onneksi samana iltana ja rosvotkin jäi kiinni. Cd-soitin, huonot renkaat, kumimatot ja tuhkakuppi oli kadonneet. Tilalle oli ilmestynyt mm. täysi tonkka lasinpesunestettä, six-päkki kaljaa ja JOULUVALOT viritelty radion johdotuksiin...
Eli todella ammattimaista ja järkevää touhua. Eipä veli oikein tiennyt olisko itkenyt vai nauranut kun niitä huumeveikkosten varastoista löytyneitä kumimattoja sitten haeskeli poliisikammarilta.
No siitä kiitos varkaalle, että mitään ei oltu rikottu. Ainoastaan virtalukon kanssa oli aluksi ongelmia, ei mennyt avain pohjaan asti. Pienellä herkistelyllä ja putsailulla sekin alkoi pelata normaalisti. Sotkettukaan ei oltu muuta kuin keskikonsolilla oli tupakan tuhkaa.
Edit: oliskohan paha tehdä Mr.Bean tyyppinen ratkaisu ja napata ratti mukaan kassiin aina autosta poistuessa. Siinähän vie radiot ja muut jos haluaa, mutta autoa ei kovin kauas saa..
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Jep, tehokashan tuo rattikikka olis kyllä. Ei taida murtomiehillä sentään vararatteja olla messissä.
Edellisestä käyttösatkusta jossa ei hälyä ollut nappasin yöksi virranjakajasta pyörijän taskuun jossain vaiheessa kun naapurustossa oli useampi auto varastettu. Tuon lisäksi oli siis normaalisti rattilukko käytössä mutta siihen en pelkästään luota.
Edellisestä käyttösatkusta jossa ei hälyä ollut nappasin yöksi virranjakajasta pyörijän taskuun jossain vaiheessa kun naapurustossa oli useampi auto varastettu. Tuon lisäksi oli siis normaalisti rattilukko käytössä mutta siihen en pelkästään luota.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
yks sukulainen eteläsuomessa nappas aina päävirtasulakkeen wanhasta toyotastaan taskuun. Startti pyöri mut sytkä ei saanu virtaa. Eräs aamuyö oli sit aamukahvilla ja kuunteli et hitto kun jonkun auto starttaa huonosti.. sit kävi äly: jumal.. se on mun toyota! Oli juossu autolle kun oli joku autolta luikkinu karkuun. Auto säästy ja mitää varastettavaa irtaimistoo siin autos ei ollukkaan.zammuel kirjoitti:Jep, tehokashan tuo rattikikka olis kyllä. Ei taida murtomiehillä sentään vararatteja olla messissä.
Edellisestä käyttösatkusta jossa ei hälyä ollut nappasin yöksi virranjakajasta pyörijän taskuun jossain vaiheessa kun naapurustossa oli useampi auto varastettu. Tuon lisäksi oli siis normaalisti rattilukko käytössä mutta siihen en pelkästään luota.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen