tuplis tuli taloon!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

tuplis tuli taloon!

Viesti Kirjoittaja merlin »

vanha polliisi tuplis tuli taloon , tonnari lähti vaihdossa.
hulluutta? kenties mutta tupliksessa on tuplan verran tunnelmaa enempi :D
kytkimessä häikkää , ottaa pohjassa eikä irroita kunnolla ja onhan tuo hiukan jo elähtänyt :lol:
kuvia myöhemmin
96 vm. 1975
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Ei muuta kuin onnea ja menestystä :)
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei siinä mitään hulluutta ole, 99 on kaupunkipyörityksessä paljon näppärämpi eikä maantielläkään ollenkaan hassumpi kunnossa ollessaan. tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.

Onnea valitsemallasi tiellä, kytkimen kuntoonlaittaminen ei liene iso juttu, varsinkaan jos vika on pääsylinterin palautusjousessa tai tiivisteissä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

näyttäisi vika olevan jossais pääsylinterissä kun lääkeruiskulla laitoin ilmausruuvista 20mm jarrunestettä ( varmaan 5mm lens ohi ) niin alkoi toimimaan paljon paremmin :D
minulla ei ole ennen ollutkaan tuplista jossa on vain 4-lovinen laatikko ,
tuntuisi liikkuvan kaupungissa ärtsymmin kuin tonnari!
mielessä kävi eilen poliisiraitojen palautus ja kokeilin vahaakin
pieneen alueeseen niin tuntuisi että siitä saa vielä suht.siistin
96 vm. 1975
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onnea hankinnan johdosta! minkä vuoden 99 on kyseessä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jus kirjoitti:Ei siinä mitään hulluutta ole, 99 on kaupunkipyörityksessä paljon näppärämpi eikä maantielläkään ollenkaan hassumpi kunnossa ollessaan. tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.

Onnea valitsemallasi tiellä, kytkimen kuntoonlaittaminen ei liene iso juttu, varsinkaan jos vika on pääsylinterin palautusjousessa tai tiivisteissä.
Turbon puute ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma. :wink:

Kyllä 99:ssä on todellakin tunnelmaa! Toivotaan hauskoja hetkiä 99:n parissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:
jus kirjoitti: tunnelman piikkiin menee sitten ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja turbon puute.
Turbon puute ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma. :wink:
Kaikkihan nuo puutteet ovat korjattavissa 99:nkin kohdalla, joskin se turbon puute lienee helpoin ratkaistava.

Laskeskelin tuossa juuri omia ajojani tupliksella:
Tänä keväänä on 38 käyttövuorokauden aikana tullut kilometrejä jo 3400, eli tuollaista 33 000/vuosi -tahdilla. Ihan kohtuullista harrasteautolle. :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

99 on ihmeen hyvä ajaa kunnossa ollessaan, tuo meidän -83 menee luotisuoraan ja on vakaa kuin mikä, vaikkakin takajouset ja kaikki iskarit vaativat uusimista asap.
Oli -73 99le:kin hyvä mutta tuo on vielä parempi ja huomattavasti hiljaisempi.
Kunnollisella rengastuksella melutaso laskisi varmaan entisestäänkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

tää on 83 , tänään otin penkinpäälliset pois , orkkispenkit aika hyvät , hauska se vinyylinen takapenkki :D sopii hyvin kun lapset sottaa kuitenkin , siivosin ja imuroin niin maan pirusti ja nyt näyttää hiukan siistimmältä...

kulkee tosiaan kuin junan vessa , alusta on tosi jämäkkä ja kaikki pelaa ,
ja pitihän sitä konetiellä kokeilla iltamyöhään jotta pirusti kulkee tuokin 8)

tykkivanteet nyt ekaks alle , sitten voisi suunnitella paikkamaalausta ja alka hankkia turbon tamineita... just myin tonnarin turbon :?
96 vm. 1975
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

apparin takaiskarin yläpää oli korjattu jollain isolla prikalla joka oli hitsattu pisteellä kiinni , ajoin eräänä päivänä viimeviikolla töyssystä niin alkoi kolina , koko tolpan yläpää oli aivan laho!
noh hitsailin sen sitten takas läjään ja nyt tuntuios kestävän.

yllättävän lujaa tupliksellakin näyttää pääsevän kun ottaa hereästi 170
konetiellä vaikkei ole kuin 4-lovinen laatikko.
täyty sitä turboa alkaa suunnitella!
onko kellään kokemuksia kaasarilla olevasta turbosta? vai pitääkö muuttaa ruiskuksi?
96 vm. 1975
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

Terve!

Aika kivasti tuntuu kulkevan 99:si.
Itsellä on 84'GL ja se on 5-lovisella askilla.
Huippuja olen saanut peräti (vaan) huimat 155 km/h ja silloin oli suunnilleen kaasupedaali poljettu konehuoneeseen asti pohjaan.

Johtuukohan tuo ero jostain laatikon välityksistä vai mistä?

Onnea hankinnan johdosta näin jälkikäteen ja mukavia kilsoja !

T:Juki
Saab 9-3 '02
Saab 99 GL'84 R.I.P
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Juu onnea vaan hankinnan johdosta täältäkin päin. Paljonkos sillä on ajettu jos saanen tiedustella :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

317tkm on nyt mittarissa mutta luulisin että miljoona kilsaa :D
1996 vaihdettu mittari ja silloin tehty täydellinen koneremppa ainakin kuittien mukaan...

mun vaarivainaan tupliskin kulki 180km/h 5-lovisella laatikolla, sulla varmaan todella lyhyet välitykset?
96 vm. 1975
Larvetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 15:52
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Larvetti »

Sen verran muiistin varaisesti, 2003 vappuna vaihdettiin pois 349 t ajettu mittaristo kun nopeusmittari jäi näyttämään 50 pysäköitynä ollessa. Heinäkuussa samana vuonna kuin tuo silmäterä tuli käyttööni mittarissa oli 288 t.
Minulle uskoteltiin että vihreä lohko olisi 2.2 litrainen, perävälitys on lyhyt, 100 mittarinopeudella käyntinopeus 3400, 120 > 4000
Säädetyllä tuplakaasuttimella, sytytysennakko 22 astetta, oli edellinen omistaja kuulemma uskaltanut ajaa 190, olisi se enemmänkin mennyt. Hämmästelen vaan, tuolla välityksellä käyntinopeus olisi laskennallisesti yli 6000

Joko sait ehjän virranjakajan asennettua?
Viimeksi muokannut Larvetti, Ti Heinä 17, 2007 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Juki-76 kirjoitti:Terve!
Huippuja olen saanut peräti (vaan) huimat 155 km/h ja silloin oli suunnilleen kaasupedaali poljettu konehuoneeseen asti pohjaan.

Johtuukohan tuo ero jostain laatikon välityksistä vai mistä?
Tuntuu olevan menohalut aika pahasti kadoksissa 99:stäsi. Oma -84 99 yhdellä kaasarilla ja 4-lovisella laatikolla meni kuitenkin sen 185 mittarin mukaan (varmaan kuitenkin reilusti +160 km/h todellistakin nopeutta).
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin