kiire: pääsylinterin jousi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turpourpo
"Kaasari"

kiire: pääsylinterin jousi?

Viesti Kirjoittaja turpourpo »

Moro! Nyt oli viimeistään pakko rekisteröityä kun tähän onkelmaan ei searchi auta.

Olen kuumeisesti päivän etsinyt pääsylinteriin (kytkinpolkimen takana) jousta. Motonet sanoo ei oota eikä tuu, mun käsityksen mukaan tollasia ei oo missään varaosahallissa jne? Kotipaikka tampereella, osaisko joku auttaa? Sabo hajosi eilen ja nyt on yli 70km työmatkakyydit järkättävä julkisilla.

Ongelma: kytkin nappaa vasta ihan lattiassa kiinni, nopea pumppaus vain johtaa siihen että kytkin katoaa käytännössä kokonaan, paikallaan tyhjäkäynnillä 30sec koskematta mihinkään tarjoaa yhen nopean tilaisuuden vaihteen vaihtoon ilman fyysistä väkivaltaa pedaalin ollessa aivan lattiassa kiinni.
Ongelma tuli ilmi viikossa ja varsinainen repsahdus 15min kaupunkiajon aikana, pedaalissa ollut aikasemminki kulumisesta johtunutta klamppia ja kytkin on uusittu uuteen turbon kytkimeen vuosi sitten.
Kytkimen ilmasin samantein, neste juoksee ilosesti pelkän painovoiman avulla (aika paskasta oli alkuun) ja kytkimen nesteputki on ok. Nestevuotoa ei nähtävillä, okei kytkimen pohja märkä mutta ainakin mun saabissa koko koneen pohja epäselvän mönjän peitossa. Kabiini myös kuiva.

Kiitoksia ja vaikka tämä ei ole osta/myy puoli, tarjotkaa viestillä jos löytyisi jousi, arvostaisin sitä suuresti. seuraan foorumia tarkasti. saappi on vm88.
tUrpoEinari
"Viggen"

Re: kiire: pääsylinterin jousi?

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

turpourpo kirjoitti:Moro! Nyt oli viimeistään pakko rekisteröityä kun tähän onkelmaan ei searchi auta.

Olen kuumeisesti päivän etsinyt pääsylinteriin (kytkinpolkimen takana) jousta. Motonet sanoo ei oota eikä tuu, mun käsityksen mukaan tollasia ei oo missään varaosahallissa jne?
Miten olis alkuperäinen, eikö ne myy niitä? Saab no: 8986622.
Metro-Auto kait sielläpäin on? :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
turpourpo
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja turpourpo »

Taidan soittaa huomenna sinne. Jos löytyis. Olen kai liian tottunut siihen että romikselta saa ne osat ja EHKIS motonetistä thäts it :) Miten mulla on päässä että metro-auto kattaa vaan sen gm tsydeemin... no eise mitään. kiitti avusta turpoeinari :D
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Lue yksityisviestis, siellä on tietoa jousesta.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onpa perhana menny kummaksi, ettei totakaan osaa saa enää varaosana. Takavuosina tota sai ihan normaaleista autotarvikeliikkeistä ihan hyllystä. Kannattaisiko kiertää vielä kerran lähiseudun tarvikeliikkeet, tai vaikka ihan puhelimella rimputtaa ne läpi. Ainaskin täällä Joensuussa tota osaa sai joku vuosi sitten ilman odotteluja, niinkuin kerroin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Kyllä Tampereelta saa sen jousen varaosaliikkeestä, paitsi motonetistä.
Vastaa Viestiin