Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
900 etujousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5023 25.90 ???
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
900 Sedan takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
900 Sedan vahvistettu takajousi. . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 Sedan progressiivinen kuormajousi. . . . . . . . . . . 67-5741 42.90 ???
900 CombiCoupe takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
Tuossahan on SAMA varaosanumero 67-5204 combin vahvistetulle jouselle ja sedanin perusjouselle taakse???
Olin jo tiskillä tekemässä kauppoja, mutta en uskaltanut kun en halua taakse combiin sedanin peruslöysiä jousia...Onko jollakin faktaa asiasta? tampereen Motonetin henkilökunta ei tiedä mitään.
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
900 Sedan takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
900 Sedan vahvistettu takajousi. . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 Sedan progressiivinen kuormajousi. . . . . . . . . . . 67-5741 42.90 ???
900 CombiCoupe takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
Tuossahan on SAMA varaosanumero 67-5204 combin vahvistetulle jouselle ja sedanin perusjouselle taakse???
Olin jo tiskillä tekemässä kauppoja, mutta en uskaltanut kun en halua taakse combiin sedanin peruslöysiä jousia...Onko jollakin faktaa asiasta? tampereen Motonetin henkilökunta ei tiedä mitään.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Motonetin jousivalikoimassa sekoilua (OG900)
Niin toisessa on koodi 67-5024 ja toisessa on 67-5204 jos olet tarkkaHuikko kirjoitti:900 etujousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5023 25.90 ???
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
900 Sedan takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
900 Sedan vahvistettu takajousi. . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 Sedan progressiivinen kuormajousi. . . . . . . . . . . 67-5741 42.90 ???
900 CombiCoupe takajousi. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
Tuossahan on SAMA varaosanumero 67-5204 combin vahvistetulle jouselle ja sedanin perusjouselle taakse???
Olin jo tiskillä tekemässä kauppoja, mutta en uskaltanut kun en halua taakse combiin sedanin peruslöysiä jousia...Onko jollakin faktaa asiasta? tampereen Motonetin henkilökunta ei tiedä mitään.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
En löytänyt combin vahvistettujen jousien tuotenumerosta yhtäläisyyttä sedanin jousien kanssa..
Homma näyttäisi menevän tuossa listassa aivan oikein. Jäykkyysjärjestyksessä näin:
-Sedan takajousi
-Vahvistettu sedan takajousi = on sama kuin combin perus takajousi
-Combi coupen vahvistettu takajousi (=se mikä kannattaa hankkia)
Progressiivinen jousi on taas kuorman mukaan jäykistyvä ja ilmeisesti paljon kuormatulla autolla parempi ajaa, mutta kerran kokeiltuani perä roikkuu matalammalla kuin Combi coupen vahvistetuilla takajousilla. Progressiivinen on löysä ja antaa perän painua.
Homma näyttäisi menevän tuossa listassa aivan oikein. Jäykkyysjärjestyksessä näin:
-Sedan takajousi
-Vahvistettu sedan takajousi = on sama kuin combin perus takajousi
-Combi coupen vahvistettu takajousi (=se mikä kannattaa hankkia)
Progressiivinen jousi on taas kuorman mukaan jäykistyvä ja ilmeisesti paljon kuormatulla autolla parempi ajaa, mutta kerran kokeiltuani perä roikkuu matalammalla kuin Combi coupen vahvistetuilla takajousilla. Progressiivinen on löysä ja antaa perän painua.
Citroen C5, OG900t16
Juma! Millään ei näe niin hyvin kuin silmällä...meitä oli sitten silmättömiä kolme kappaletta motonetissä, joista kaksi oli vielä henkilökuntaa...
Kysyn vielä. Löysin haulla ja muualtakin, mutta onko ok idea laittaa combiin taakse tuo kombin vahvistettu ja eteen turbon vakio? Tuleeko talviajoon liian matala? Joutuuko pyöränkulmia säätämään? Kulkeeko vielä suoraan tuon jälkeen? Muutamassa autossa, jossa perä on ollut ylempänä on kovemmissa nopeuksissa joutunut ohjaamaan koko ajan...
Kysyn vielä. Löysin haulla ja muualtakin, mutta onko ok idea laittaa combiin taakse tuo kombin vahvistettu ja eteen turbon vakio? Tuleeko talviajoon liian matala? Joutuuko pyöränkulmia säätämään? Kulkeeko vielä suoraan tuon jälkeen? Muutamassa autossa, jossa perä on ollut ylempänä on kovemmissa nopeuksissa joutunut ohjaamaan koko ajan...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Kyllä pyörän kulmat on aina hyvä tarkistaa kun jouset vaihtaa.Huikko kirjoitti:Juma! Millään ei näe niin hyvin kuin silmällä...meitä oli sitten silmättömiä kolme kappaletta motonetissä, joista kaksi oli vielä henkilökuntaa...
Kysyn vielä. Löysin haulla ja muualtakin, mutta onko ok idea laittaa combiin taakse tuo kombin vahvistettu ja eteen turbon vakio? Tuleeko talviajoon liian matala? Joutuuko pyöränkulmia säätämään? Kulkeeko vielä suoraan tuon jälkeen? Muutamassa autossa, jossa perä on ollut ylempänä on kovemmissa nopeuksissa joutunut ohjaamaan koko ajan...
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Löysitköhän tämänHuikko kirjoitti: Kysyn vielä. Löysin haulla ja muualtakin, mutta onko ok idea laittaa combiin taakse tuo kombin vahvistettu ja eteen turbon vakio? Tuleeko talviajoon liian matala? Joutuuko pyöränkulmia säätämään? Kulkeeko vielä suoraan tuon jälkeen? Muutamassa autossa, jossa perä on ollut ylempänä on kovemmissa nopeuksissa joutunut ohjaamaan koko ajan...
vai tämän
Tosiaan casteri taitaa jäädä vähän pieleen kun tulee etukenoa enempi, ainakin toi oli parempi ajaa kun edessä oli hetken korkeamman profiilin renkaat.
Lisää kuvia moisesta värkistä: http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=18 ->kasarilook
Jobori ei toimi niin uus linkki
http://www.nousuhumala.fi/saabclub/thum ... p?album=18
Viimeksi muokannut tetammi, To Loka 28, 2010 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Löysin vain toisen noista, kiitos avusta.
Ei tuo pahalta näytä. Suurin osa ajosta on 1+1 henkeä, mutta joskus opn sitten kuormaa ihan tosissaan ja kärrykin perässä. Nuo nykyiset jouset ovat aivan loppu. Kaksi litraa maitoa otetaan kauppakassistakin aina etupenkin jalkatilaan, ettei pakoputki ota maahan.
Ei tuo pahalta näytä. Suurin osa ajosta on 1+1 henkeä, mutta joskus opn sitten kuormaa ihan tosissaan ja kärrykin perässä. Nuo nykyiset jouset ovat aivan loppu. Kaksi litraa maitoa otetaan kauppakassistakin aina etupenkin jalkatilaan, ettei pakoputki ota maahan.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Eikä kyllä tuo motonetin tarjoama madallussarjakaan pahan hintainen ole ja kaiken lisäksi sillä on mukava ajaa.Huikko kirjoitti:Löysin vain toisen noista, kiitos avusta.
Ei tuo pahalta näytä. Suurin osa ajosta on 1+1 henkeä, mutta joskus opn sitten kuormaa ihan tosissaan ja kärrykin perässä. Nuo nykyiset jouset ovat aivan loppu. Kaksi litraa maitoa otetaan kauppakassistakin aina etupenkin jalkatilaan, ettei pakoputki ota maahan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mutta tuo madallussarja on myös kuormankantokyvyltään huono. Saa edelleenkin laittaa ne maitopurkit jalkatilaan jos haluaa perän pysyvän vaaterissaTurbo16 kirjoitti:Eikä kyllä tuo motonetin tarjoama madallussarjakaan pahan hintainen ole ja kaiken lisäksi sillä on mukava ajaa.Huikko kirjoitti:Löysin vain toisen noista, kiitos avusta.
Ei tuo pahalta näytä. Suurin osa ajosta on 1+1 henkeä, mutta joskus opn sitten kuormaa ihan tosissaan ja kärrykin perässä. Nuo nykyiset jouset ovat aivan loppu. Kaksi litraa maitoa otetaan kauppakassistakin aina etupenkin jalkatilaan, ettei pakoputki ota maahan.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Alustan päivitys on edessä ja kysynpä nyt sellaista, että jos eteen laitan:
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
ja taakse:
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???,
mikä on ilmeisesti tuohon 5d:een ihan ok jousitus...
Niin eteen ilmeisesti oikea iskari on Sachs Super Touring
Onko ko. iskari oikea valinta myös taakse
Paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa niillä oli 78e/kpl...
Autoon tulee myös vakaajat.
Ja lisäksi uusin eteen jousilautaset. Onko jotain muuta mikä kannattaa samalla uusia
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
ja taakse:
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???,
mikä on ilmeisesti tuohon 5d:een ihan ok jousitus...
Niin eteen ilmeisesti oikea iskari on Sachs Super Touring
Onko ko. iskari oikea valinta myös taakse
Paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa niillä oli 78e/kpl...
Autoon tulee myös vakaajat.
Ja lisäksi uusin eteen jousilautaset. Onko jotain muuta mikä kannattaa samalla uusia
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Meikäläisen 5 ovisessa on noi jouset ja hyvin toimii.SAABMikko kirjoitti:Alustan päivitys on edessä ja kysynpä nyt sellaista, että jos eteen laitan:
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
ja taakse:
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???,
mikä on ilmeisesti tuohon 5d:een ihan ok jousitus...
Niin eteen ilmeisesti oikea iskari on Sachs Super Touring
Onko ko. iskari oikea valinta myös taakse
Paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa niillä oli 78e/kpl...
Autoon tulee myös vakaajat.
Ja lisäksi uusin eteen jousilautaset. Onko jotain muuta mikä kannattaa samalla uusia
Super touring eteen. Advantage on myös ok (kokeilin kun olivat jo valmiiksi alla jousenvaihdossa). Advantageilla matkavaudissa huomaa hyvin pienoisen sivusuuntaisen heijarin alun töyssyissä, mutta ei häiritsevästi. supertouringeilla homma sitten toimiikin.
Normaalietujouseen advantage ja tuohon turbon etujouseen supertouring niin tulee vaimennus kohdilleen ja jousen vaste niinkuin pitääkin.
Mulla on takana advantaget jäykistettyjen combin jousten kanssa, mutta en tiedä että pitäisikö sielläkin olla super touring? Ajossa toimii ok.
Ai niin, motonetin jousilautaset kannattaa maalata paremmin ja ehkä sivellä vaikka vaseliinia reunuksiin.
Citroen C5, OG900t16
Niin no, ei kai se enää makuasia oo jos kärriä vetäessä takapää on koko ajan pohjauskumien varassa... Tahtoo mennä luikerteluksi.Turbo16 kirjoitti:Niin makuasioitahan nuo on, mutta en minä ainakaan tykännyt hallaa vaikka olis madallussatsi + kärry
Normi käyttöpeliin ennemmin laittaisin kuormajouset, toki madallusjousten laittoa puoltaa helppous paikalleen laitossa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suosittelen kyllä ostamaan Kybin iskarit. Noihan on makuasioita, mutta Kybit hakkaavat minusta Sachsin iskarit mennen tullen.SAABMikko kirjoitti:Alustan päivitys on edessä ja kysynpä nyt sellaista, että jos eteen laitan:
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 33.00 ???
ja taakse:
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204 26.50 ???,
mikä on ilmeisesti tuohon 5d:een ihan ok jousitus...
Niin eteen ilmeisesti oikea iskari on Sachs Super Touring
Onko ko. iskari oikea valinta myös taakse
Paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa niillä oli 78e/kpl...
Autoon tulee myös vakaajat.
Ja lisäksi uusin eteen jousilautaset. Onko jotain muuta mikä kannattaa samalla uusia
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"