Öljynpaineet kadoksissa
Jep. Mulle kävi vähän samaan tapaan täysin eri vehkeen kanssa. 127:stä oli viikon verran öljyt poissa koneesta. Kun laitoin öljyt koneeseen, se nosti öljynpaineet vasta koneen kierrättämisen jälkeen. Arviolta ehkä jotain 3000-4000rpm. Ihan hirvitti, kun kone kolisi aika tavalla. Se teki saman vielä uudestaan työpaikan pihalla, vaikka olin jo ajellut sillä muutamaan otteeseen. Toisen kerran jälkeen ei enää ollut ongelmia. Ihme juttu. Pahaa teki antaa koneelle kierroksia, kun kolisi ja raksutti melko hurjasti ilman öljynpaineita.
avasitko/tarkistitko sen venttiilin siitä öljypumpusta, jos se jäänyt auki roskan tai jonkun muun vastaavan takia? koska jos kanava öljynsuodattimelle pumpusta on täytetty, pitäisi sen alkaa toimia järjen mukaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Ihan aluksi todettakoon, että saapin konetta en ole joutunut noin syvältä räpläämään, muita on kyllä käsiin levinnyt.
JOs nyt edellisistä oikein ymmärsin, niin öljy kiertää koneessa, mutta paine ei nouse. Öljy siis pääsee takaisin pohjaan väärästä paikasta. Nähdäkseni nyt pitäisi selvittää onko se väärä paikka öljypumpun ylipaineventtiili vai onko jossain kanavassa iso reikä, josta puuttuu proppu tai onko "vierasesine" tehnyt reiän. Minkään laakerin kautta en uskoisi paineen katoavan noin totaalisesti.
Semmonenkin teoreettinen mahdollisuus on, että pumppu ei saa imettyä tarpeeksi oljyä nostaakseen paineen johtuen tukkeutuneesta sihdistä tai öljypohjan muotovirheestä. (tämmönenkin tapaus on osunut kohdalle)
JOs nyt edellisistä oikein ymmärsin, niin öljy kiertää koneessa, mutta paine ei nouse. Öljy siis pääsee takaisin pohjaan väärästä paikasta. Nähdäkseni nyt pitäisi selvittää onko se väärä paikka öljypumpun ylipaineventtiili vai onko jossain kanavassa iso reikä, josta puuttuu proppu tai onko "vierasesine" tehnyt reiän. Minkään laakerin kautta en uskoisi paineen katoavan noin totaalisesti.
Semmonenkin teoreettinen mahdollisuus on, että pumppu ei saa imettyä tarpeeksi oljyä nostaakseen paineen johtuen tukkeutuneesta sihdistä tai öljypohjan muotovirheestä. (tämmönenkin tapaus on osunut kohdalle)
Vanhahan tämä asia on, mutta nostetaas ylös omakohtaisella kokemuksella: Kaverin tonnariin tehtiin liki täydellinen remontti koneeseen öljypumpun ja siitä johtuneen laakerivaurion takia.
Kone saatiin kasaan ja ei nouse öljynpaineet... ruutattiin öljyä n. 3-4dl yläkautta kannen öljykanavaan.. ei apua. Purkaen öljynsuodattimen jalka irti.. tiivisteeseen on tehty tarvittavat reiät. Purkaen jakopää auki.. kotikutoisissa tiivisteissä on tarvittavat reiät. Uusien epätoivoisena imuputken O-rengas ja kasaten.. stana..siis jumalauta! Imuputkihan on taipunut niin taakse että on silmin-nähtävä rako imuputken ja jakokopan öljypumpun sisääntulon välissä!
Elikkäs öljypumppuhan ryysti vain ilmaa kun imuputki ei ollut lähimainkaan tiiviisti jakokoppaa vasten. Se onkin sitten täysi kysymysmerkki, miksi näin kävi.. ehkä joku on tallonut lattialla olevan imuputken päälle tai ehkä käytimme liikaa väkivaltaa jakokoppaa asentaessamme kumivasaralla kevyesti sitä ohjuritappeihinsa naputellessa.
No, loppu hyvin, kaikki hyvin.. ja tonnari kulkee taas.
Kone saatiin kasaan ja ei nouse öljynpaineet... ruutattiin öljyä n. 3-4dl yläkautta kannen öljykanavaan.. ei apua. Purkaen öljynsuodattimen jalka irti.. tiivisteeseen on tehty tarvittavat reiät. Purkaen jakopää auki.. kotikutoisissa tiivisteissä on tarvittavat reiät. Uusien epätoivoisena imuputken O-rengas ja kasaten.. stana..siis jumalauta! Imuputkihan on taipunut niin taakse että on silmin-nähtävä rako imuputken ja jakokopan öljypumpun sisääntulon välissä!
Elikkäs öljypumppuhan ryysti vain ilmaa kun imuputki ei ollut lähimainkaan tiiviisti jakokoppaa vasten. Se onkin sitten täysi kysymysmerkki, miksi näin kävi.. ehkä joku on tallonut lattialla olevan imuputken päälle tai ehkä käytimme liikaa väkivaltaa jakokoppaa asentaessamme kumivasaralla kevyesti sitä ohjuritappeihinsa naputellessa.
No, loppu hyvin, kaikki hyvin.. ja tonnari kulkee taas.
Perhana, sama juttu näköjään kävi sitten kuin Myrkky tuossa mainitsi, eli öljypumpun imuputki on senverran taipunut että sen ja jakopään kopan väliin jää rako...
Jakopää on kasassa, ja ei huvittaisi taas avata sitä, mutta onko se ainoa keino taivuttaa imuputkea?
Vai voiko sitä taivuttaa sieltä toisesta päästä? Sehän näyttää olevan vain keskeltä yhdellä kiinnikkeellä kiinni.
Jakopää on kasassa, ja ei huvittaisi taas avata sitä, mutta onko se ainoa keino taivuttaa imuputkea?
Vai voiko sitä taivuttaa sieltä toisesta päästä? Sehän näyttää olevan vain keskeltä yhdellä kiinnikkeellä kiinni.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17