Reissuun lähdössä jne..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ak
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 12:05

Reissuun lähdössä jne..

Viesti Kirjoittaja ak »

Moro,

Tommosella 900i combi automaatilla ois tarkotus lähtee ajamaan vähän pidempi lenkki tossa heinäkuussa(yli 1000km). Joten onko noi bilteman öljyt ja sun muut ihan hyväksyttävää tavaraa, kun pitänee laitella noi kuntoon ennen lähtöä. Onko vielä jotain hyviä kikkoja millä auton sais mahdollisimman hyvään iskuun? :D

Kiitokset
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eiköhän se bilhelvetin öljy ihan ok ole. uudet sytkäosat vaihdat ja ihan perushuolto. eihän se ole ku viikon työmatka jollekkin.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hyvä kikka auton kuntoon saamiseksi on paneutua auton nykykunnon puutteisiin :)

jos auto on ollut jos sinun omistuksessasi pidempään, niin sinähän tiedät mitä huoltoja siihen on tehty. jos auto on taas vieras sinulle, niin kyllähän etujarrupalojen kulutuspinta olisi hyvä tarkistaa. jos on vähän kulutuspintaa kannattaa vaihtaa uusiin, koska vanhat jarrusatulat saattaa alkaa takkuamaan ohuilla jarrupaloilla. ja sen jälkeen bensankulutus alkaa kasvamaan mukavasti.
automaatin öljynvaihtoa myös suositellaan, ja silmämääräinen tarkistus että kaikki letkut konehuoneen puolella on ehjän ja vetreän näköisiä, eivätkä vuoda. tarkistus mielellään vaikka moottorin käydessä, samalla katsoen ettei mistään vuoda mitään ylimääräistä, hihnat pyörii hienosti eikä hihnapyörät tanssi sambaa, ei liikaa sivuääniä kuulu mistään jne.
hansikaslokerosta olisi hyvä löytyä ainakin imusarjaan tulevan alipaineletkun kumiholkkeja sekä sytytyksen ohjausyksikkö. jäähdyttimen kunnon tarkistaisin, ja että flekti toimii kunnolla ja että nestettä on riittävästi jo lähtiessä.

joku toinen jatkaa listaa..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tai kahen viikon nurkissa pyörintä viikko / 500 km. Ihan normi juttu itelle.
Muuta en tekis ku katon että on muljuja oikeissa paikoissa ja oikeen verran ja vuotoja ei näy. Rengaspaineet kuntoon. Pesu ja kunnon sisäsiivous, ei pelkkä wunderbaumin vaihto... :wink:
Ja se että on vararenkaassakin ilmaa.
Sitte lista saab-klubilaista ketkä voi auttaa reissussa, mistä sen muuten löysikään ?
Itellä on aina reissussa mukana sytkän pääteaste, pari tulpaa ja remmit , poltinta ym.pientä+ renkaanpaikkaus koiranpaska-sarja.
Ikään ei oo vielä jättänyt reissun päälle vaikka reilun 1000 km. työreissuja nakkailen pitkin vuotta 20 vuotiaalla saballa. 30 000 km. vuoteen.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Kyllähän noilla ohjeilla pääsee jo suht pitkälle juu, varsinkin kun tekee perushuollot ajallaan. 8)

Itte heitin tossa kk sit reilun 1300km viikonlopun aikana ja juhlavasti meni ilman ongelmia.. :)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itselläni oli ennen vaikka mitä varaosaa ja työkalua aina mukana mm: nippusiteitä, rautalankaa, jeppeteippiä, pulttejaruuvejamuttereita, letkuja, tulppia, virranjakajankansi, pyörijä, hihnoja, sytkäpääte, pyyhkijänsulat, jarrunestettä, öljyä, ATF:ää, "miinoitettu"-nauhaa, vettä, tulitikkuja, kosteuspyyhkeitä, pihdit, ristikkoavain, vesuri, narua, etc. :lol:
Nykyään luottamus kasvanut niin että mukana on vain vara vaihdekepin nuppi.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

ei oo juurikaan törkyy tuossakaan mukana, muutama sulake jotka osottautu jo iha hyödylliseks ku puhaltimen sulake sano sopimuksen irti. melko luotettavia vehjeksiä nuo. itelle tulee kouluaikaan helposti se 1000km n. 7 päivään, ja sitähä lasketaa rallia se koko kouluvuos se 140km päivään. enkä oo ollu huolestunu ollenkaa, mikä vaan voi tietystee hajota jo vanhuuttaa tai huonouttaa mut sit pitäs olla jo toinen saabillinen osia mukana jos kaikkeen varautus
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

...jos oikein vainoharhainen on, niin lisäksi
-ensiapupakkaus
-2kg sammutin
-hinausköysi
-vararengascheck, paineet & tunkki & rengasavain & varoituskolmio
ja autoliiton numero:)

Pari kertaa on saba tielle jättänyt, jos vielä kovin kauas jättää niin ruuvaan kilvet irti ja myyn romuttamolle...
OG900i -88
VW 1300 -70
ak
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 12:05

Viesti Kirjoittaja ak »

Juu no.. helsingissä ollaan ja tarkotus ois käydä kalajoella/oulussa .. eiköhän näillä ohjeilla selvitä. kiitos :wink:
Vastaa Viestiin