APC:n jälkiasennus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

APC:n jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Hei!

APC:tä värkkään paikoilleen ja pitäisi päästä käsiksi tuonne ylipainekytkimeen. Tuo polvisuoja paneeli ei vain halua lähtä irtoamaan. Miksiköhän? Tähän mennessä tehtyä.. konehuoneen puolelta kummaltakin puolelta 2 16mm pulttia irroitettu. Tuhkakupin takaa yksi 10mm pultti ja keskikonsolin mustan muovikehyksenkin irroittelin kokonaan. Ratin alta musta muovisuoja irroitettu myös. Kaikki haku napin takaa löytyneet pultit ja tuuvit pitäisi olla nyt irti?? Vieläkö siellä on jossain piilossa jotain pultteja/klipsejä tai jotain muuta ?? Kiitos kovasti jo etukäteen.
Viimeksi muokannut J-ani, Ke Kesä 27, 2007 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1890
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ei siellä enää silloin pitäis olla mitään kiinni, jos oot irroitellu päätyjen ja ja keskikohdan pultin ja ottanut keskikonsolin edestä.
Pientä kitkuttelua se vaati itselläkin, on muistaakseni päätyistä sellasissa hahloissa.
900S(T5.5) M1991(KR)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Irtos :D Olin ottanut konehuoneenpuolelta väärät pultit auki... oikeat pultit oli peitetty jollain massalla.. eli olivat hyvin piilossa.. sattuuhan sitä. Oikeiden pulttien aukasun jälkeen tippu käsiin suoraan vähän vetäsemällä.

Tuli vain uusi ongelma! Ei ylipainekytkintä näkyvissä siellä "telineessä" missä sen pitäisi ilmeisesti ässässäkin olla.
#1890
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11504
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vaikka saitkin polvisuojan jo irti, niin vastaisen varalle tässä täsmäohje:
http://www.fixmysaab.com/900_repair/kne ... &nointro=1
Viimeksi muokannut jus, Ti Touko 20, 2008 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kiitos jus ja sukellusvene. Löytyhän se ylipainekytkin kun hetken penko johtoja . Hämäsi tuo vm83 900 t8 josta tuli noukittua moiset joskus, olivat tarjolla vähän eri tavalla. :oops:
#1890
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Noilla ohjeilla kyllä saa ainakin polvisuojan irti, on niin selkeä ohje :) .
jus:lla on aina noita hyviä tietoja.

Hyvä että homma onnistui, muistelen että oli itselläkin jotain irroitusongelmia.

Eikös löydy siitä peltisestä telineestä polkimien suunnalta?
Ei kai joku jo ole sitä ottanut pois?
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

J-ani kirjoitti:Kiitos jus ja sukellusvene. Löytyhän se ylipainekytkin kun hetken penko johtoja . Hämäsi tuo vm83 900 t8 josta tuli noukittua moiset joskus, olivat tarjolla vähän eri tavalla. :oops:
Hyvä homma, kerkesitkin jo löytää ylipainekytkimen :) .
Sitten vaan säätämään...
900S(T5.5) M1991(KR)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No niin johtosarjaa tehdessä on osa päivää pyörähtänyt. Muutamia kysymyksiä on tuossa mieleen noussut.

1. Magneetti venttiilin johdotus liitin on kahdella pyöreällä uros nastalla. Kumpaan venttiilin liittimeen tulee maa ja kumpaan on se keltavalkoinen piuha?

2. Nakutusanturin puolella sama homma kuin ylempänä. Kumpaan anturin liittimeen tulee vihreä johto ja kumpaan ruskea?

3. Muuta ei keksi tähän hätään. :)
#1890
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7370
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

J-ani kirjoitti:No niin johtosarjaa tehdessä on osa päivää pyörähtänyt. Muutamia kysymyksiä on tuossa mieleen noussut.

1. Magneetti venttiilin johdotus liitin on kahdella pyöreällä uros nastalla. Kumpaan venttiilin liittimeen tulee maa ja kumpaan on se keltavalkoinen piuha?

2. Nakutusanturin puolella sama homma kuin ylempänä. Kumpaan anturin liittimeen tulee vihreä johto ja kumpaan ruskea?

3. Muuta ei keksi tähän hätään. :)
1:Ei mielestäni väliä, itse vedin jompaan kumpaan ja toisesta liittimestä suoraan mankun jalan alle maadoitukseen.

2.Sama juttu että mielestäni napaisuudella ei ole väliä.
Kunnolla suojattu rca-piuha on tuohon omiaan.

3.Paineanturin itse jätin konehuoneen puolelle, noi hajoo kumminkin ennemmin tai myöhemmin niin on helpompi ohittaa.
Ylipainekatkasijan jätin pois, letkusta oli helppo vetää ahtomittarille letku ja monet ovat raportoineent että twiikatun apc:n kanssa ei taho yp-kytkimen säätöalue riittää.
Apc:lle löytyy suoraan sähkönsyöttö sulakerasiasta, en muista vaatiko irtokontaktin mutta niitä löytynee helposti purkuautoista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kiitokset vastanneille. APC on nyt vastuussa ahtojen säätelystä, hyvin tuntuu toimivan ainakin toistaiseksi.
#1890
Vastaa Viestiin