Jousipuristimia lainaksi Tampereen seudulta? (Susi korjattu)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

otappa se kiristin ulos ja mittaa kuinka paljon se on ulkona, hakunappulan takaa lisää infoa....

omani 380tkm ajettu ja ketju+kiristin oli ihan toleransseissa vielä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Palataan tähän kiristin-asiaan kun tuo joskus on taas pyörillään ja kulkee suoraan. Kiitos avusta kuitenkin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

No on Volvoistakin korjauskokemusta , kannenvaihtoa , jarruremonttia , iskariremonttia , nivelenvaihtoa , peltitöitä jne. ja 400-sarjassa renun tekniikka = perseestä korjata ja aina rikki 200-700 sarja . Vittumaiset jarrurempat kun tulee tuplaputkilla ja letkuilla nesteet satuloihin ja ota ne sitte ehyenä = tuplaongelma. Pellit lahoo pahemmin kuin Saabissa jne. että se on mihin yksilöön sekaantuu ja miten työkalut pysyy kourassa ja tietääkö / hoksaako kaikee pikku niksejä ihan yleisesti mitä remonttihommissa tarttee.
Japseihin on kaikkein veemäisin tehdä remppaa koska niitä ei ole ajateltu mitenkään huollettavaksi.

On tullut itekki melko monta autoo läpikäytyä ja en tee mitään rane- virityksiä mihinkään niin tiedän mistä kirjoitan. Saab on ,kun sen tietää, niin yksi helpoimpia autoja korjata kun tilaa on ja ei tartte konetta nostaa pois jos tarttee vaikka kytkin vaihtaa tms.

Hyvistä automerkin tuntevista tuttuista on aina hyötyä kun tekee jotain outoa remppaa. Kysyy niin ei tule mokattua esim. volkkarin automaattisäätöisen kytkinvaijerin vahingossa vapauttaminen... saa sitä hakee sitte vikaa ku ei enään vaijeri passaa remontin jälkeen....

Jenkkeihinkin olen sekaantunut sen verran että tiedän kiertää ne kaukaa esim. chevy vanin hehkun vaihto.... tai automaattilaatikon vaihdosta puhumattakaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No juu...suurin syy tuon oldsin myymiseen oli kolme vaihdelaatikon vaihtoa kahdeksaan vuoteen, mutta sen saa sentään vaihdettua kun katsoo mitä pitää irroittaa ja irroittaa sen :) Siihen mulla järki riitti ainakin.

kai mä kiukuttelin noiden volvojen kanssa samalla tavalla kun niitä aloittelin harrastamaan. tässä alkaa vaan huumori olemaan hiukan löysällä, kun kaksi viikkoa kohta ollut joka ilta tallilla jotakin vaihtamassa jompaan kumpaan. Kumpikaan ei ole pysynyt ehjänä viikkoa pidempää aikaa. Volvon kanssa jossakin kohtaa tuli sentään stoppi ja sai vaan ajella pidemmän aikaa ilman murheita.

Harrastamisen autojen kanssa pitää mielekkäänä se, että saa tehdä mitä haluaa ja laittaa rahojansa siihen. Alkaa keittämään kun on pakko laittaa koko ajan rahaa johonkin, että ylipäätään pääsee töihin - ja on pakko mennä tallille, kun on pakko mennä autolla töihin. Se pakko ei ole mukavaa.

Mutta jos nyt palataan hiukan eksyneeseen aiheeseen, niin siis:
- Tukivarsi on ehjä silmämääräisen tarkastelun jälkeen
- Auto on vinossa
- Jousikuppi ei ole kohdallaan yläpäästä (liian takana ja ulkona)
- Iskareiden pultit ovat takana jumissa (ylä- ja alapäät)

Mitä ajattelin tehdä:
- Yrittää pyörä ylhäällä rengasraudalla tai puulla vääntää jousen yläpäästä paikalleen (huono idea?) Se meni väärään asentoon niiden puristimien ja miehen takia, joten en usko että sama yhdistelmä saa sitä samoilla työkaluilla kohdalleen. :)
- Sahata HITAASTI se pultti takaiskarin alapäästä poikki ja laittaa uudet, Näyttää 12mm pultilta. Ei kai se kuole, jos siinä pultissa on kierre koko matkalta. Tosin Saabilla ei tuo pultti ja mutteri voi paljoa maksaa.
- Pulttipihdeillä takaiskarin yläpää poikki, kun ensin mutterinsärkijällä tuhoaa vanhat umpiruosteiset...tosin taitaa pudota jo silloin irti?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Huikko kirjoitti: kai mä kiukuttelin noiden volvojen kanssa samalla tavalla kun niitä aloittelin harrastamaan. tässä alkaa vaan huumori olemaan hiukan löysällä, kun kaksi viikkoa kohta ollut joka ilta tallilla jotakin vaihtamassa jompaan kumpaan. Kumpikaan ei ole pysynyt ehjänä viikkoa pidempää aikaa. Volvon kanssa jossakin kohtaa tuli sentään stoppi ja sai vaan ajella pidemmän aikaa ilman murheita.
Käytetty auto on käytetty auto eikä siitä pääse mihinkään.. Jollakin käy tuuri ja tää on ihan lottoamista näiden vanhojen autojen kanssa.. ;)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Huikko kirjoitti: Mutta jos nyt palataan hiukan eksyneeseen aiheeseen, niin siis:
- Tukivarsi on ehjä silmämääräisen tarkastelun jälkeen
- Auto on vinossa
- Jousikuppi ei ole kohdallaan yläpäästä (liian takana ja ulkona)
- Iskareiden pultit ovat takana jumissa (ylä- ja alapäät)

Mitä ajattelin tehdä:
- Yrittää pyörä ylhäällä rengasraudalla tai puulla vääntää jousen yläpäästä paikalleen (huono idea?) Se meni väärään asentoon niiden puristimien ja miehen takia, joten en usko että sama yhdistelmä saa sitä samoilla työkaluilla kohdalleen. :)
- Sahata HITAASTI se pultti takaiskarin alapäästä poikki ja laittaa uudet, Näyttää 12mm pultilta. Ei kai se kuole, jos siinä pultissa on kierre koko matkalta. Tosin Saabilla ei tuo pultti ja mutteri voi paljoa maksaa.
- Pulttipihdeillä takaiskarin yläpää poikki, kun ensin mutterinsärkijällä tuhoaa vanhat umpiruosteiset...tosin taitaa pudota jo silloin irti?
Laikkakone (minulla ainakin 7 kpl koko ajan taisteluvalmiudessa erilaisilla ydinkärjillä varustettuna, voi tehdä muutakin kuin koko ajan vaihdella teriä) ja fikkari pitää olla perusvarustuksessa, niitä tarvii aina. Migin kun vielä hommaa niin monet jutut helpottuvat oleellisesti. laikalla vaan iskarin akseli poikki, kun ensin on TERÄVÄLLÄ puukolla kumin halkaissut ja puolittain syrjään kammennut. Siinä sitä sitten saakin juhannustuntumaa uudesta alustasta kummasti , kun alapäätä ei saa irti ja saa ajella ilman iskareita lomakauden loppuun asti. :)
Ihme juttu tuo etupään huono asettuminen, siinä kumissakin on selvä ura jousen päädylle. En juurikaan kopeloisi ilman valoja, ettei jää näpit väliin. Avaisin sovinnolla uudelleen ja katselisin kamat kohdilleen. kattoo ny valolla enstex ja vertaa terveeseen asennukseen jne...
Toi takaiskarin alapää on kenkku ( kuten jo aiemmassa alustuksessa mainitsin), siinä jos on sellanen pyöristetty mutteri niin helposti nyljää sen lopullisesti pyöreäksi. minä tein siihen 6- kanttisen lenkkiavaimen, ottamalla siivun joutilaasta ristikkoavaimesta ja hitsaten laatakkaan. tosin on biltemassakin yhdensorttisia 6- kulmalenkkejä. 12 kanttisen pitoa voi parantaa hiomalla vähän pois pyöristystä ja käyttämällä sopivan polvimutkan omaavaa lenkkiä ( eikä sitten mitään paskalaatuisia), jolloin saa kammettua samalla aksiaalista voimaa ( kaikki paskat tietenkin ensin nuukasti putsattava pois.
Näistä syistä se vika yleensä kiikastaa.

