vaihdelaatikon kesto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

vaihdelaatikon kesto

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Tämä ajatus pyörii vaan tulevaa projektia varten

eli mitähän toi laatikko kestää tehoja :?:
muistelisin että vanhemmat neljävaihteiset olis kestävempiä vai olenko nähnyt unta :?:

Tarkotus olis tulevaisuudessa (toivottavasti ei vain haaveissa) rakentaa 99 pohjalle reilusti yli 200 pollen kesä auto.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: vaihdelaatikon kesto

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Kipe_9000 kirjoitti:Tämä ajatus pyörii vaan tulevaa projektia varten

eli mitähän toi laatikko kestää tehoja :?:
muistelisin että vanhemmat neljävaihteiset olis kestävempiä vai olenko nähnyt unta :?:

Tarkotus olis tulevaisuudessa (toivottavasti ei vain haaveissa) rakentaa 99 pohjalle reilusti yli 200 pollen kesä auto.
Nelivaihteista on tosiaan, ainakin keskusteluissa, pidetty hiukan kestävämpänä kuin viisivaihteista johtuen noin kymmenen senttiä lyhyemmästä pääakselista.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Mikä on reilusti yli 200 hv tä
Lähemmäs 250 kestää vakio 5 vaihteinenkin askikin jos se on ehjä.
Ja kadulla siis ei kilpakäytössä kestää kyllä. Tosin kaiken saa rikki tollolla käytöllä.
Olen nähnyt myös sen.
Täällä on ollut puhetta kaiken maailman kokilli valu höpö höpö jutuista.
Älä turhaan edes yritä etsiä moisia leluja.Yksikään kilpurin vaihteisto ei ole hajonnut kuorien takia. Tai jos kuori on hajonnut syy on ollut siinä että jotain tulee kurkkimaan sen läpi.
No tämä tästä paatoksesta.
Itse käytän 5 vaihteisia vahvistettuja.Ja kun teen kadulle seuraavan auton laitan siihen näitä viimeisiä OG n laatikoita harvimmalla primäärillä.
Ketjut pitää vain olla tarpeeksi vahvaa .
terv JAri
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: vaihteistoista

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Need more speed kirjoitti:Mikä on reilusti yli 200 hv tä
Lähemmäs 250 kestää vakio 5 vaihteinenkin askikin jos se on ehjä.
Ja kadulla siis ei kilpakäytössä kestää kyllä. Tosin kaiken saa rikki tollolla käytöllä.
Olen nähnyt myös sen.


Itse käytän 5 vaihteisia vahvistettuja.Ja kun teen kadulle seuraavan auton laitan siihen näitä viimeisiä OG n laatikoita harvimmalla primäärillä.
Ketjut pitää vain olla tarpeeksi vahvaa .
terv JAri
Juuri täälläisia kokemuksia kaipasinkin :)

Joo kaiken saa kyllä rikki :arrow: puolen metrin ratakiskos saa väärään ja jos on lyhempi, ni sen hukkaa :wink: jos siis haluaa :P
No tarkotushan olisi silloin kyllä samalla peruskorjata tietysti laatikkokin. Onks noita ketjuja sitten eri "kesto" luokkaa :?:

Jos nyt sen verran valotan ajatuksiani eli joko 99 tai 900 pohjaksi ja sisusta riisutaan jonkin verran(siis kaikki ylim. paino pois), putket sisään ja tietysti kuppi penkit. Olis ehkä tarkotus ruveta käymään pari kertaa kesässä serkkujen kanssa rataa pyörittämässä. Eli tehot lähtis alkuun tosta noin 250 hv ja haaveissa ois tommonen 300hv,.......toivottavasti ketään ei naura ajatuksilleni....pääasiassa auto olis kuitenkin kesä kruisailussa
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Veit kipee sanat suustani :wink:

Onkos katastusta ajatellen muuten mitään esteitä auton riisumiselle, sun muille painoa pudottaville operaatioille mitään esteitä...

Melurajat ainakin on...

Paljos sitä koria ja raideleveyttä saikaan lisätä ?

Jos joku nopeesti muistais..

Löytyshän toi jostain pykälä viidakosta...
Vastaa Viestiin