*Menee nurkkaan häpeämäänlucaf kirjoitti: toi seatti tekis mieli melkein sensuroida tuosta viestistäsi
2.1 Classic vai 900S?
Auton kunnosta ei netissä juurikaan käsitystä saa. On mentävä katsomaan, koeajamaan ja valittava paraskuntoinen. Oman ässän ostossa sitten tuli käytyä junalla turhia reissuja jyväskylässä tampereella ja parissa muussa paikassa suomea. Vasta uudessakaupungissa auton kunto kelpasi ja tein kaupat. Tosin olin ronkeli kunnon suhteen, koska tarjontaa riitti ja ruosteisia autoja olin jo aivan riittävästi omistanut.
Yllättävää kyllä silloin 2.5-3 vuotta sitten 90 -luvun saabien hintataso oli tismalleen sama, kuin nykyisin nettiautoa selatessa. Onkohan tää hintataso joku markkinoiden sanelema raja johon näiden autojen hinnan putoaminen on pysähtynyt? Tarjonta näyttäisi nykyiselläänkin olevan runsasta, joten voi vähän valikoidakin..
Lykkyä pyttyyn auton valinnassa.
ps. sininen on hieno väri OG900:een..
Yllättävää kyllä silloin 2.5-3 vuotta sitten 90 -luvun saabien hintataso oli tismalleen sama, kuin nykyisin nettiautoa selatessa. Onkohan tää hintataso joku markkinoiden sanelema raja johon näiden autojen hinnan putoaminen on pysähtynyt? Tarjonta näyttäisi nykyiselläänkin olevan runsasta, joten voi vähän valikoidakin..
Lykkyä pyttyyn auton valinnassa.
ps. sininen on hieno väri OG900:een..
Citroen C5, OG900t16
Sininen 2,1 sekä musta ja sininen S vaikuttaa ihan mukavilta. Punaiset raakkaisin pois jo ihan pelkästään värinsä takia. On kaksi autoa joihin punainen sopii, toinen on Ferrari ja toinen Fiat Punto.. Muuten on kohtalaisen hirveä väri autoon.
Tuon sinisen 2,1:n kilsat kyllä kiehtoo, tosin hinta on hävytön. Kansirempankin joutuu 10tkm sisällä tekemään, jossei ole jo tehnyt.
Vaan ei noihin ajokilometreihin kannata tuijottaa, kunhan kone toimii, kori se tärkein tosiaankin on. Itse olen enemmän tykästynyt sedan-satkuihin kuin noihin combeihin, mutta mustana tuo on näyttävän näköinen.
Onko muuten kukaan koskaan ajanut tuollaista 2,1 koneista satkua, jossa on 7. ensiövälitys? Olisi mukava tietää kuinka tuo jaksaa mennä ja millainen kulutuspuoli on. Omassa näkyypi olevan kutosen enska ja maantieajo kieltämättä moisella vähän pelottaa. C:ssä on seiskan enska ja menee maantiellä todella nätisti ja pienellä aineella, mutta kaupungissa sitä saa kyllä tosissaan käskyttää..
Edit: Noista nettiauton 2,1:sta ei yksikään muuten ollut Classic, vai oliko?
Tuon sinisen 2,1:n kilsat kyllä kiehtoo, tosin hinta on hävytön. Kansirempankin joutuu 10tkm sisällä tekemään, jossei ole jo tehnyt.
Vaan ei noihin ajokilometreihin kannata tuijottaa, kunhan kone toimii, kori se tärkein tosiaankin on. Itse olen enemmän tykästynyt sedan-satkuihin kuin noihin combeihin, mutta mustana tuo on näyttävän näköinen.
Onko muuten kukaan koskaan ajanut tuollaista 2,1 koneista satkua, jossa on 7. ensiövälitys? Olisi mukava tietää kuinka tuo jaksaa mennä ja millainen kulutuspuoli on. Omassa näkyypi olevan kutosen enska ja maantieajo kieltämättä moisella vähän pelottaa. C:ssä on seiskan enska ja menee maantiellä todella nätisti ja pienellä aineella, mutta kaupungissa sitä saa kyllä tosissaan käskyttää..
Edit: Noista nettiauton 2,1:sta ei yksikään muuten ollut Classic, vai oliko?
Viimeksi muokannut akyttala, Pe Touko 04, 2007 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Jos auto on kovin kaukana, niin ainahan voi kokeilla foorumia - josko joku ystävällinen klubilainen kävisi ottamassa kuvia, ajamassa pientä testiä jne. Mahdollisuuksiensa mukaan.
Itse olen saanut (Suurkiitokset vieläkin auttaneille!) apua muutaman kerran, kun viimeksi oli käytetty satku hakusessa. Säästyi parilta turhalta reissulta kun kävi asiansa osaava klubi-veli koeajolla kuvien kera. Samalla ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kuvaajaksi mikäli jostain ihmesyystä täältäpäin löytyy sopivaa ehdokasta.
Itse olen saanut (Suurkiitokset vieläkin auttaneille!) apua muutaman kerran, kun viimeksi oli käytetty satku hakusessa. Säästyi parilta turhalta reissulta kun kävi asiansa osaava klubi-veli koeajolla kuvien kera. Samalla ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kuvaajaksi mikäli jostain ihmesyystä täältäpäin löytyy sopivaa ehdokasta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
oli se viininpunainen 1600 euron peli.akyttala kirjoitti: Edit: Noista nettiauton 2,1:sta ei yksikään muuten ollut Classic, vai oliko?
kuten minä myös, jakaen eteenpäin niitä hienoja palveluksia mitä olen toisilta saabisteilta saanut.Marko A kirjoitti:Samalla ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kuvaajaksi mikäli jostain ihmesyystä täältäpäin löytyy sopivaa ehdokasta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Oho, niinpä näkyy olevankin. En kiireessä huomannut, kun selasin nuo punaiset niin nopeasti ohi..lucaf kirjoitti:oli se viininpunainen 1600 euron peli.akyttala kirjoitti: Edit: Noista nettiauton 2,1:sta ei yksikään muuten ollut Classic, vai oliko?
Mikäköhän siinä muuten on, että vähänajetut ja ruosteettomat ovat useimmiten punaisia? Onko tuo erityisesti joku vanhojen pappojen lempiväri? Vanhat papat ne taitaa juuri olla niitä, jotka pitävät autojaan kuin kipeetä pippeliä. Valkoisia näyttäis yleensä olevan eniten liikkeellä ja ne ovat kaikista huonoiten pidettyjä.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Kyllä tuo Musta Ässä vaan komein melkein noista on. Siihen kirkkaat vilkut ja alut niin kyllä päät kääntyy. nimimerkillä kokemusta
Itsellä melkein tärkein kriteeri nuita satkuja kattellessa on VAIHDELAATIKON kunto. Antaa heti Turbo-Satkussakin paremmat viritysmahdollisuudet kun laatikko on kunnossa. Kilometreihin ei sinänsä tuskin vanhassa autossa kannata kiinnittää huomiota, kun itselläkin lähes kaikki Satkut ovat olleet yli 400tkm ajettuja ja paremmin ovat toimineet kun esim. 200tkm ajetut. luultavammin nuihin yli 400tkm ajettuihin on sitten keriitty tekemään remppaa ja uusimaan arkoja kohtia.
Huomattavasti tietty lisää ikää autolle tuo jos pääasiassa on ajettu pitkää matka-ajoa, niin pysyy tuo lootakin paremmassa kunnossa kun sellaisessa vilkkaassa kaupunki-revityksessä.
Itsellä melkein tärkein kriteeri nuita satkuja kattellessa on VAIHDELAATIKON kunto. Antaa heti Turbo-Satkussakin paremmat viritysmahdollisuudet kun laatikko on kunnossa. Kilometreihin ei sinänsä tuskin vanhassa autossa kannata kiinnittää huomiota, kun itselläkin lähes kaikki Satkut ovat olleet yli 400tkm ajettuja ja paremmin ovat toimineet kun esim. 200tkm ajetut. luultavammin nuihin yli 400tkm ajettuihin on sitten keriitty tekemään remppaa ja uusimaan arkoja kohtia.
Huomattavasti tietty lisää ikää autolle tuo jos pääasiassa on ajettu pitkää matka-ajoa, niin pysyy tuo lootakin paremmassa kunnossa kun sellaisessa vilkkaassa kaupunki-revityksessä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Mulla taas on hyllyssä pari oranssia viisto ja pystykeulan etuvilkkua varalla, jos joskus sattuu löytymään se haaveilemani OG900 Aero ja siihen on joku mennyt vaihtamaan ne kirkkaat vilkut..Suabisti kirjoitti: Siihen kirkkaat vilkut ja alut niin kyllä päät kääntyy. nimimerkillä kokemusta
Citroen C5, OG900t16
Vaihdelaatikon päällä (edessä) on tän näköinen "kilpi"/prikka jonka avulla sen voi saada selville. En tiedä kuinka hyvin se näkyy sun autossa, mutta mun nykyisestä laatikosta sitä on hieman vaikea nähdä....joten otin kuvan vanhasta laatikosta.moksu kirjoitti: Mistäs sen tietää kummalla enskalla ajaa
Numeroselvennykset löytyy esim. http://www.900aero.com/ sivuilta, mutta otetaan se nyt lyhyeesti.
GM= manuaali vaihdelaatikko
toinen numero vasemmalta ( 5 )= vaihdemäärä
kolmas numero vasemmalta ( 8 )= enskan numero
2.1 koneessa (vm. -92) on 6:en tai 7:an, jos ei enskaa ikinä ole vaihdettu. Ihan varma enskan numerosta voi olla vasta kun on avannut laatikon ja laskenut "hampaiden" määrän
6= 31/26
7= 32/25
8= 33/24 hammasta
http://www.nettiauto.com/1238683
Harvinainen 90-luvun sedan, voisi olla mielenkiintoinen historia.
http://www.nettiauto.com/1257721
Ainut mikä minua kiinnostaisi, jos nyt olisi pakko ostaa. Tuollahan ajaisi elämänsä loppuun asti jos on km lukemien mukaisessa kunnossa.
Harvinainen 90-luvun sedan, voisi olla mielenkiintoinen historia.
http://www.nettiauto.com/1257721
Ainut mikä minua kiinnostaisi, jos nyt olisi pakko ostaa. Tuollahan ajaisi elämänsä loppuun asti jos on km lukemien mukaisessa kunnossa.
Svc kirjoitti:Tuossa muutamaakyttala kirjoitti: Mutta palataan aiheeseen, minkä väriset, millaisella korilla ja missä kunnossa nuo S ja Classic ovat, joita aloittaja on katsellut? Konetta ja ikäähän ei kauheasti enää kannata katsella, kun OG:ta ostelee.
http://www.nettiauto.com/1212591
http://www.nettiauto.com/1176491
http://www.nettiauto.com/1238683
http://www.nettiauto.com/1257721
http://www.nettiauto.com/1071554...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Onko kukaan käynyt koeajamassa tuota mustaa ässää Tampereella? Ihmetyttää miksei mene kaupaksi ja auto kiinnostaa. Voisin juuri tuon verran saada kaavittua kasaan, muttei olisi varaa isompiin kalliisiin remppoihin hetimiten.
Myyjä oli ainakin puhelimessa erittäin asiallisen ja rehellisen oloinen. Sanoi, että vaihdelaatikko on kulunut, muuten siisti. Pitänee varmaankin paikkansa.
Olisi lähellä ja Twingokin saatiin just myytyä pois
Myyjä oli ainakin puhelimessa erittäin asiallisen ja rehellisen oloinen. Sanoi, että vaihdelaatikko on kulunut, muuten siisti. Pitänee varmaankin paikkansa.
Olisi lähellä ja Twingokin saatiin just myytyä pois
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
patse kirjoitti:http://www.nettiauto.com/1238683
Harvinainen 90-luvun sedan, voisi olla mielenkiintoinen historia.
Mitäs harvinaista/erikoista tuossa sitten on?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90