koskaan ei kandee nyljätä mitään piloille, koska hyvilläkin vehkeillä homma siten kettuuntuu. Kieltämättä kiusallisia nuo muutamat takapään alustan pyöristetyt mutterit ( esim panhard tanko), jos siellä ei kukaan ole 15 vuoteen käväissyt. itse otin kerran alatukivarren mukaan ja himassa sitten 6- kanttisella lenkillä aukesi, mutta aika paha se oli.
jos on migivehkeet niin voi ainakin nalkittaa sen pultin kannan, jos se on niin nylpätty.
Helpompi homma lie koko alatukivarren irroituskin kuin rautasahanterällä kaiveleminen, tosin kiinnihän se silti vielä on. Alatukivarsi meinaan lähtee aika kepeästi, kun vain saa sen reaktiotangon pois.
Pultti on varmaankin tuumasilla kierteillä ( UNC 1/2" i presume, suosittelen uuden hankkimista etukäteen , mitathan ovat otettavissa.
Kun vanhoja alkaa modaamaan ja tuunaamaan niin ei voi välttyä kovista kohdista joissa juuri kukaan ei ole koskaan käynyt.
Nämä kohdat on laadukkaasti valittu siitä kettumaisimmasta päästä, tästä elämä voi vain helpottua, eli yhtä juhlaa edessä.
Jussia ittekullekkii ja muistakaa....juissia
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Etupää kunnossa. Sen jousikupin saa näköjään jäämään vääräänkin kohtaan. Kaiken kuran alta paljastui DEFAn akkulaturipaketin kiinnitusruuvit, joiden taakse jousikuppi oli jäänyt jumiin. Laturi irti ja PAM! isolla P:llä :) Sitten oli tavarat paikallaan.

Joku oli halunnut asentaa tuon laturin tuohon jousikupin päälle ja aloitin hommat irroittamalla sen...no joskus käy tuurikin.

Takapäähän pitää hommata suosiolla uudet pultit ja mutterit joka paikkaan, ennen kuin jatkan projektia.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Takapäässä joutuu irroittamaan iskarin alapään pultin lisäksi toisenkin pultin, joka ainakin omassa oli tiukassa ja irtosi hankalasti. Iskarin alapään pultti oli muistaakseni M12x70 ja tukivarren pultti oli M12x110 (lähin koko kaupassa oli 12x120). Motonetistä voit varmistaa iskarin alapään pultin koon, ainakin minulle suostuivat kertomaan. Saabilta voi käydä jonottamassa suunnilleen samat pultit todennäköisesti reilusti kovempaan hintaan...

Takaiskarit mahtuivat helposti pois, kun ajoi vaihdettavan puolen reunakivetyksen päälle ja tunkkasi autoa ylös. Takaiskareiden/jousten vaihtoa varten on hyvä olla (toinen) tunkki käsillä, jolla tukivartta voi tunkata asennusvaiheessa ylöspäin. Takaiskareiden vaihtoon kului aikaa lähes ensikertalaiselta kaikkineen noin 6h, josta tehokasta työaikaa ehkä 3h.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

nalleolut kirjoitti:[quote="

Jos verrataan ihan käytännön ratkaisuja, niin volvoihin tottuneelle tää on aikamoinen pudotus. Jakopään remmin, joka sinällään on huonompi ratkaisu kuin ketju, vaihtoon meni volvossa maksimissaan tunti, jos piti taukoja ja oikoi selkää välillä.

En edes halua ajatella kuinka kauan vaihdan tuota ketjua, joka pitäisi vaihtaa tuohon classiciin. Ei vaan huvita sukellella tuolla ahtaassa kolossa siksi, että joku keksi rakentaa asian näin.

ketjun vaihto helpolla= eturengas ilmaan,koppa auki,vanha ketjupoikki,uus liittimellä vanhaan,rengasta vaihdepäällä pyörittämällä uus paikoilleen ,kasaus ja ajoa. mutta kysyn miksi haluat vaihtaa ketjun???
Niin...kuten arvelinkin, niin tää meneekin todellisuudessa niin, että.
- Kone pois
- Uudet laahaimet, ketjupyörät ja ketju, ehkä kiristinkin
Ja ihan kaamea duuni...

ja eihän tuohon olemassaolevaan moottoripukkiin mitään saabin konetta kiinni saa...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Huikko kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:[quote="

Jos verrataan ihan käytännön ratkaisuja, niin volvoihin tottuneelle tää on aikamoinen pudotus. Jakopään remmin, joka sinällään on huonompi ratkaisu kuin ketju, vaihtoon meni volvossa maksimissaan tunti, jos piti taukoja ja oikoi selkää välillä.

