Etulokarin kaaret

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Visberi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 19:31
Paikkakunta: Mouhijärvi

Etulokarin kaaret

Viesti Kirjoittaja Visberi »

Tuosta meidän perheen lemmiki-satkusta on etulokarin kaaret pahasti rapistuneet ja korjauksen tarpeessa olisivat. Kun paikalliselta korjaamolta kyseli, laitettiin korjaukseen 400€ hintalappu, josta 50€ lokarinkaariin ja 350€ asennustyöhön. Paikallinen yleismetallimies ehdotti että ottaisin selvää, onko mahdollista hankkia satkuun kromikaaria, jotka hän asentaisi edullisesti tuohon.

Eli tietäisikö joku täällä foorumilla paikan, josta tuollaisia satkuun saisi?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ai niin että ruosteen päälle kromikaaret..... :idea: :idea: :idea:

juu ei ne kaaret maksa siis peltikorjuupalat. ja hmm 350e jos sisältää pakkeloinnin ja maalauksen = ei niin paha hinta-----

jos ei euroja ole laittaa niin korjaa lasikuidulla...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tässäköhän syy, miksi kromikaarilaisia aina mollataan :cry: ?
Entinen jäsen#2331
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Siis seppä pyytää 350€ etukaarien fixaamisesta! Huh, hieman on hinnat Pompsahtaneet, samalla rahalla teetin joskus taannoin (Ikaalisissa) molemmat alaetuaisat/vetaritunnelit tukivarrenkiinnityksineen uusiksi, hintaan kuului myös peltien maalaus sekä ruostesuojaus ja jälki oli todella hienoa.

Käsittääkseni Satkun etulokarit luetaan kantaviksi rakenteiksi (?) ovathan ne hitsatut runkoon ja sisälokasuojiin. Älä kuitenkaan millään kromikaarilla yritä peitellä lahoa, lahoaa vain nopeasti lisää ja katsastusmies kyllä tietää mistä repiä..
Visberi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 19:31
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Visberi »

Ikaalisissa? Olisiko kyseessä se paikka siellä röyhiön metsissä? :D Sitäkin on harkittu, talouden pari muuta autoa on siellä taannoin korjattu edullisesti ja laadukkaasti. Mutta tosiaan 50€ osista ja 350€ työstä pyydettiin paikallisessa korjaamossa.. alkaa jo miettimään siinä vaiheessa, että kannattaako kultaa pitää enää :(

Siis ihan rälläköitäisiin ruosteet pois ja hitsattaisiin peltiä päälle ja siihen nuo kaaret..

Että onko niitä kaaria jossain? :D
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Visberi kirjoitti:Ikaalisissa? Olisiko kyseessä se paikka siellä röyhiön metsissä?
Ei ollut röyhiön metsissä, vaan silloisella Ikaalisten Teboililla alakerrassa sijaitsevalla pajalla. En tiedä onko pajaa enää kun kuulemma Teboilkin siitä on lopettanut.

Sisäkaaria pitäisi saada Motonetistä mutta ulkokaaria ei taida olla, ainakaan sivujensa mukaan:

http://www.motonet.fi/Malli.php

Edit: Silloin kun satku meni ajokieltoon Ikaalisten asemalla ruostevaurion vuoksi, niin kysyin Inssiltä että onko lähistöllä hyvää pajaa. Muistaakseni kertoilikin jostakin "Metsien Miehestä", mutta suositteli silloista Teboilia kuitenkin..
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

öö, taidan ymmärtää tuon rapistuneet sanan ehkä väärin kun neuvon tällä tavalla. 1) Hiot pinnan kyyltäväksi. 2)Kittaat. 3) Maalaat 4Nautit lopputuloksesta (toivottavasti).
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Visberi kirjoitti:Ikaalisissa? Olisiko kyseessä se paikka siellä röyhiön metsissä? :D Sitäkin on harkittu, talouden pari muuta autoa on siellä taannoin korjattu edullisesti ja laadukkaasti. Mutta tosiaan 50€ osista ja 350€ työstä pyydettiin paikallisessa korjaamossa.. alkaa jo miettimään siinä vaiheessa, että kannattaako kultaa pitää enää :(

Siis ihan rälläköitäisiin ruosteet pois ja hitsattaisiin peltiä päälle ja siihen nuo kaaret..

Että onko niitä kaaria jossain? :D
jaa, nuohan tekee itse.. Ainakin tosimies.. ^^
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin