Moro,
Nyt on sitten vuorossa bensapumppu/tankki tässä "hiukan" takkuavassa classic-projektissa.
Eli tarjolla olisi tankki pumppuineen 1991 2.0 16V koneisesta (sedanista?)
Sopiiko tuo tankki heittämällä 1993 classic 2.1 combiin?
Otan joka tapauksessa tankin irti tänään, että näen siitä varaosanumeron, mutta EPC antaa ainakin saman numeron jokaiselle bensatankkiin / pumppuun liittyvälle osalle.
-T
Bensatankkien erot?
Bensatankkien erot?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Tanki pitäisi olla sama. Tarkoitus ei ole kyseenalaistaa, mutta ihmettelen että oletko vaihtamassa käytettyä pumppua (tai tankki+pumppu) yhdistelmää autoon?
Itse vaihdan uuden polttoainepumpun omaan autooni syksyllä. Nykyinen pumppu ei ole rikki, mutta on ollut autossa koko sen eliniän. Tällä pyrin välttämään sitä että matkanteko hyytyy polttoainepumpun sammumiseen pahassa paikassa vaikkapa pidemmällä reissulla. Samoin seuraan oma tekemääni huolto-ohjelmaa auton kohdalla muidenkin kulutusosien kohdalla jotka voisivat pysäyttää matkanteon äkillisesti. Silloin kun en pysty osan kuntoa toteamaan, niin katson että minkälainen käyttöikä osalla on ja pyrin vaihtamaan jos mennään pahasti laina-ajalla. Jos en löydä osalle mitään käyttöikää arvioin sen itse hatusta vetämällä.. Polttoainepumpun kohdalla bosch lupaa pumpulle 10 vuotta. Tosin en vielä tiedä että onko mulla bosch vai walbro mutta arvioin että tuo 10 vuotta on hyvä arvo mun omaan huolto-ohjelmaan
. Tarkoituksena on että tunnen jokaisen näiden osien iän ja kunnon.
Tosin tää nyt on vain minun tapa ylläpitää laitteita ja auto on harraste/käyttöauto jonka suunnittelin pitäväni maailman tappiin asti.
Itse vaihdan uuden polttoainepumpun omaan autooni syksyllä. Nykyinen pumppu ei ole rikki, mutta on ollut autossa koko sen eliniän. Tällä pyrin välttämään sitä että matkanteko hyytyy polttoainepumpun sammumiseen pahassa paikassa vaikkapa pidemmällä reissulla. Samoin seuraan oma tekemääni huolto-ohjelmaa auton kohdalla muidenkin kulutusosien kohdalla jotka voisivat pysäyttää matkanteon äkillisesti. Silloin kun en pysty osan kuntoa toteamaan, niin katson että minkälainen käyttöikä osalla on ja pyrin vaihtamaan jos mennään pahasti laina-ajalla. Jos en löydä osalle mitään käyttöikää arvioin sen itse hatusta vetämällä.. Polttoainepumpun kohdalla bosch lupaa pumpulle 10 vuotta. Tosin en vielä tiedä että onko mulla bosch vai walbro mutta arvioin että tuo 10 vuotta on hyvä arvo mun omaan huolto-ohjelmaan

Tosin tää nyt on vain minun tapa ylläpitää laitteita ja auto on harraste/käyttöauto jonka suunnittelin pitäväni maailman tappiin asti.
Tämä totta. Yleensä ostan silti aina uutta, mutta lähde on sen verran luotettava että nyt uskaltaa ostaa.
Hiukan sama suunnitelma tuon kanssa. Vaihdettua tähän mennessä.
Tuulilasi, renkaat ja vanteet, kaikki jarrupalat, käsijarruvaijerit, pyöränlaakerit, jakoketju, jouset, iskarit, nesteet, ylävesiletku, sytkäjohdot ja jakajan osat, korjattu sähkövikoja sieltä täältä, kytkin ja työsylinteri vaihdettu, yläpallot ja alapallot vaihdettu.
Nyt kun vaihtaa tuon bensapumpun ja bensasuodattimen, niin voi ajella mahdollisesti hetken aikaa rauhassa.
Raidetangon päät pitäisi vaihtaa ja suoristaa ratti, kun joku on säätänyt sen raidetangonpäistä vinoon.
Hiukan sama suunnitelma tuon kanssa. Vaihdettua tähän mennessä.
Tuulilasi, renkaat ja vanteet, kaikki jarrupalat, käsijarruvaijerit, pyöränlaakerit, jakoketju, jouset, iskarit, nesteet, ylävesiletku, sytkäjohdot ja jakajan osat, korjattu sähkövikoja sieltä täältä, kytkin ja työsylinteri vaihdettu, yläpallot ja alapallot vaihdettu.
Nyt kun vaihtaa tuon bensapumpun ja bensasuodattimen, niin voi ajella mahdollisesti hetken aikaa rauhassa.
Raidetangon päät pitäisi vaihtaa ja suoristaa ratti, kun joku on säätänyt sen raidetangonpäistä vinoon.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992