Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Minkälaisella reseptillä meinasit tehot repiä?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

http://www.partboys.net/product_info.ph ... ucts_id=65
Kiittää ja kumartaa Ojaniemi Illikainen akselia.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Zakk
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 20:40
Paikkakunta: Åbo/Turku

Viesti Kirjoittaja Zakk »

axtec kirjoitti:en ole kuullut ilokaasuista saabissa, mutta ei kai se ole sen
vaikeampaa kuin muihinkaan autoihin.
On niitä olemassa, ainakin ruotsin puolella. Tässa on yks esimerkki, "Main Line Nitrous" -systeemillä

http://www.garaget.org/?car=4083

Tossa on kyllä vahvistettu laatikko mutta mietiskelen silti että mahtaako kestää... :?:
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Nyt siinä on sellanen ongelma että toimii noin 2min starttauksen jälkeen jonka jälkeen sammuu. Lähtee normaalisti käymään ja toimii taas 2min. Jos heti ajaa kaasu pohjassa niin toimii niin kauan että yrittää ajaa rauhallisemmin. vaikuttaisi bensansaanti ongelmalta ? Siksi vaihdoin ton bensansuodattimen.

Onko toi vika selvitetty jo? mulla samalaisia ongelmia, seokset laihalla... mut seosten säätö ei toimi
8O
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Viisisataa hevosvoimaa tuosta moottorista,jep.... :lol:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Suppari kirjoitti:Viisisataa hevosvoimaa tuosta moottorista,jep.... :lol:
Miksei? kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi rahaa ja aikaa...
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

M.p. kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Viisisataa hevosvoimaa tuosta moottorista,jep.... :lol:
Miksei? kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi rahaa ja aikaa...
Höpöhöpö,tarkoitin siis jos sekä sisäiset,että ulkoiset apulaitteet pysyvät samoina..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

2495 kirjoitti:Nyt siinä on sellanen ongelma että toimii noin 2min starttauksen jälkeen jonka jälkeen sammuu. Lähtee normaalisti käymään ja toimii taas 2min. Jos heti ajaa kaasu pohjassa niin toimii niin kauan että yrittää ajaa rauhallisemmin. vaikuttaisi bensansaanti ongelmalta ? Siksi vaihdoin ton bensansuodattimen.

Onko toi vika selvitetty jo? mulla samalaisia ongelmia, seokset laihalla... mut seosten säätö ei toimi
8O
Mulla alkoi nyt kun kelit kuivuu niin toimia normaalisti, en sitten tiedä että mikä sitä oikeeasti vaivas, imusarjan lekut kävin läpi ja kaikki johtoliitokset. Onhan se tietty mahdollista että se on bensapumppu vika..ja ilmenee vaan sillontällöin mutta näillä nyt mennään
Mulla on seokset nyt niin kohdallaan kun tällä kombinaatiolla saa eli ahdoilla ok muuten niin saakelin rikkaalla edelleen.
Ainakin eilen toimi ihan hyvin noin 150km kun käytiin ajelemassa, leimassahan toi ei nyt ole kun ei ole ollut sitä aikaa mutta nyt pitäisi alkaa helpottaa kun alkaa olemaan kesä. Pientä hakuilua vielä nelosella ja vitosella kun se tunnistaa nakutuksen ja pätkii sytkää myöhäselle.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Suppari kirjoitti:
M.p. kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Viisisataa hevosvoimaa tuosta moottorista,jep.... :lol:
Miksei? kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi rahaa ja aikaa...
Höpöhöpö,tarkoitin siis jos sekä sisäiset,että ulkoiset apulaitteet pysyvät samoina..
Mikäs perustelu estää nossuttamasta tota mun peliä ?
Ja eihän ole pakko heti laittaa nuita 250hp suuttimia siihen, jos nyt kokeilis ensin pienemmillä..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Enhän mä nyt sitä tarkoittanut etteikö nosseja saisi laittaa..En vaan pidä sitä oikeana tehonlisänä.Mihin käyttöön niitä ajattelit?Vartille?Siihen käyttöön ne on ihan kivat,opettelua vaan vaatii.Yhdelle tutulle laitoin corvetteen,oli tosin yhdellä sumulla ja märkä sarja.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Suppari kirjoitti:Enhän mä nyt sitä tarkoittanut etteikö nosseja saisi laittaa..En vaan pidä sitä oikeana tehonlisänä.Mihin käyttöön niitä ajattelit?Vartille?Siihen käyttöön ne on ihan kivat,opettelua vaan vaatii.Yhdelle tutulle laitoin corvetteen,oli tosin yhdellä sumulla ja märkä sarja.
Jos olen ihan rehellinen niin ihan elvistely käyttöön ja jos laitaa kohtuu suuttimet niin mikä ettei ihan katukokeiluihin, laitonhan se on mutta kuitenkin. Automaatin kanssa olis vissiin muutenkin paras kun ei tarvi niin paljon rajakatkaisijoita kun manuaalin kanssa ettei lähde palikat soittelemaan koneesta, voi olla että sanoo sabas muutenkin tolla setillä viimisen sanan =)
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ja periaatteessahan tolla setillä se ON 500hp auto =P
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä että on suunnan näyttäjiä ja niitä jotka uskaltaa kokeilla.mie kuulun siihen ryhmään joka tekee perässä jahka joku on ensin kokeillut.
eli iso käsi projektiin ja onnea ja monta tuhatta sataa kilometriä ILOA!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Puhutaan vakka nyt alkuun sadoista kilometreistä ja siitä että kokeillaan varovasti, jos luitte ton linkin kun laitoin partboys:n nettisivuille niin siellä puhutaan jostain hipomoottoreista ja mulla on vaan vakio saappi, mutta kyllä nyt uskoisin että toi tolla sarjalla liikahtaa muutaman kerran aikastes hätäsesti..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin