Takalokkarin oikaisu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Takalokkarin oikaisu

Viesti Kirjoittaja Henke »

Tuplaysi sai siipeensä tuossa männä viikolla, kun muuan insinööri pakitti Kialla kylkeen keskellä katua. Vakuutusyhtiön lunastusrahoja en ottanut, vaan kelpuutin tarjotun "korjaa ite" -summan.

Lommo ei oo iso, mutta viiksettää katella pientäkin ryppyä muuten ainakin kohtuullisen siistissä autossa. Klommo on siis pitkittäissuuntainen, muutaman sentin syvä painauma kuskin puolen oven takapuolella, aina lokkarin kaareen asti. (Laitan kuvia kun kerkiän.)

Miten kolon saisi helpoiten ja halvimmin korjatuksi? Sisälokkari ei ilmeisesti irtoa, että pääsisi pyöränaukon kautta koputtelemaan. Eikä taida mikään karhupumppukaan jaksaa vetää peltejä edes vähän suoremmaksi, sittenhän loput voisi vaikka kevyesti pakkeloida... :roll:
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

konsteja on monia.....

hitsaamalla vaik prikkoja ja sit liukuvasaral oikoo ja pakkelil loput.

tai myyt kalaauton pois ja murheet häviää samantien.... ot... sori.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Henke »

nalleolut kirjoitti:...tai myyt kalaauton pois ja murheet häviää samantien.... ot... sori.
No tämäkin kävi mielessä.

Ja se toinenkin ehdottamasi konsti. Hitsaan siis vaan napukkaa/mutteria/prikkaa kylkeen kiinni ja nostelen lommoa siitä esim liukuvasaralla tms. Ja sitten vaan nappula irti rälläkällä ja pakkelipurkki ja spraymaali kouraan? :?:
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pienellä viilaamisella hyvä suoritus..... toki voihan sen pakkeloida suoraan umpeen ja myydä sitten kalliimpaan hintaan.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

toi mutterijuttahan on ainakin tehokkaan nopea, ja kun käyttää rosterimuttereita niin helpompi hitsatakin ( ei räisky). pitkät mutterit tai laippamutterit olisivat kans kivoja, ei tulis vahingossa räkäistyä kierteeseen, mutta eipä niitä taida mustana tai rosterisena löytyä hevillä.
Aika isoja muttereita varmaan kandee kokeilla niin ei korkkaa liian paikallisesti.
kierretangon pätkän kietaisee nopeasti kierteelle ja junttaa liukumurikalla. Sama tanko käy kaikkiin muttereihin, siitä vaan siirtelee, voi ottaa nopeasti useasta kohdin pikkasen ja palata aina entiseen mutteriin.
taitaa noi kaikki liimajutut olla aika "hitaita". Jos takaa ei kunnolla/ helpolla pääse paukuttamaan niin eipä taida muita kohtuukonsteja olla.

Kumilastalla kivasti vetää muotojakin, kun vain saa ohjauksen terveestä reunasta.
jos lokarien välinen sauma jää irvistämään, niin huolella sikamassaa , jotta moska ei pääse saumasta sisään.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin