Putkiremppaa satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MV
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 18:00

Putkiremppaa satkuun

Viesti Kirjoittaja MV »

Huomasin tässä erään reissun jälkeen, että -91 900i oli saanut uuden sivuäänen pakoputkeen. En ole vielä kerennyt 100% varmistaa, mutta vaikuttaa että keskimmäisen pöntön(katin jälkeen kaksi pönttöä) sisuskalut olisivat menneet sököksi, eli se menee luultavasti joka tapauksessa uusiksi.
Mietin että olisiko tässä samalla tehtävissä jonkin sortin "tuunausta", esim. vähemmän ahdistusta pako- ja imupuolelle?

Kuulin vinkkiä että sen keskimmäisen pöntön voisi heittää mäkeen ja toiseksi pöntöksi tulisi jokin paremmin huokuva malli, jolloin tehoa saattaisi joku kaakki tulla lisää. Onko noin? Muuttuisiko pakoäänet samalla malliin amis? Sopivasti murahteleva pakoääni voi olla ihan ok, mutta en todellakaan halua jotain amisviiksi pörinöitä.

Samalla olisi tarkoitus heittää myös vapaavirtaussuodatin.

Kommentteja?
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Äänistä en osaa oikein sanoa, mutta en usko että ne nyt hirveästi tuosta muuttuisivat, jos sen yhden pöntön nyppäisi pois. Mutta tehojen toivossa sitä ei kannata tehdä. Jos sitä tehoa haluaa putkella saada, niin alkuputkea eli downpipea sitten suuremmaksi tai kattia pois tai jotain. Mitä enemmän kaasuilla on tilaa liikkua siellä alkuputkessa, sitä parempi.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
MV
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 18:00

Viesti Kirjoittaja MV »

Piristäminen ei ole pääasia, vaan jos remonttia joutuu tekemään niin siinä samalla voisi tehdä jotain muutakin.
Sitä paitsi EI-puhkin*ssittuja turboja kun ei näy juuri puissa kasvavan.. Sama sitten jo siirtyä vaikka tonniseen jos alan koko lintan vaihtamaan, mitä en mielellään tässä vaiheessa tekisi.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos ja kun uusitte pakoputkia, muistakaa uusia ne kannatinkumitkin. Mun satkussa ainaskin moottoriäänet (pakoäänet) vaimenivat yllättävän paljon pelkällä kannatinkumien vaihdolla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin