aerosta..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulle sanoi inssi kerran 99:iä katsastaessa, että harvoin näkee näin vanhassa Saabissa näinkin kuivaa lohkoa :lol: Sanoin, että sitten joko tiivisteet pelaa tai öljyt on koneesta loppu :lol:

Mutta olipas hienon näköinen tuo t8 speciaali.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

kyseessä voi olla T8 special jota ruotsissa tosiaan ollut saatavilla, T8 aeron kylkilistoilla ja mahd. myös kaikilla muilla varusteilla. ero siis (ainakin) moottorissa.

virallisesta aerosta, eli aerosta, ei ole kyse jos ei rekkarissa lue aero.

omistajalleen tuolla ei välttämäti ole merkitystä, mutta paree ettei rupee myymään autoa aerona...
Karjay kirjoitti:
91-92 kokosin Saabin koneita kymmeniä päivässä ja kyllä ne kaikki oli punalohkoisia.
8V "aero" taitaa olla kotitekoinen. Tätä tukee muisti, saabcars online ja ensimmäiset 40 vuotta kirja.
Sinun vinkkelistä se varmasti onkin kotitekoinen, onhan auto Uudessakaupungissa valmistettu. :wink:

Ruotsalaisessa rekisteriotteessa lukee SAAB 900T8 AD35S-SP, eli ei kai sitten "virallisesta" Aerosta ole kyse. Auto kyllä näyttää pelottavan paljon Aerolta helmoineen, spoilereineen, laskettuine alustoineen ja vanteineen.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko noissa sitten muuta eroa kuin toi kone...

No oli miten oli, kiva ja ripeä auto näinkin. :D
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja tonee »

Karjay kirjoitti:Kiitos! :)

Auton hain viime viikonloppuna Tukholmasta, toin sen sitten Viikkarilla Helsinkiin. Juu, tummanpunaiset nahkajakkarat löytyy, ihan hyvässä kuosissa vielä kaiken lisäksi. Väriltään pirssi on metallinharmaa. Autolla on ajettu 137 000 km, dokumentit kilsoista löytyy.

Btw, katsastusmies ihmetteli moottorin lohkoa, joka on väriltään punainen! Sanoi ettei ole koskaan nähnyt punaista lohkoa aiemmin Saabissa. Numerot kuitenkin natsasi, joten alkuperäinen se on. Kellään muulla punaista lohkoa Saabissa?
minultakin löytyy punainen lohko ja auto on 900i 16v -89
mitälie sitten toi punanen lohko meinaa 8O
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mimmi kirjoitti:
a9000 kirjoitti:virallisesta aerosta, eli aerosta, ei ole kyse jos ei rekkarissa lue aero.
Kaikissa "virallisissa Aeroisssa" ei välttämättä lue rekkarissa Aero.
Tosiaan aidon og-aeron taitaa tunnistaa vain etuovipahveista, joiden takapuolella lukee "Aero". :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on kans sellainen käsitys, että autossa kiinniolevat tarrat kertoo vaan autoon tilatut tai siihen kuuluneet tehdasasenteiset varusteet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

dimebak kirjoitti:Mulla on kans sellainen käsitys, että autossa kiinniolevat tarrat kertoo vaan autoon tilatut tai siihen kuuluneet tehdasasenteiset varusteet.
Juuri näin, tuo "Jokke A":n herja on todistetusti peräisin Esson baarista. :D

Jossain aiemmassa topicissa oli asiasta enemmänkin keskustelua.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin