SAAB 900i 3-D Kesäbiili

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

SAAB 900i 3-D Kesäbiili

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tervehdys!

Joo hankin tossä sitten väliaikaisautoksi tollasen SAAB 900i, joka myös kesäbiilinä palvelee.

Nyt minulla on vihoinkin 8-venttiilinen polttoaineensuihkutuksella varustettu SAAB.

Ostin kun ei maksanut paljoa ja ajettukaan ei ollut muka kuin noin 300tkm. Lisäksi päältäpäin auto vaikutta varsin siistiltä. Tutkin ruostepaikat jotka olikin jo kaikki hitsattu lisäksi en löytäny autosta pahempia ruosteita.

Samaten myös varaosia on kotona tälläiseen malliin nyt rutkasti. Esim. kojetaulun päälliosa oli halkeillut. Mutta sellanen löytyy uutta vastaavakin.

Saas nähdä onko autossa nyt sitten ainesta pidempiaikaiseksi. Tekniikka tuntui kyllä pelaavan.

Kytkimessä on kuitenkin jotain häikkää sille se ottaa tosi alhaalta kiinni. Samaten voi olla että polkimessä tuntuva vastus ikään kuin pakenee jos poljinta painaa pitkän aikaa. Siis että kun painan kytkimen pohjaan niin se alkaa tavallaa itse "nousta" ja ottaa kiinni.

Eli vika saattaa olla hydraulipuolella?

Sitä ny ainakin täytys vähän kattoo. Muuta ei paljoo välttämättä tarviikaan. Etekin jos ruosteiden kattomisen jättää syksyyn ettei tuu pettymyksiä.
SAAB
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Jos vastus kytkimestä pakenee niin sitten vuotaa jostain 8O helpoin kai tuosta on katsoa työsylinteri ensin jne
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: SAAB 900i 3-D Kesäbiili

Viesti Kirjoittaja Peter A »

kimmoisa kirjoitti:Kytkimessä on kuitenkin jotain häikkää sille se ottaa tosi alhaalta kiinni. Samaten voi olla että polkimessä tuntuva vastus ikään kuin pakenee jos poljinta painaa pitkän aikaa. Siis että kun painan kytkimen pohjaan niin se alkaa tavallaa itse "nousta" ja ottaa kiinni.
Mulla oli joskus Audissa sama vika. Se vieläpä kehittyi silleen, että poljin jäi aina välillä pohjaan ja sen joutui kammeta sieltä ylös. Nestettäkin sai olla aika usein lisäämässä. Audiin vaihdettiin sittemmin kytkimen työsylinterin tiivisteet ja vika poistui täydellisesti.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Höylä kirjoitti:Jos vastus kytkimestä pakenee niin sitten vuotaa jostain 8O helpoin kai tuosta on katsoa työsylinteri ensin jne
Huomattavasti helpompaa on katsoa ensin pääsylinteri.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin