Tyytyväisenä kävin tänään ihailemassa työn jälkiä, ja aattelin jotta pannaanpa tulille. Ei tapahtunut inaustakaan!

Tutkintaa: kansipahvi ei ilmeisesti ole vuotanut (jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen). Kone pyörii vaihteella liikutellessa. Akkulaturilla latauksessa akku ottaa virtaa 3-4 ampeerin edestä, mutta puhtia startille ei vain löydy. Kävin läpi akunnavat, puhdistin. Samoin startin navat, ei vikaa. Laturin liitännät OK. Tärkeimmät maatot OK (etupalkki, kannen etupää).
Pitkään (45 min) kun pidin laturissa, kuulostaisi, että startti pyörisi hitaasti (konetta pyörittämättä), mutta solenoidi ei kytke ratasta kehälle. Onko tämä yleensä mahdollista? Mistä hurina vois lähteä? Virtalukon releen pohja ei ollut hapettunut.
Missä siis vika? Kuoliko akku aivan totaalisesti?

Koetan lähipäivinä apukaapeleita, kun nyt en yksinäni pystynyt työntämään autoa tallista ulos niin, ettei se olisi (ehkä) jäänyt koko pihan tukkeeksi. Muuten ei saa apuautosta kaapeleita vedettyä.
Onkin muuten riemukasta, kun työnnät yksiksesi kuolleen (Saabin painoisen, ja vähempikin riittää, varsinkin pakkasella) auton tallista pihalle ja auto jää niille sijoilleen etkä saa enää tallin ovia mahtumaan kiinni. Lopulta huomaat, että käyttöautokin on siellä koko höskän takana, eikä muuta ulospääsyväylää ole. No hinaamallahan aina selviää - jos ei ole vaan liian liukasta, kuten esim. talvella. Nimim. koettu on (myös se ylenmääräinen miestä syövä vitutus).

