Halvatun vaihteistot!
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Halvatun vaihteistot!
Laukes 900 automaattiloota. ajelin Kalajoelta Vaasaan päin, niin hieman ennen Kokkolaa auto nytkähti pari kertaa ja sit rupes kuulumaan perkeleelinen ulina laatikosta. Mulla on viidestä Saabista jollain tapaa hajonnu laatikko! Rupee usko saabeihin huojumaan!! V*ttu ehtihän toi auto olla mulla kaikki 1,5 kuukautta.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
Kaverin isukin Mazda 6:sen automaattilaatikko kesti kaks vuotta/50 000 km ja hajosi totaalisesti korjauskelvottomaksi....lomareissulla Italiassaandrelinoge kirjoitti:Osta Mazda automaatilla. Kaverin auto kesti yli 600 tkm ilman mitään ongelmia vaihteiston kanssa. Yritä laittaa sellainen saabiin
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
Re: Halvatun vaihteistot!
BW37 on siitä erikoislaatuinen automaattivaihteisto, että sillä ajetaan jopa 300000 ilman minkäänlaista huoltoa. Tai eihän se mikään automaattivaihteisto ole, vaan elämäntapa.olli9000CDturbo kirjoitti:Laukes 900 automaattiloota. ajelin Kalajoelta Vaasaan päin, niin hieman ennen Kokkolaa auto nytkähti pari kertaa ja sit rupes kuulumaan perkeleelinen ulina laatikosta. Mulla on viidestä Saabista jollain tapaa hajonnu laatikko! Rupee usko saabeihin huojumaan!! V*ttu ehtihän toi auto olla mulla kaikki 1,5 kuukautta.
Haynesistakin löytyy vissiin ohjeet, kuinka päästetään öljyä ulos se muutama litra, mitä sieltä kerralla tulee, ja kuinka pohjakansi avataan ja siivilä puhallellaan puhtaaksi paineilmalla. Sitten laitetaan kansi kiinni ja täytetään uutta öljyä pois lasketun tilalle. Pitempi oppimäärä löytyy alan kirjallisuudesta, siinä kerrotaan pantojen kiristämisestä ym. vaativammista huoltotöistä.
Huolto-ohjelmassa väitetään, että öljyjen tuoreutus ja säädöt pitäisi tehdä määrävälein. En ole tosin tavannut ketään, joka oma-aloitteisesti kajoaisi BW:hen ennen ongelmien ilmaantumista... Kaipa se on niin, että kun automaatin saa käytettynä manuaalia halvemmalla, se myös vaatii vähemmän huoltoa.
Pena, yli 300000 BW35/37-kilometriä takana, nykyisessä automaattisatkussa 305000 taulussa
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Itse vaihdoin kaverin kanssa aikoinaan erääseen -91 2.2i 626 Mazdaan hajonneen automaattilaatikon tilalle manuaalin. Automaattilaatikon korjaus olisi tullut maksamaan 900€. Ajettu oli 234tkm.tema kirjoitti:Nää on taas näitä juttuja , mutta tuttavalla on parisataa ajettu diesel 626 ja tomaattiongelmia piisaa.
hei, saako täällä kysellä tyhmiä? mikä ero tuolla BW35 ja BW37, mistä sen tietää kumpi omassa autossa on? ja toisekseen tuossa saabin korjausoppaassa puhutaan tomaatin kohdalla vetopyörästön öljynvaihdosta, mistähä mahtaa konehuoneesta löytyä reikä moiselle tökötille? Pohjapuolelta on kyllä selvää että mistä se tulee ulos... Hieman hämmentävää. Taidan tarvita autonkorjausoppaan idiooteille
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Olenko oikeassa, jos väitän, että 99:issä oli käytössä BW35 ja satkuissa BW37, joka on vahvistettu versio 35:stä?saab87 kirjoitti:hei, saako täällä kysellä tyhmiä? mikä ero tuolla BW35 ja BW37, mistä sen tietää kumpi omassa autossa on?
BW= Borg-Warner. Nykyään monessa autossa on käytössä eri versioina AWxx eli Aisin-Warner, jonka esi-isä on juuri tuo BW35
EDIT: Löytyi BW37:lle sellainenkin nimitys, kuin SS37=SaabSulake37.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Svc kirjoitti:Olenko oikeassa, jos väitän, että 99:issä oli käytössä BW35 ja satkuissa BW37, joka on vahvistettu versio 35:stä?saab87 kirjoitti:hei, saako täällä kysellä tyhmiä? mikä ero tuolla BW35 ja BW37, mistä sen tietää kumpi omassa autossa on?
Saab käytti yleensä samanvuotisissa 99:ssä ja 900:ssa keskenään hyvin samanlaista tekniikkaa. Enemmän kuin mallisarjasta, kyse on siis ollut vuodesta ja moottorista - tosin käytännössä kaikki tai lähes kaikki automaatti-99:t ovat 35- ja useimmat automaatti-900:t 37- laatikolla. Tämä kuitenkin johtuu siitä, että 37 tuli tuossa 1980 - 81 kieppeillä tarjolle ja 80-luvun puolella 99 oli Saabin edullisin mallisarja, johon ei automaattia enää kaupattu samalla intensiteetillä kuin 70-luvulla.
Suurin yksittäinen syy 37:n kehittämiselle lienee ollut turbomoottori. BW35:ttä ei liene ollut koskaan tarjolla turbokoneiseen, eli ennen 37:n tuloa Turbot olivat manuaalilaatikolla.
En tiedä jäiko 35 ihan samantien pois 37:n tultua, mutta ei se ainakaan vuosia rinnalla roikkunut. Niin Saab87:lla kuin minullakin on siis viistokeulasatkussa Borg-Warner 37 automaatti.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm