Millaiset jarrutehot oltava takana??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Millaiset jarrutehot oltava takana??

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei. Mikä on takajarrujen teho oltava minimissään, että menee katsastuksesta läpi. Riittääkä esim. 1,3 kN ? Entä mikä on maksimi jarrutehoero? Ja viimeiseksi miten tällainen jarrutehoero korjataan? :D
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Millaiset jarrutehot oltava takana??

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Henna Makkonen kirjoitti:Hei. Mikä on takajarrujen teho oltava minimissään, että menee katsastuksesta läpi. Riittääkä esim. 1,3 kN ? Entä mikä on maksimi jarrutehoero? Ja viimeiseksi miten tällainen jarrutehoero korjataan? :D
Ei määritelty erikseen takajarrulle, kokonaisjarruvoiman oltava vähintään 30% ajoneuvon kokonaismassasta, 1.3kN riittä ysisatkulle takajarruista, jos etujarrut toimii edes auttavasti. Seisontajarrulle minimiteho 16% ajoneuvon kokonaismassasta.
Maksimi jarrutehoero akselilla 30% käyttöjarrussa, seisontajarrussa 70%.

Jarrutehoero korjataan jarruremontilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Mulla oli taka oikia 1.1kN ja vasen 1.1kN, ja katsastusmies sanoi että takajarrut on hyvät. Sen sijaan eessä okia 1.9kN ja vasen 1kN niin eipä menny läpi, tuli hylätty.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuosta erosta jarruista minua viisasi eräs katsastussetä sellaista, että kesärenkailla saadaan luotettavampi tulos. Talvirenkaat luistaa. Ja ko. setällä oli tapana tehdä niin, että jos tulos oli huono niin ajoi rullilta pois ja yritti ajaa autoa suorempaan, kun auton asennollakin suhteessa jarrudynoon on jotain merkitystä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eikö se ole niin, ettei eroa (vas./oik.) saa olla yli 30%..?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyllä se niin on että 30% saa heittää käyttöjarru. Mutta jarruvoimia pitää tulla tarpeeksi.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Larvetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 15:52
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Larvetti »

Ynnä vielä, molemmilla akseleilla puolsi käyttöjarru samaan suuntaan ~ 25 % , hylky tuli.
Samalta ajolta tutulle korjaamolle, penkkiin ja jarrut otti tasaisesti!

Oli muuten silloin uudehko kadetti...
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Vastaa Viestiin