käykö vaihteisto "heittämällä"

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

käykö vaihteisto "heittämällä"

Viesti Kirjoittaja moksu »

Käykö 900 -89 c vaihdelaatikko "heittämällä" paikalleen vuosimallien
-92 tai -93 2.1 satkuun ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

Mimmi kirjoitti:Käy.
samaa mieltä
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Onko sulla hajonnu vaihelaatikko ? :?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

JL kirjoitti:Onko sulla hajonnu vaihelaatikko ? :?
Ei onneksi omassa on ihan ehjä :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos vaihelaatikon koodi on: 45X10 tai 45X12, jne. niin sopii. X=enska.


T. Pasi
99T-museopeli
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

mitäs jos

Viesti Kirjoittaja a9000 »

mitäs jos toinen vaihteisto on GM4nnnn ja toinen GM5nnnn ?

käykö päittäin? ja jos ei suoraan niin mitä pitää muuttaa?
Passi kirjoitti:Jos vaihelaatikon koodi on: 45X10 tai 45X12, jne. niin sopii. X=enska.


T. Pasi
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: mitäs jos

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

a9000 kirjoitti:mitäs jos toinen vaihteisto on GM4nnnn ja toinen GM5nnnn ?

käykö päittäin? ja jos ei suoraan niin mitä pitää muuttaa?
Passi kirjoitti:Jos vaihelaatikon koodi on: 45X10 tai 45X12, jne. niin sopii. X=enska.


T. Pasi
4/5 = kuminen/hydraulinen etukiinnike.
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

No joo itelläki levis nyt loota ässästä.. :cry: haulla löyty monenlaista mutta eipä oikeen tullu selvyyttä nii aattelin josko tämä ois sopiva väli kysellä.. :roll:
eli onko noissa loppupään og satkujen laatikoissa mitään eroa, oli kyseessä sitten turbo tai vapari.. eli onko ihan sama mistä sen vihtolootan sinne heittää..?

Tosiaan velipoika nakkas satasen vaudissa 4:lta 5:lle ja nosti kytkintä niin sillon kolisi.. 8O vetarit ja ensiövälityksenketju on jo poissuljettuja eli kaipa sitten loota meni..

Tarkotus ois ku nyt vähä infoa saa kerättyä njiin ryhtyä nosteleen kone ulos ja irrotteleen laatikko ja sitte tietysti ehjäki pitäs jostain löytää..

saa muuten tarjota jos saattu sopeva oleen jouten 0445572588
´Saabisti vailla saabia´
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ikinä muista vahvistuiko laakerointi viimeisen numeron 10 vai 12 muuten ei ole eroa onko turbo vai vapari.. ensiöissä tietysti eroa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

mikkoimp kirjoitti:ikinä muista vahvistuiko laakerointi viimeisen numeron 10 vai 12 muuten ei ole eroa onko turbo vai vapari.. ensiöissä tietysti eroa...
Just tuota mietin jos tuommosia eroja löytyy niin aina lujempi parempi..
ensiön erojen kans ei liene oglelmaa olimikäoli ku vaihtaa vaan se alemman rattaan ja ketjun vanhasta laatikosta ..?
´Saabisti vailla saabia´
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

mikkoimp kirjoitti:ikinä muista vahvistuiko laakerointi viimeisen numeron 10 vai 12 muuten ei ole eroa onko turbo vai vapari.. ensiöissä tietysti eroa...
10:llä meni keskitys laatikon sisään ja 12:iin lujempi pinionilaakerointi.
toma
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 10:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja toma »

Kiitos tietämyksestä. Laatikko vaihdettu ja ässä liikkuu taas. :) Vaihdoin muuten samalla 6 ensiön 7 ensiöön.. Mukavampi on matka-ajossa. :)
´Saabisti vailla saabia´
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Muistaisko kukaan,Minä vuonna vaihtui enskan alapyörän kiinnitys sokasta pulttiin?
puh.050-3748237
#3078
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

junnu kirjoitti:Muistaisko kukaan,Minä vuonna vaihtui enskan alapyörän kiinnitys sokasta pulttiin?
Ainaskin nuissa nelilovisissa oli sitä lukkorengasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Juu,nelivaihteiseen tarvis enskaa. 5.sen tilalle jotain muuta?Voi huiput jäädä aika heikoiksi :cry: Taitaa olla sitten 5v laatikot pultilla ja 4v sokalla?Täytyypä katella 90 enskaa,millainen siinä?
puh.050-3748237
#3078
Vastaa Viestiin