carimat kirjoitti:
Mukavan muhkea tulee ja kivasti laskeutuu noilla puskurin helmat airflowin tasolle alas
Melkoisen tilava tömistys tanner touhuta saabin kanssa...ei osu heti pää kattoon tollasessa hallissa
Tuolla on kyllä tilaa pyöritellä palikoita miten tykkää.
Jos olisi vaan saanut tehdä koko projektin tuolla...
Edit: Jep, puskuri kaartuu hieman sisään päin. Omaa silmää miellytti noin.
Mertmi kirjoitti:
Tuossa takapuskimessa se pyöräkotelon reuna näytä kaareutuvan samalla tapaa, kuin etupuskurissa. Näyttää mielestäni hieman hassulta. Vai onko siinä haettu tuota klassista 70-80-luvun taitteen lokarin muotoa, joka on esim. 240 volvoissa, saman aikakauden mersuissa ja myöskin 70-luvun ooppeleissa?
Nyt ei ihan heti sytytä mitä tarkoitat..?
Varmaankin sitä että se kaartuu niin sisälle, rengas siis näkyy niin hyvin takaa.
Olisko ollu optinen harha? Sivukuva varmaan paljastaisi tuon muodon paremmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nyt on sitten meikäläinenkin päässyt siirtymään OG-kantaan, kun tuli eilen hankittua kakkossaabiksi '86 pystykeula 900i !
Sattui löytymään melkoinen "helmi". Nimittäin edelliset omistajat pitäneet tästä satkusta hyvää huolta, jopa sisustakin on erittäin hyväkuntoinen. Hyvänä kesävarusteena löytyy vielä kattoluukkukin! Vetarintunnelit poikkeuksellisesti myös terveet ja muutenkin ruostetta kohtuu vähän. Leimattu viime viikolla. Klubitarra löytyy jo valmiiksi takalasista.
Maailmaa nähnyt vasta 250 tkm edestä. Paljon matkaa tällä ohjuksella vielä edessä.
Ja kyllä on mukava ajella kun kelitkin vielä näin komeat.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Vähän hämärä juttu se on. Specialit oli periaatteessa markkinointikampanioita samoin kuin nykyään turbopilot jne.. Eli yksinkertaisesti markkinoitiin jotain tiettyä varustelupakettia tietyllä hintaa ja sen vuoksi niitä autoja tuli just niillä varusteilla liikkeisiin. Auton mallinimi ei mikään special ole tai muutakaan eroa ei autossa ole vaikkapa paremmin varusteltuun vastaavaan.
Ruotsissa specialeina on markkinoitu ainakin 89 8 valve turboja joihin laitettiin aero varustelutaso.
Tuossa sinun tapauksessa joku on vain halunnut noi varusteet ja sehän jo yksistään on suomessa aika speciaalia:) Voi vaikka keksiä autolle jonkin markkinanimen tyyliin "special lux extraordinary"
Tri-Lo kirjoitti:Hieno! Onkohan tämäkin joku i-Special..? (näkyy etuspoileri, luukku, avattavat takasivuikkunat, takanojat, mustat listat..)
Kiitos. Juu... ei oo kyllä mitään tietoa specialista...? Hyvin huomasit, kaikki nuo hilppeet kyllä löytyy. Mikäs tuo Special-juttu oikein sitten on ? Näistä satkuista aika vähän tietoa meikäläisellä.
Vähän hämärä juttu se on. Specialit oli periaatteessa markkinointikampanioita samoin kuin nykyään turbopilot jne.. Eli yksinkertaisesti markkinoitiin jotain tiettyä varustelupakettia tietyllä hintaa ja sen vuoksi niitä autoja tuli just niillä varusteilla liikkeisiin. Auton mallinimi ei mikään special ole tai muutakaan eroa ei autossa ole vaikkapa paremmin varusteltuun vastaavaan.
Ruotsissa specialeina on markkinoitu ainakin 89 8 valve turboja joihin laitettiin aero varustelutaso.
Tuossa sinun tapauksessa joku on vain halunnut noi varusteet ja sehän jo yksistään on suomessa aika speciaalia:) Voi vaikka keksiä autolle jonkin markkinanimen tyyliin "special lux extraordinary"
Todella hieno satku!
Noniin, siinä tuli tyhjentävä vastaus nopeasti. Kiitoksia, taas oppi jotain uutta.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Mertmi kirjoitti:
Olisko ollu optinen harha? Sivukuva varmaan paljastaisi tuon muodon paremmin.
Kyllä se kaartuu vähän sisään päin. Eli rengasta näkyy hieman takaa päin.
Kuvissa takapuskuri on irti yläreunasta, joten näyttää että kaartuis enemmänkin.
GM:t ja kaikki 93:sta uudemmat autot saisivat tuunaus vapauden. Vuoden 80 ja vanhempien minkätahansa merkkisten klassikoiden ranettaminen ja tuunaaminen tietäisi elinkautista:)
Sami kirjoitti:Tää nyt on turha kommentti, mutta jos minusta tulisi pääministeri tai presidentti niin tommoisista puskureista OG saabeissa saisi tuomion
GM:t ja kaikki 93:sta uudemmat autot saisivat tuunaus vapauden. Vuoden 80 ja vanhempien minkätahansa merkkisten klassikoiden ranettaminen ja tuunaaminen tietäisi elinkautista:)
(huumorilla täytyy sit lukea)
Toivottavasti et ole pyrkimässä kyseisiin virkoihin.