8-VALVE venttiilien paininkupit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo kyllähän sellaset paininkupit varmaan olis hyvät.

Tohon testausjuttuun vain totean sääliä tuntien, että kannattiko nyt hajottaa vähänajettu ja hyväkuntoinen kone.

Vaan kyllähän sen vieläkin saa kuntoon.

Mikähän mulla tossa yhdessä autossa mahto olla kun siitä ei saanut venttiileitä ollenkaan äänettömäksi. Ei vaikka miten sääti, aina vaan naksutti ja välillä aika voimakkaastikin.

Voiko esim. aikaisempi ylikuumeneminen aiheuttaa tälläistä.
SAAB
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kimmoisa kirjoitti:
Mikähän mulla tossa yhdessä autossa mahto olla kun siitä ei saanut venttiileitä ollenkaan äänettömäksi. Ei vaikka miten sääti, aina vaan naksutti ja välillä aika voimakkaastikin.

Voiko esim. aikaisempi ylikuumeneminen aiheuttaa tälläistä.
Voisiko kyseessä olla esim. nokkapukin ja painimien välille syntynyt välys?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

en tiedä

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin en tiedä, voihan se toki olla mahdollistakin.

Joskus esim. mutkasta/kaarteestä nopeammin käännyttäessä naksutus voimistui. Lieneekö sitten öljykierrolla jotain osuutta asiaan.

Kantta tässä koneessa oli höylätty, en sitten tiedä olisko ollu kannattavaa heti isontaa sitä öljyuraakin.

No nukutukset loppuivat molydeenisulfidi -öljynlisäaineella.
SAAB
Vastaa Viestiin