
Ahtopaineet
Ahtopaineet
Eli,rupes savuttaa pirusti toi 84-t8.Imuputkistoissa oli hieman öljyä joten turbo vaihtoon.Ei auttanut.Joten konehan se on kärvähtänyt.Nyt kun tulee laitettua uus kone niin rupesin miettimään noita ahtopaineita.apc on jotenkin kummasti tviikattu että rajana on turbon ylipaineventtiili.Eli kaasua ei voi painaa pohjaan asti,vaan aina menee neula tappiin.Mitkähän ovat ahdot noin suurinpiirtein kun mittari menee punasen pohjaan asti?Tämän takia se on varmaan kilahtanutkin,joten aattelin hankkia uuden boksin.Kuinkas se käyttäytyy sitten jos tekee sen perinteisen tviikkauksen mistä on ohjeita ympäri nettiä?Kiitos jos jaksoit lukea ja vastata. 

Voi painaa...sinulla on tweakattu väärin tai sitten jotain muuta on vialla. Kokeile vakioboxia.tomaatti kirjoitti:Onko muka kaikilla klubilaisilla vakio apc:t saabeissaan?Eli Jos tekee sen tavan modauksen voiko silloin painaa kaasun pohjaan ja ahtopaineet jää johonkin kohtaan?Vai onko se just tollanen mikä mullakin,eli antaa liikaa ja sitten menee yli?
Yleensä niillä tveekkisivustoillakin on kuvattu järjestelmän toimintaa muutoksen jälkeen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Oo vaan tyytyväinen että ahtaa reilusti
Rakenna uus kone silleen et kestää, reilusti paineita, nälkä kasvaa syödessä
matalat puristukset...
Laita nakuvalo...
Ja säädä ylipainekytkintä tai ota kokonaan pois jos säätö ei riitä...
Voihan sitä apctä säätää trimmereistä pienemmälle...
Toivottavasti nakutustunnistinta ei ole räpelöity
Pystyykös jotenkion tarkistamaan oikeen nakusäädön ???

Rakenna uus kone silleen et kestää, reilusti paineita, nälkä kasvaa syödessä

Laita nakuvalo...
Ja säädä ylipainekytkintä tai ota kokonaan pois jos säätö ei riitä...
Voihan sitä apctä säätää trimmereistä pienemmälle...
Toivottavasti nakutustunnistinta ei ole räpelöity


Pystyykös jotenkion tarkistamaan oikeen nakusäädön ???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Vilkases tällänen sivu ku http://www.900aero.com -> Tech -> APC modifying. Sieltä löytyypi boxien tietoja ja niiden numerot.
Eri numeroisessa boxissa on siis erilaiset arvot komponenteilla.
Joten kaikista paras olisi että saisit jostain juurikin samalla numerolla olevan boxin niinku se sun entinen.
Eri numeroisessa boxissa on siis erilaiset arvot komponenteilla.
Joten kaikista paras olisi että saisit jostain juurikin samalla numerolla olevan boxin niinku se sun entinen.
Önko vika varmasti ite boksissa? Kuulostaa nimittäin siltä, niinkuin hukkaportti ei toimisi lainkaan. Onko portti jumissa tai joku hukkaporttia käyttävistä letkuista poikki tai irti??
Nimittäin melko raakasti saa boksia tviikata että paineet nousee noinkin ylös.. Etenkin kun kone on ilmeisesti nakuttanut ja tuhonnut näinollen itsensä.
Nimittäin melko raakasti saa boksia tviikata että paineet nousee noinkin ylös.. Etenkin kun kone on ilmeisesti nakuttanut ja tuhonnut näinollen itsensä.

Olen ruuvaillut oman APC-boxini vastaamaan ratasaabin vastaavaa.(ainakin saamieni tietojen mukaan)
Toiminta vain kummastuttaa.... esim. 3 vaihteella kiihdytettäessä 2000-6000 Rpm ahdot nousevat keltaisen ja punaisen rajaan kun turbo alkaa puhaltaa. kun maaginen 3500 rpm raja saavutetaan niin ahdot alkaa hiipua, joskus jopa peruspaineille asti kun jenkaa on tuo 6000 rpm. Paineiden putoaminen on lähes suoraan verrannollinen kierroslukuun, ei niinkään rasitukseen ja lämpötilaan.(pienet hilpaisut ykkösellä VS. pitkät vedot femmalla)
Pitäisikö nyt vaihtaa noita vastuksia.....
Josko niillä olisi jotain tekemistä putoamisen kanssa. Onko kukaan vaihdellut kyseisiä vastuksia mistä puhutaan mm. tuolla http://www.900aero.com sivuilla?
Vai olisiko viimein sen nakuvalon asennuksen paikka..... Josko kiesi olisi kuitenkin niin nakutusherkkä.... on meinaan vakio coolerikin vielä menossa mukana...
Kokemuksia?
Ehdotuksia?
Toiminta vain kummastuttaa.... esim. 3 vaihteella kiihdytettäessä 2000-6000 Rpm ahdot nousevat keltaisen ja punaisen rajaan kun turbo alkaa puhaltaa. kun maaginen 3500 rpm raja saavutetaan niin ahdot alkaa hiipua, joskus jopa peruspaineille asti kun jenkaa on tuo 6000 rpm. Paineiden putoaminen on lähes suoraan verrannollinen kierroslukuun, ei niinkään rasitukseen ja lämpötilaan.(pienet hilpaisut ykkösellä VS. pitkät vedot femmalla)
Pitäisikö nyt vaihtaa noita vastuksia.....

Vai olisiko viimein sen nakuvalon asennuksen paikka..... Josko kiesi olisi kuitenkin niin nakutusherkkä.... on meinaan vakio coolerikin vielä menossa mukana...
Kokemuksia?
Ehdotuksia?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
just joo.. en taas oikein ajatellut mitä kirjottelin.Kyllä se on oltava boksista kiinni koska uusi turbo hukkaportteineen "trim60" tekee aivan samoin.

No entäs oletko testannut vetää magneettiventtiililtä johtoa irti? Tämä eliminoi boksin ja paineet pitäisi jäädä keltaisen puoleen väliin, jos kaikki on kunnossa.. Tai voihan se maneettiventtiilikin olla jumittanut auki. Tai letkut väärässä järjestyksessä tai jotain.. Toki se boksikin voi olla kaputt.
Tosin eipä sillä varmaan hirveästi kannata ajella ja testailla, kun se kerran on katkonut männänrenkaat... Menee lohko piloille.
Kyllä uskoisin vian olevan boksissa koska mangneettiventtiili on muutaman kerran jäänyt nakuttamaan ja silloin oli pelkät peruspaineet käytössä.Kojetaulusta löytyy ledi jotta se vois olla nakuvalo.en oo vaan mitään välkähyksiä huomannut ees käynnistäessä/sammuttaessa.tässä autossa on vielä ollut t16 kone jossain vaiheessa,joka mutkistaa asiaa edelleen.
R42 vaikuttaa suoraan paineiden putoamiseen kierrosten noustessa, mitä pienempi R42 sen vähemmän paineet laskee kierroksilla, ja tämän kanssa käsi-kädessä kulkee R138, jota nostetaan R42:a laskiessa. Ääritapaus on R42:0 R138:39k jolloin paineiden ei pitäisi laskea ollenkaan.e0000333 kirjoitti:Olen ruuvaillut oman APC-boxini vastaamaan ratasaabin vastaavaa.(ainakin saamieni tietojen mukaan)
Toiminta vain kummastuttaa.... esim. 3 vaihteella kiihdytettäessä 2000-6000 Rpm ahdot nousevat keltaisen ja punaisen rajaan kun turbo alkaa puhaltaa. kun maaginen 3500 rpm raja saavutetaan niin ahdot alkaa hiipua, joskus jopa peruspaineille asti kun jenkaa on tuo 6000 rpm. Paineiden putoaminen on lähes suoraan verrannollinen kierroslukuun, ei niinkään rasitukseen ja lämpötilaan.(pienet hilpaisut ykkösellä VS. pitkät vedot femmalla)
Pitäisikö nyt vaihtaa noita vastuksia.....Josko niillä olisi jotain tekemistä putoamisen kanssa. Onko kukaan vaihdellut kyseisiä vastuksia mistä puhutaan mm. tuolla http://www.900aero.com sivuilla?
Vai olisiko viimein sen nakuvalon asennuksen paikka..... Josko kiesi olisi kuitenkin niin nakutusherkkä.... on meinaan vakio coolerikin vielä menossa mukana...
Kokemuksia?
Ehdotuksia?
Oletko tarkistanut peruspaineet n.0,35-0,40bar? jos on vähemmän niin täydet paineet jää alle yhden baarin.
Vakiohan ahtaa juuri tuohon kelt/pun rajan tuntumaan kaiken ollessa kunnossa.
Omassa aerossani on punaista boxia vastaava viritys, ja tämä nostaa paineet tuonne 0,9 bar, hiukan reilut http://www.saabismionsairaus.net/galler ... ero&id=aam ja tämähän on jo selvästi punaisen puolella. Nyt kylmällä kelillä nostaa hiukan enemmänkin

Toivottavasti tästä on apuja...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower