tuplis tuli taloon!
tuplis tuli taloon!
vanha polliisi tuplis tuli taloon , tonnari lähti vaihdossa.
hulluutta? kenties mutta tupliksessa on tuplan verran tunnelmaa enempi
kytkimessä häikkää , ottaa pohjassa eikä irroita kunnolla ja onhan tuo hiukan jo elähtänyt
kuvia myöhemmin
hulluutta? kenties mutta tupliksessa on tuplan verran tunnelmaa enempi
kytkimessä häikkää , ottaa pohjassa eikä irroita kunnolla ja onhan tuo hiukan jo elähtänyt
kuvia myöhemmin
96 vm. 1975
Ei siinä mitään hulluutta ole, 99 on kaupunkipyörityksessä paljon näppärämpi eikä maantielläkään ollenkaan hassumpi kunnossa ollessaan. tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.
Onnea valitsemallasi tiellä, kytkimen kuntoonlaittaminen ei liene iso juttu, varsinkaan jos vika on pääsylinterin palautusjousessa tai tiivisteissä.
Onnea valitsemallasi tiellä, kytkimen kuntoonlaittaminen ei liene iso juttu, varsinkaan jos vika on pääsylinterin palautusjousessa tai tiivisteissä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
näyttäisi vika olevan jossais pääsylinterissä kun lääkeruiskulla laitoin ilmausruuvista 20mm jarrunestettä ( varmaan 5mm lens ohi ) niin alkoi toimimaan paljon paremmin
minulla ei ole ennen ollutkaan tuplista jossa on vain 4-lovinen laatikko ,
tuntuisi liikkuvan kaupungissa ärtsymmin kuin tonnari!
mielessä kävi eilen poliisiraitojen palautus ja kokeilin vahaakin
pieneen alueeseen niin tuntuisi että siitä saa vielä suht.siistin
minulla ei ole ennen ollutkaan tuplista jossa on vain 4-lovinen laatikko ,
tuntuisi liikkuvan kaupungissa ärtsymmin kuin tonnari!
mielessä kävi eilen poliisiraitojen palautus ja kokeilin vahaakin
pieneen alueeseen niin tuntuisi että siitä saa vielä suht.siistin
96 vm. 1975
Turbon puute ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma.jus kirjoitti:Ei siinä mitään hulluutta ole, 99 on kaupunkipyörityksessä paljon näppärämpi eikä maantielläkään ollenkaan hassumpi kunnossa ollessaan. tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.
Onnea valitsemallasi tiellä, kytkimen kuntoonlaittaminen ei liene iso juttu, varsinkaan jos vika on pääsylinterin palautusjousessa tai tiivisteissä.
Kyllä 99:ssä on todellakin tunnelmaa! Toivotaan hauskoja hetkiä 99:n parissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kaikkihan nuo puutteet ovat korjattavissa 99:nkin kohdalla, joskin se turbon puute lienee helpoin ratkaistava.Mertmi kirjoitti:Turbon puute ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma.jus kirjoitti: tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.
Laskeskelin tuossa juuri omia ajojani tupliksella:
Tänä keväänä on 38 käyttövuorokauden aikana tullut kilometrejä jo 3400, eli tuollaista 33 000/vuosi -tahdilla. Ihan kohtuullista harrasteautolle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
99 on ihmeen hyvä ajaa kunnossa ollessaan, tuo meidän -83 menee luotisuoraan ja on vakaa kuin mikä, vaikkakin takajouset ja kaikki iskarit vaativat uusimista asap.
Oli -73 99le:kin hyvä mutta tuo on vielä parempi ja huomattavasti hiljaisempi.
Kunnollisella rengastuksella melutaso laskisi varmaan entisestäänkin.
Oli -73 99le:kin hyvä mutta tuo on vielä parempi ja huomattavasti hiljaisempi.
Kunnollisella rengastuksella melutaso laskisi varmaan entisestäänkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tää on 83 , tänään otin penkinpäälliset pois , orkkispenkit aika hyvät , hauska se vinyylinen takapenkki sopii hyvin kun lapset sottaa kuitenkin , siivosin ja imuroin niin maan pirusti ja nyt näyttää hiukan siistimmältä...
kulkee tosiaan kuin junan vessa , alusta on tosi jämäkkä ja kaikki pelaa ,
ja pitihän sitä konetiellä kokeilla iltamyöhään jotta pirusti kulkee tuokin
tykkivanteet nyt ekaks alle , sitten voisi suunnitella paikkamaalausta ja alka hankkia turbon tamineita... just myin tonnarin turbon
kulkee tosiaan kuin junan vessa , alusta on tosi jämäkkä ja kaikki pelaa ,
ja pitihän sitä konetiellä kokeilla iltamyöhään jotta pirusti kulkee tuokin
tykkivanteet nyt ekaks alle , sitten voisi suunnitella paikkamaalausta ja alka hankkia turbon tamineita... just myin tonnarin turbon
96 vm. 1975
apparin takaiskarin yläpää oli korjattu jollain isolla prikalla joka oli hitsattu pisteellä kiinni , ajoin eräänä päivänä viimeviikolla töyssystä niin alkoi kolina , koko tolpan yläpää oli aivan laho!
noh hitsailin sen sitten takas läjään ja nyt tuntuios kestävän.
yllättävän lujaa tupliksellakin näyttää pääsevän kun ottaa hereästi 170
konetiellä vaikkei ole kuin 4-lovinen laatikko.
täyty sitä turboa alkaa suunnitella!
onko kellään kokemuksia kaasarilla olevasta turbosta? vai pitääkö muuttaa ruiskuksi?
noh hitsailin sen sitten takas läjään ja nyt tuntuios kestävän.
yllättävän lujaa tupliksellakin näyttää pääsevän kun ottaa hereästi 170
konetiellä vaikkei ole kuin 4-lovinen laatikko.
täyty sitä turboa alkaa suunnitella!
onko kellään kokemuksia kaasarilla olevasta turbosta? vai pitääkö muuttaa ruiskuksi?
96 vm. 1975
Terve!
Aika kivasti tuntuu kulkevan 99:si.
Itsellä on 84'GL ja se on 5-lovisella askilla.
Huippuja olen saanut peräti (vaan) huimat 155 km/h ja silloin oli suunnilleen kaasupedaali poljettu konehuoneeseen asti pohjaan.
Johtuukohan tuo ero jostain laatikon välityksistä vai mistä?
Onnea hankinnan johdosta näin jälkikäteen ja mukavia kilsoja !
T:Juki
Aika kivasti tuntuu kulkevan 99:si.
Itsellä on 84'GL ja se on 5-lovisella askilla.
Huippuja olen saanut peräti (vaan) huimat 155 km/h ja silloin oli suunnilleen kaasupedaali poljettu konehuoneeseen asti pohjaan.
Johtuukohan tuo ero jostain laatikon välityksistä vai mistä?
Onnea hankinnan johdosta näin jälkikäteen ja mukavia kilsoja !
T:Juki
Saab 9-3 '02
Saab 99 GL'84 R.I.P
Saab 99 GL'84 R.I.P
Sen verran muiistin varaisesti, 2003 vappuna vaihdettiin pois 349 t ajettu mittaristo kun nopeusmittari jäi näyttämään 50 pysäköitynä ollessa. Heinäkuussa samana vuonna kuin tuo silmäterä tuli käyttööni mittarissa oli 288 t.
Minulle uskoteltiin että vihreä lohko olisi 2.2 litrainen, perävälitys on lyhyt, 100 mittarinopeudella käyntinopeus 3400, 120 > 4000
Säädetyllä tuplakaasuttimella, sytytysennakko 22 astetta, oli edellinen omistaja kuulemma uskaltanut ajaa 190, olisi se enemmänkin mennyt. Hämmästelen vaan, tuolla välityksellä käyntinopeus olisi laskennallisesti yli 6000
Joko sait ehjän virranjakajan asennettua?
Minulle uskoteltiin että vihreä lohko olisi 2.2 litrainen, perävälitys on lyhyt, 100 mittarinopeudella käyntinopeus 3400, 120 > 4000
Säädetyllä tuplakaasuttimella, sytytysennakko 22 astetta, oli edellinen omistaja kuulemma uskaltanut ajaa 190, olisi se enemmänkin mennyt. Hämmästelen vaan, tuolla välityksellä käyntinopeus olisi laskennallisesti yli 6000
Joko sait ehjän virranjakajan asennettua?
Viimeksi muokannut Larvetti, Ti Heinä 17, 2007 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Puhelimella 0503540288
Tuntuu olevan menohalut aika pahasti kadoksissa 99:stäsi. Oma -84 99 yhdellä kaasarilla ja 4-lovisella laatikolla meni kuitenkin sen 185 mittarin mukaan (varmaan kuitenkin reilusti +160 km/h todellistakin nopeutta).Juki-76 kirjoitti:Terve!
Huippuja olen saanut peräti (vaan) huimat 155 km/h ja silloin oli suunnilleen kaasupedaali poljettu konehuoneeseen asti pohjaan.
Johtuukohan tuo ero jostain laatikon välityksistä vai mistä?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti