Saab 900 vm90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
larppa86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 11:21
Paikkakunta: Hankasalmi

Saab 900 vm90

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

elikkäs olen ostamassa 900 saabbia vuosmallia 90, 8V ruiskukoneel. ajettu 215000km. ruostetta oli ovien alapokkauksissa, ihan vain pinta sellaista. hopea väriltään. leimaa 03/08 asti. vetarit on vaihdettu puol vuotta sitten. ihan perus saabbi. mitä pitäisi ottaa huomioon koeajolla?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ruostetilanne. pyöräkotelot ja ovien alalaidat. ja muu auton yleisolemus.
pitääkö laatikko ääntä kiihdytyksessä/vedätettäessä.
+muut ihan yleiset auton ostotilanteessa tarkastettavat asiat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

No se että mittari näyttää yli 200km/h ;) Ei nyt vitsit sikseen. Ettei ole pahoja ruostevauriota pinta kukitus on helppo korjata ja kuin edellinen postaaja sanoi ettei moottorista kuulu ylimääräistä ääntä ja että kaikki pelaa mm. valot, vilkut, pyyhkijät, ovet, takokontti, moottori, ei pahoja maali vaurioita, menee katsastuksesta hyvin läpi ja tietenkin että kaikki vaihteet toimii että pääsee eteenpäin.. :wink:

Btw; et kertonut auton hintaa, olisi kiva tietää niin olisi helppo sanoa onko autonm koe ajossa oltava niin tarkkana. Kun aina noista 200€ "peltorasseissa" jotain häikkää löytyy. :arrow:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

900 i8 vm 90 lienee Suomessa harvinaisempi Lambdaohjattu kattiversio, jonkin verran monimutkaisempi kuin vanhemmat i8:t pelkällä mekaanisella polttoaineensuihkutuksella. Toimiessaan varmaankin ihan hyvä peli, mutta ongelmien sattuessa pitää sitten osata löytää korjaaja joka tuollaisen päälle ymmärtää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Yhdyn jus:in mielipiteeseen.Jos k-jet ja katalysaattori niin kannattanee kiertää kaukaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Perustuuko kaukaa kiertäminen kokemukseen? Nimimerkki varmoja kilometrejä perus katti vehkeellä kohta jo 500tkm.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

Mistähän ihmiset on saanu käsityksen että 8v kat olisi ihan pommi?
1,9tdi
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Hmm... itsekin ajelin aikoinaan tyytyväisenä 5 vuotta 8v katti satkulla ja suurin ongelma oli bensapumpun hajoaminen :roll:
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
larppa86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 11:21
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

jees, kiitoksia näistä. eli 2.0 8v mekaaninen ruisku iilman kattia. auton hinta on 400 ekkerii, mukaan tulee uudet talvirenkaat. auto on hyvässä kunnossa olemukseltaan, voip olla et suabbi tulee taloon :)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

larppa86 kirjoitti:jees, kiitoksia näistä. eli 2.0 8v mekaaninen ruisku iilman kattia. auton hinta on 400 ekkerii, mukaan tulee uudet talvirenkaat. auto on hyvässä kunnossa olemukseltaan, voip olla et suabbi tulee taloon :)
Toi kuullostaa hyvältä!
Ja se kuka kyselit onko omakohtaisia kokemuksia niin valittettavasti yli 20 satkuun on mahtunut noitakin pommeja..Enkä sano etteikö 8-v satku kattilla ja lambdalla voisi olla hyväkin peli.Yksilöitähän nää kaikki.Mulle vaan sattunut ne pommit jotka olen heti pistänyt kiertoon..
K-jet on kuitenkin tosi yksinkertainen laitos kunhan soppaan ei sekoteta lambdaa..
Vaikka täälläkin foorumilla olen törmännyt sellasekiin tyyppiin joka väittää LH-jetin olevan yksinkertaisempi asentaa jälkiasennuksena kuin k-jet..Kun kuulemme siinä k-jet;:sissä on hirveät sähköhommat..Vrt:k-jet=mekaaninen ruisku kuin taas esim.lh-jet on sähköinen. :roll:
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Onnittelut uuden auton johdosta! :lol:

Johan on jo mies montaa automerkkiä ehtinytkin kokeilemaan ja nyt päädyit saabbiin,tartutinko minä saabismin sinuun vai miten päädyit tähän ratkaisuun :?: :D Tais jäädä niin tuon minun vanhan saaban kyyti sulle luihin että se pakotti ostamaan kanssa saman merkkisen kulkineen...

Mutta jokatapauksessa hieno homma että sinäkin päädyit saabiin,saas sitten nähdä milloin taas auto vaihtuu ja mihin merkkiin vai vaihtuuko merkki ollenkaan enää,mutta yleensä paluuta ei tästä sairaudesta ole...Mutta aika sitten näyttää että mitä tulevaisuus tuo tullessaan :wink:

Ps. Onko kattoverhoilu missä kunnossa kun näissähän on sitä ominaisuutta että alkaa ajan saatossa verhoilu roikkumaan :?: :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
larppa86
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 11:21
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

jees kiits näistä. perjantai aamuna haen poies, yks hullu makso foordista yli 630 egee :lol: verhoilu on siistissä kunnossa hattuhyllyä lukuunottamatta.
Vastaa Viestiin