Sanoo että on itse rakentanut koneen ja leimaa dynolappujen kanssa. Ahtoja vaan sen verran alaspäin ettei tehoraja ylity.Jusau kirjoitti:Ja täyspaineiselle T16:selle, voi sanoa morjens ilman poikekuslupaa.
T16 tuplikseen
No joo, ilmaiseksihan ei saa mitään, joten jos haluaa tehdä jotain, on pakko sijoittaa siihen hieman rahaaJusau kirjoitti:Jarruna vaan ovat nuo hyödynnettävät 900S:ät, tuntuvat olevan kultaakin kalliimpia.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Äkkiä kai ton ässän verran saa ravinteliinkin menemään
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ja kyllähän mä olen valmis uhraamaan "kohtuu"hintaisen ässän tohon projektiin
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Mut kunhan rojekti hyppää oikein kunnolla tulille, pidetään porukka ajantasalla. Alotellaan toi homma pohjalta. Eli ensin pellit ja alusta kuntoon ja sitten vasta tekniikan kimppuun
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Entinen jäsen#2331
Juu, ei tietenkään ilmatteeks eikä lähellekään ole tarvis, mutta kun vaan vertaa noita kunnon T16:sia ja sitten S:iä, niin tuntuu S:ät olevan arvossaan, vaikka miten ruosteinen/kurjassa kunnossa olisikin. Toki onhan nuo ässät vuosimalliltaan suht uusia, täyspaineisia kuitenkin löytyy jo vuodesta -84.
Re: T16 tuplikseen
Siis jos 99 on H-koneinen, ja kun laitat ton 16-tappisen koneen, niin 90:stä vaan hihnapyörät ja 99/90 laturi siihen. Lisäksi joutuu sen oikean moottorinkorvakon muuttamaan, koska 16-venaiselle kannelle ei ole 99:iin valmista korvakkoa. Jos taasen haluat sen ohjaustehostimen, niin onhan sekin mahdollista. Peltihommia tarvii toki tehdä jo siihen. Me tehtiin kilpa-autoon nopea ohjaus käyttämällä 900:n hammastankoa, tosin ilman tehostusta. Lisäksi tietysti tarviit tilaa lisää tulipeltiin H-moottorisessakin 99:ssä, jos haluat sen ohjaustehostimen vielä pelaamaankin. Yksi mysteeri tuossa on minullekin, sopiiko se 16-vesaisen tehostimenpumppu sinne paikalleen 99:ssä?tuhojuho kirjoitti:Onhan näitä vissiin laiteltu, mutta mites se mahtanee istua paikoilleen?
Käykö satkun tehostettu hammastanko ja mahtuuko kone ilman suurempia tulipellin modifikaatioita paikoilleen? Lähinnä noi hihnapyörät askarruttaa tässävaiheessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tehostimen pumpun saisi varmasti niin, että jos b-koneen kampiakselin siivapyörä käy 16-tappisen kampiakselin päähän niin laittaa sen. Siitä syystä, että se on kaksiurainen ja laturille käytetään ulompaa ja tehostimelle sisempää. 99:ssähän sitä sisempää ei käytetä jos ei ole tehostajaa jos nyt oikein muistan, kun siitä on hieman vierähtänyt aikaa viime remmin vaihdosta. Voin vielä varmistaa asian eli käyn kattoon miten se oikein oli.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
H-koneisessa käytetään sitä sisempää uraa. Hihnan pitää mennä ihan siitä öljypumpun vierestä H-koneisessa. Yleisestiottaen tilaa on paljon vähemmän H-koneen kera, mitä B-koneen kera.dimebak kirjoitti:Tehostimen pumpun saisi varmasti niin, että jos b-koneen kampiakselin siivapyörä käy 16-tappisen kampiakselin päähän niin laittaa sen. Siitä syystä, että se on kaksiurainen ja laturille käytetään ulompaa ja tehostimelle sisempää. 99:ssähän sitä sisempää ei käytetä jos ei ole tehostajaa jos nyt oikein muistan, kun siitä on hieman vierähtänyt aikaa viime remmin vaihdosta. Voin vielä varmistaa asian eli käyn kattoon miten se oikein oli.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jahas, se siitä sitten. Onkos sitten olemassa sopivaa, kun eikös siellä ole vielä se asentoanturi joka ottaa tietonsa siivapyörästä? Vai ottaako kampiakselista?
nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Riittääköhän tuolla esitelty tulipellin muutos myös ohjaustehostimen kanssa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=nokalle
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=nokalle
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Siis tarviit sen asentoanturin, jos laitat siihen EZK-sytytyksen. T16 kanssa sitä ei tarvii ajatella.dimebak kirjoitti:Jahas, se siitä sitten. Onkos sitten olemassa sopivaa, kun eikös siellä ole vielä se asentoanturi joka ottaa tietonsa siivapyörästä? Vai ottaako kampiakselista?
nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei.saabastelija kirjoitti:Riittääköhän tuolla esitelty tulipellin muutos myös ohjaustehostimen kanssa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=nokalle
Tässä vähän vihjeitä muutoksista. Kilpa-autoon laitettiin 900:n ohjausakselikin, joten, 99:n katuversioon ei olla mietitty ratkaisua. 900:n akseli ja 90/900 akseli pitäisi vaan ottaa pöydälle ja alkaa somittelemaan niitä yhteen. Tässä kuitenkin linkki siihen kilpuriin. linkki
Tuo meidän ite kehittelemä ratkaisu muuten näyttää miltei samanlaiselta, kuin tässä projektissa. rallye pojekti
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jep. Ihan vakio i16 haaveissa 99:iin ja sen takia tulee tsiikailtua näitä i/t16 vaihtoja jahka löytyisi tietoa.Mertmi kirjoitti:Siis tarviit sen asentoanturin, jos laitat siihen EZK-sytytyksen. T16 kanssa sitä ei tarvii ajatella.dimebak kirjoitti:Jahas, se siitä sitten. Onkos sitten olemassa sopivaa, kun eikös siellä ole vielä se asentoanturi joka ottaa tietonsa siivapyörästä? Vai ottaako kampiakselista?
nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tästä mallia
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... me=Silakka
Leiman saa turbollekin joten sitä kannattaa ehdottomasti tavoitella, paljon mukavampi ajellakin![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... me=Silakka
Leiman saa turbollekin joten sitä kannattaa ehdottomasti tavoitella, paljon mukavampi ajellakin
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
entäpä jos käyttää 99 hammastankoa?Mertmi kirjoitti:Ei.saabastelija kirjoitti:Riittääköhän tuolla esitelty tulipellin muutos myös ohjaustehostimen kanssa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=nokalle
Tässä vähän vihjeitä muutoksista. Kilpa-autoon laitettiin 900:n ohjausakselikin, joten, 99:n katuversioon ei olla mietitty ratkaisua. 900:n akseli ja 90/900 akseli pitäisi vaan ottaa pöydälle ja alkaa somittelemaan niitä yhteen. Tässä kuitenkin linkki siihen kilpuriin. linkki
Tuo meidän ite kehittelemä ratkaisu muuten näyttää miltei samanlaiselta, kuin tässä projektissa. rallye pojekti
minne pumppu ja millainen tulipelti?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 F -80 täydellinen raato
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mä oon kans todistamas sitä Oulus tehtyä neliovista pystynokka satkua Tontun koneella. Ihan tutulla se oli. Tai on, en oo varma kun en oo kuullu mitää koko äijästä vuoteen, mihinkä se olis sitä myyny... Hietaharjuhan sen rakenteli muinoin.toms kirjoitti:Suomessa ei tartte nähä unta poikittaiskoneista 99 /900 saabista koska olen nähnyt sellaisen kilvissä olevana Oulussa vuosina 1 ja 2. Og 900;ssa uudempi kone. Joku Saab kokoontuminen / renkaan potkiaiset ne oli. Tais olla vielä Oululainen kaveri jos en väärin muista. Ei mahottomuus 99;nkään jos kerta 900;kin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Löytyy myös perinteista jakajaa i16:seen. Alkupään ruiskutonnareista.dimebak kirjoitti:Jahas, se siitä sitten. Onkos sitten olemassa sopivaa, kun eikös siellä ole vielä se asentoanturi joka ottaa tietonsa siivapyörästä? Vai ottaako kampiakselista?
nimim. haaveilee i16-konetta tuplikseen...
Olis sellanen ja koko mottikin lisälaitteineen. Jottei mee ihan OT niin löytyisi T16-tekniikkaakin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992