Tervehdys!
Joo hankin tossä sitten väliaikaisautoksi tollasen SAAB 900i, joka myös kesäbiilinä palvelee.
Nyt minulla on vihoinkin 8-venttiilinen polttoaineensuihkutuksella varustettu SAAB.
Ostin kun ei maksanut paljoa ja ajettukaan ei ollut muka kuin noin 300tkm. Lisäksi päältäpäin auto vaikutta varsin siistiltä. Tutkin ruostepaikat jotka olikin jo kaikki hitsattu lisäksi en löytäny autosta pahempia ruosteita.
Samaten myös varaosia on kotona tälläiseen malliin nyt rutkasti. Esim. kojetaulun päälliosa oli halkeillut. Mutta sellanen löytyy uutta vastaavakin.
Saas nähdä onko autossa nyt sitten ainesta pidempiaikaiseksi. Tekniikka tuntui kyllä pelaavan.
Kytkimessä on kuitenkin jotain häikkää sille se ottaa tosi alhaalta kiinni. Samaten voi olla että polkimessä tuntuva vastus ikään kuin pakenee jos poljinta painaa pitkän aikaa. Siis että kun painan kytkimen pohjaan niin se alkaa tavallaa itse "nousta" ja ottaa kiinni.
Eli vika saattaa olla hydraulipuolella?
Sitä ny ainakin täytys vähän kattoo. Muuta ei paljoo välttämättä tarviikaan. Etekin jos ruosteiden kattomisen jättää syksyyn ettei tuu pettymyksiä.
SAAB 900i 3-D Kesäbiili
Re: SAAB 900i 3-D Kesäbiili
Mulla oli joskus Audissa sama vika. Se vieläpä kehittyi silleen, että poljin jäi aina välillä pohjaan ja sen joutui kammeta sieltä ylös. Nestettäkin sai olla aika usein lisäämässä. Audiin vaihdettiin sittemmin kytkimen työsylinterin tiivisteet ja vika poistui täydellisesti.kimmoisa kirjoitti:Kytkimessä on kuitenkin jotain häikkää sille se ottaa tosi alhaalta kiinni. Samaten voi olla että polkimessä tuntuva vastus ikään kuin pakenee jos poljinta painaa pitkän aikaa. Siis että kun painan kytkimen pohjaan niin se alkaa tavallaa itse "nousta" ja ottaa kiinni.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74