Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri noin taitaa olla tuos on ruskea verhoilu ihan siisti ja ehjä. nouda ja nauti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

nalleolut kirjoitti:juuri noin taitaa olla tuos on ruskea verhoilu ihan siisti ja ehjä. nouda ja nauti.
tulee vähän matkaa täältä...revi irti ja lähetä.
maksan vaivanpalkkaa kyllä :)
vai onko satkussa samat systeemit?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

saabastelija kirjoitti:saako 99 -71 laitettua rullavyöt helposti (raiskaamatta autoa) taakse (ja ehkä eteen)?
pitäisi saada jälkikasvu sidottua kiinni etteivät ole toistensa kurkussa kiinni :-)
leimalle pitänee sitten irroittaa ettei tule merkintää rek. otteeseen!?
Kiinnikkeet pitäisi olla turvavöillle valmiina, ja myös museokatsastuksessa on muistaakseni hyväksyttävää, jos autoon on asennettu jälkiasennuksena turvavyöt.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Voi jeesus tuota mittaritaulun pehmusteen kiinnitystä tuossa -71:ssä :evil: ..Ei ollenkaan niinkuin myöhemmissä, että kolme ruuvia ja vedä pois, vaan päälliosa oli kiinni kahdella mutterilla alaaltapäin. Niihin pääsi käsiksi, kun otti kuskin jalkatilan muovipaneelin irti, käänsi itsensä mutkalle ja suunnisti 10mm hylsyllä ja jatkovarrella kohti muttereita. Toisesta oli joskus tunaroitu kierteet pilalle, joten lopuksi jouduimme repimään jariha:n erinomaisella avustuksella pehmusteen muttereineen irti pellistä.

Nyt saa ainakin mittarivalot ja kellon laitettua :) .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vm. 71:ssähän on hyvin erilainen C-pilarin "verhoilu", joten miten siihen saa ohjurin kiinnittämisen jälkeen verhoilut takaisin, ellei ota uudemmasta? Itse laitoin turvavyöt vm. 73 tuplikseen, jossa ei ollut c-pilarin verhoiluja paikoillaan, joten asentaessa piti vain rikkoa läpimenot hattuhyllylle.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tizumo kirjoitti:Voi jeesus tuota mittaritaulun pehmusteen kiinnitystä tuossa -71:ssä :evil: ..Ei ollenkaan niinkuin myöhemmissä, että kolme ruuvia ja vedä pois, vaan päälliosa oli kiinni kahdella mutterilla alaaltapäin. Niihin pääsi käsiksi, kun otti kuskin jalkatilan muovipaneelin irti, käänsi itsensä mutkalle ja suunnisti 10mm hylsyllä ja jatkovarrella kohti muttereita. Toisesta oli joskus tunaroitu kierteet pilalle, joten lopuksi jouduimme repimään jariha:n erinomaisella avustuksella pehmusteen muttereineen irti pellistä.

Nyt saa ainakin mittarivalot ja kellon laitettua :) .
Tuli mieleen, että uuden pultin/mutterin ja prikan avulla sen voisi saada kiristettyä sen toisenkin vielä, mutta miten pirussa sen mutterin saa hollille pulttiin. Ei miehen kädet oikein sovi, joten siinä olisi lapsi-/naistyövoimasta apua ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

73 ems olisi nyt nopealle tarjolla:

http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=7500076
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:73 ems olisi nyt nopealle tarjolla:

http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo ... id=7500076
Perhana. Nyt kun turbon kanssa on saanu ittensä sopivan lämpimäksi, niin pitäisikö jatkaa tuon kanssa? Olisi kiva kuulla joltain raporttia, millaisesta projektista on kyse... jos sattuis, että kone on kunnossa, eikä reikiään pahemmin... ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

miten 99:ssä kuuluu mennä vesiletkut vesipumpun, lämmityslaitteen ja imusarjan välillä vuosimallissa 76 yhdellä kaasuttimella? minulla menee lämppärin kennolta yksi L -muotoinen vesiletku vesipumpun isommalle suulle. vesipumpun pienemmältä suulta lähtee yksi vesiletku vieressä olevaan imusarjaan, eli letku on erittäin lyhyt ja tekee vain pienen U-käännöksen.

muistelin että 2-kaasutinmallissa oli tuossa kohdassa 3-haarainen letku, eli lämppärin kennolta meni yksi haara vesipumpulle ja toinen imusarjalle. kuuluisiko minullakin olla?

jos jollakulla jemmassa oikeanlaiset ja hyväkuntoiset letkut tuohon, ostan mielelläni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti:Saab 1977 -esite: http://jariha.saab99.net//saab1977
jännästi tuossa esitteessä on ilmoitettu hevosvoimat SAE mittaustavalla, eli arvot GL/GLS/i ovat 110, 118 ja 125hp.

SAE = Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut tehot oli suuresti liioiteltuja massa-autoissa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot olivat yleensä aliarvioitu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Hevosvoima
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Oliskohan tuollaisella kysyntää?
Kuva
Vm -84, ajettu 262tkm, muuten melko hyvässä kunnossa, mutta sisäkatto on huono. Leimaa lokakuulle. Parit renkaat pellivanteilla.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuommoinen tuli kotiutettua...
Kuva
Vm. 78 ja tuplakaasareilla. Siisti ja toimiva, tosin pelleissä jonkin verran töitä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Tyylikkään näköinen peli!
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Vastaa Viestiin