En edes halua ajatella kuinka kauan vaihdan tuota ketjua, joka pitäisi vaihtaa tuohon classiciin. Ei vaan huvita sukellella tuolla ahtaassa kolossa siksi, että joku keksi rakentaa asian näin.

ketjun vaihto helpolla= eturengas ilmaan,koppa auki,vanha ketjupoikki,uus liittimellä vanhaan,rengasta vaihdepäällä pyörittämällä uus paikoilleen ,kasaus ja ajoa. mutta kysyn miksi haluat vaihtaa ketjun???
Niin...kuten arvelinkin, niin tää meneekin todellisuudessa niin, että.
- Kone pois
- Uudet laahaimet, ketjupyörät ja ketju, ehkä kiristinkin
Ja ihan kaamea duuni...

ja eihän tuohon olemassaolevaan moottoripukkiin mitään saabin konetta kiinni saa...
Koneenhan ottaa veke muutamaan tuntiin, itse otin irti vain kattoon ripustetun koukun varassa olevalla vaijeritaljalla. Nostoonhan voi väsätä vaikka kakkosnelosesta jonkinlaisen "hirsipuun" tms tai vaikka ripustaa nostokoukun esim. tallin oven karmiin (jollaisella virityksellä laskettiin/nostettiin mm. Porsche 911:n tekniikkapaketti varmaan 8 kertaa paikoileen/pois, ja mokoma painaa rutkasti enemmän kuin Saban vastaava.
Tuollaisella "hirsipuulla" laskettiin/nostettiin kone myöskin kertaalleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Joo ei nosto ole ongelma, vaan se että 10 vuotta joka s**nan auton moottorille sopinut moottoripukki on nyt tämän moottori/laatikkoyhdistelmän kanssa käyttökelvoton.

Eli tuohon uuteen topicciin voi kertoa mistä tuo saabin kone laitetaan moottoripukkiin kiinni??? Mulle on jo kerrottu, että saabilla on käytössä ihan oma pukki, jolla kone kiinnitetään sivusta...joka on tooooodella yllättävää.

No H4-polttimot saa vaihdettua ilman saab-erikoistyökalua ja tallilla olevilla työkaluilla.

Alkaa ihan oikeasti näyttää siltä että tuo saa kohta kanisterin bensaa sisustaan ja tikun perään.
Tähän mennessä uusittua:
- Jouset
- Iskarit
- Jarrut kokonaisuudessaan
- Tulpat, pyörijä, kansi, johdot
- Pyöränlaakerit
- Tuulilasi
- Vaihteistoöljyt (RedLine MTL)
- Moottoriöljyt ja suodattimet pariin kertaan (forte-käsittelyn vuoksi)
- Pakoputkisto kokonaan, myös katti, putkiston kannatinkumit

Nyt saa sitten nostaa koneen pois ja vaihtaa ketjun, ketjupyörät, laahaimet jne.
Samalla on järkevää ottaa kansi pois ja tutkia koko mylly läpi, tutkia laatikon kunto, tripoidit yms.

Rahaa palaa, aikaa kuluu ja vituttaa.

Sen verran monta vanhaa autoa käynyt tallissa ja tullut korjattua, että ei tää ihan normaalia ole.

Bensapumppu vetelee viimeisiään, sekin on vaihtolistalla. Umpiot pitää vaihtaa talveksi jos haluaa nähdä eteensä.

Että mitäs tästä saabista nyt sitten jää laittamatta, kun mietitään.
Kori...joka on sekin menossa mädäksi hyvää vauhtia. Sisustan osia pitäisi vaihtaa ainakin ovipahvit ja hattuhylly, joihin on jonkun pitänyt saada reikiä kaiuttimille.

Budjetti on tuollainen tonni ainakin, että tästä saa luotettavan auton itselleen. Siis sen tonnin päälle mitä tähän on jo upotettu. Sitten jos jaksaisi korjata ruostevauriot ja maalauttaa tuon, niin se olisi heti vanha vaparisaabi, jonka jälleenmyyntiarvo on edelleen sen tonnin...mutta ehjä sellainen.

Pitää miettiä ja piilottaa tikut hetkeksi. Sillä rahalla mikä tuohon pitää vieläkin laittaa hakee jo ruotsista turbon itselleen. Toisaalta, jos tuon nyt laittaa sitten kunnolla loppuun, niin sitten on käyttöautoa pitkäksi aikaa.
Viimeksi muokannut Huikko, To Kesä 28, 2007 00:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Forte-käsittelystä oli kyllä apua, mutta tuo ketjun rallatus alkoi sen jälkeen kuulumaan entinstä häiritsevämmin ja syykin löytyi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pakko näin tyhmänä kysyä että mihin sitä moottoripukkia oikein tarvitsee?
Saahan kone/lootapakettia siirrettyä vaikka kuinka helposti esim. vanerin päällä jonka alla on vaikkapa pyöreitä kapuloita tms. Ja pelkän koneen nostaa pöydälle ruumiinavausta/jatkojalostusta varten ihan yksinkin.

Tai sitten tiputat kone/lootapaketin ketjunvaihtoa varten suoraan esim. parin eurolavan päälle ja nostat samalta paikalta sen ylös.

Tuohon kunnostamisen mielekkyyteen en ota kantaa, itse kunnostan täysin lahoa 99:iä johon tulee menemään rahnaa varman kaikenkaikkiaan vähintään 1500e ja auton arvo on valmiina ehkäpä 200e (maksoin itse autosta 500e, katsastusta oli sentään 2 viikkoa jäljellä ettei tullut ihan sutta hankittua :lol:).

EI noilla ole mitään arvoa, voi olla tyytyväinen jos joku suostuu viemään ilmaiseksi pois.
Itse kunnostin -73 99:iä about 2200-2300 eurolla ja kovalla vaivalla ja sain siitä puolen vuoden kaupittelun jälkeen 750e.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No pukissa kun on tottunut hommia tekemään, niin "takaisin puuhun" pöydällä venkuamiseen ei kyllä huvittaisi palata. Varsinkin kun se pukki on jo olemassa.

Pukissa on helppo pyöritellä kone siihen asentoon kuin on mukava tehdä hommia. Mitään huonoa puolta ei moottoripukissa ole ja sellainen maksaa alle 60 euroa. Ei mitään järkeä pyöritellä joidenkin kapuloiden ja vanerin varassa, jos vieressä on moottoripukki, jonka kanssa voi tehdä kunnolla selkä suorana kaikki asiat!

Ei nyt voi olla totta, että tässäkin on yksi mukava saabismi taas, että pakko tehdä pöydällä tai ostaa ihan yhtä autoa varten oma pukki!

Kun se kone on sieltä kerran pois, niin kyllä se puretaan kaikin osin ja tutkitaan joka paikka ja laitetaan uusilla tiivisteillä nippuun. Ei siihen pelkkää ketjuremppaa vain tehdä - tietenkään.

Saa antaa myös vinkkejä mistä saisi ostettua saabin moottorille tarkoitetun moottoripukin, jos kerran normaaliin ei saa tuota konetta mistään kiinnitettyä.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo varmaan olisi mukavampi tehdä pukissa (ei ole kokemusta) mutta suurin homma on melkein irrottaessa lootaa moottorista, loppukonehan pienistyy alle aikayksikön, kansi veke, päätykopat ja kampiakseli kankineen ja mäntineen.
Tiedä sitten kuinka mielekästä on oikeasti tuollaista peruskonetta alkaa korjaamaan, varmaan joltain palstalaiselta löytyisi esim alle 250tkm ajettu moottori muutamalla kympillä ja sillä ajaa luultavasti seuraavat 10 vuotta ilman ongelmia :roll:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin