Sytytyksen ennakkokäyrät

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Sytytyksen ennakkokäyrät

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Terve,

Koetin tonkia mutta en nyt löytänyt mistään 8-tappisen moottorin ennakkokäppyröitä, eli mikä mahtaa olla maksimiennakko ja millä kierroksilla se saavutetaan? Entä paljonko turbon painekello viivästää ajoitusta? Sen olen antanut itselleni kertoa, että ahtoviivästykset tulevat kaikki kerralla jo melko alhaisella ahtopaineella.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Joskus prujailin korjaamokirjoista jotain tollasta:
http://users.tkk.fi/~vklukkar/ignitionmapsaab.htm

Tuo taisi olla T8-koneelle ilman APC:tä, eli siis se 7,2 puristeinen laitos, h-moottori kuitenkin.

Kaipa tuo on edes vähän suuntaa antava.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

-86 b201 turbon ennako käyrä on täässä kädessäni olevassa kirjassa mutta mitä haluatte tästä tietää.


distributor degress on 2600r/min:la 7-9. jonka jälkeen käyrö alkaa laskea loivasti eli tuo on käyrän huippu.

sitten samalla sivulla on käyrä ennakosta alipaineella/ahdlla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

antti.hakamaa kirjoitti:-86 b201 turbon ennako käyrä on täässä kädessäni olevassa kirjassa mutta mitä haluatte tästä tietää.


distributor degress on 2600r/min:la 7-9. jonka jälkeen käyrö alkaa laskea loivasti eli tuo on käyrän huippu.

sitten samalla sivulla on käyrä ennakosta alipaineella/ahdlla.
Tälläiseen on joskus aikoinaan tullut törmättyä Saabcentralin forumilla:
http://img474.imageshack.us/my.php?imag ... 023702.gif
Onkohan sama mikä kirjasta löytyy?

Tuosta voi laskea ennakkoa kun tiedetään että ajoitus pitäisi olla 20 eykk @ 2000rpm. Kyseinen käppyrä pitäisi siis päteä 900 8v turboon (vuosimallista ei tietoa).
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Vastaa Viestiin