Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Harvoinpa näihin kommentoin, mutta oot sinä melekonen seppä, mukava "poikkeus" tässä turboahtamiseen kallistuneessa yhteisössä :)
Tsemppiä rojektiis, ja mitenkään pelottelematta, niin laita hälypuoli autosta kuntoon jossei jo oo, sulla kun nuo rekkarit on noissa kuvissa tyrkyllä, ja rahanarvoista kalustoa alkaa olla kiinni autossa... ei kannata tunnustaa ääneen tässä, jos EI vielä oo hälylaitteet kunnossa. :)
Kaikkien muidenkin jotka täällä laitettuja autojaan esittelee, pitäis muistaa että noita ei-toivottuja k-päitäkin lukee näitä juttuja, ja kiinnostus kasvaa niilläkin jos omistaja/osoite yms. tiedot on selvitettävissä. Näitä tapauksia on ollu jo, että on tehty "täsmäkeikkoja" laitettuihin autoihin..
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, tosi homma. Itse tein juuri tuon virheen kun pistin rekkarit suttaamatta kuvat näkyville ja täällä olevassa ilmoituksessa luki että häly ei vielä asennettu. Onneksi huomasin varkaitten kiinnostuksen ennenkuin mitään ehti tapahtua, ja pistin auton varmaan piiloon kunnes hälytin on asennettu ja toiminnassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kannattaa myös soittaa AKElle ja tehdä tietojenluovutuskiellon. Numero on 0100 7811.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo no kaivamalla löytyy aina rekkari jostain kuvasta jossain, sitäpaitti en vaan osaa/jaksa sutata niitä.

Mutta mutta, auto on sellasessa paikassa missä on aina joku, se on lukittu ja ennen kun lähtee pihasta pois saa kössiä myös muutaman muun auton. Lisäksi siellä on sellanen pikallistamispalikka (autoliike-etuja). Mutta kaikki on tietty aina mahdollista ja siksi auto on vakuutettu ja koiralla on sellanen vastuuvakuutus jos sattuu sattumaan pahasti 8O
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jukkis kirjoitti:Harvoinpa näihin kommentoin, mutta oot sinä melekonen seppä, mukava "poikkeus" tässä turboahtamiseen kallistuneessa yhteisössä :)
Kiittää ja kumartaa
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Oli pakko päästä konehuoneesta hetkeksi pois, niin meinasin että pimppaan :oops: ton sisustan tähän väliin. Eli lähtökohta on se että pulloon on yltettävä kuskin paikalta. Eli ei montaa mahollista sijoituspaikkaa ole..ja päädyin yllätyksettömimpään eli heitän ton takapenkin keskinojan veke ja laitan pullon siihen tilalle. Alottelin lähmimällä tota keskitukea kunnes olin varma että siellä on joku tukirauta sisällä johon pullon voi pultata..

Kuva

Eli noista nuolella (meikä osaa sittenkin nää kompuutterihommat 8) ) merkityistä kohista ne torx pultit auki ja keskituki käteen.

Kuva

Verhoilu oli kiinni tollasella raudalla joka pujotetaan molemmilla puolilla olevaan tunneliin ja lopuksi tuo koukun pää sinne toisen puolen tunneliin niin se lukitsee päälisen paikalleen.

Kuva

Kuva

Noi nahkalämyskät oli ihan vaan niitattu tonne alle kiinni. Irtos ihan vetämällä.

Kuva

Sitä tukilevyä ei saanut esille kuin repimällä käsin noi vaahtomuovit sen ympäriltä veke, oli muuten sitten puuta se tukilevy 8O

Kuva

Tolla sai sen puulevyn hiotuksi puhtaaksi aika hyvin, tosin koko maailma oli täynnä noita pieniä vaahtomuovin palasia.

Kuva

Mattamustalla sai sen levyn ihan tuuninki kelpoiseksi 8)

Kuva

Eli tollanen siitä tuli. Noi raudat joihin pultit tulee on aika asiallisesti kiinni siinä joten uskoisin että toi pullokin pysyy kyllä tuolla takapenkillä vaikka pikkusen kolahtaisikin.

Kuva

Sitten aloin sovittaan noita pullon telineitä tohon levyyn, eli tuolla ohjekirjassa sanottiin että pullon suu pitäis olla eteenpäin ja pikkusen korkeemmalla kun pullon pohja.

Kuva

Kuva

Eli sitten vaan piirrettiin noi reikien paikat tohon levyyn.

Kuva

Sama tolle taaemmalle telineelle.

Kuva

Ja sitten reikää tohon levyyn ihan perusporalla.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Ja toi pullohan oli tota kokoluokkaa 8)

Kuva

Vedin läpipulteilla noi telineet kiinni tohon puulevyyn..Paketissa tuli muuten noi kiinnityspultitkin mukana, en tosin käyttäny niitä paketissa olevia kun huomasin ne vasta myöhemmin :oops:

Kuva

Alapuolelle isommat prikat ettei tule läpi ja kunnollinen kiristys.

Kuva

Ja valmis..

Kuva

Pakko ton levyn on toi pullo pitää tuolla paikallaan, kun sen kuitenkin pitäisi lähteä lähinnä etiäpäin tosta kolarissa..

Kuva

Tossa näkyy noi holkit kun mahdollistaa ton käsinojan liikkumisen, jätin ne pois tästä asennuksesta kun toi pullo nyt saa jäädä just tohon eikä sitä tarvii nostella ylös, tuki samalla aika hyvin tota asennusta, jätin ne muoviprikatkin pois samalla.

Kuva

Ton näkönen.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja pullon kanssa tollanen..

Kuva

Toi pulloon tuleva liitin on jostain syystä aika järeä.

Kuva

Sitten vaan liitin kiinni.
Viimeksi muokannut moonlight-tuning, Ti Elo 07, 2007 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Aika kiitettävästi tuli tota letkua mukaan tossa sarjassa, saa pullon vaikka takaluukkuun jos haluaa. Mä halusin kuitenkin sen tohon että saa ruuvata auki ja kiinni miten tykkää.

Kuva

Sitten kekkasin että värkkään tosta pullolle sellasen hupun että näyttäis vähän vakiolta jos sen jättää johonkin yleiselle paikalle :roll:

Kuva

Leikkailin sitä vähän..

Kuva

Ja venyytin sen tohon pullon päälle 8O

Kuva

Ton letkun vedin vaan ton kumimaton alta ja penkin alta..

Kuva

Tyhjät kiepit hanttarin maton alle piiloon.

Kuva

Tosta päätin vetää sen läpi kun näyttää olevan siihen erittäin hyvin soveltuva reikä. Mikä toi muuten oikeesti on ?

Kuva

Siitä se menee ton sisälämppärin johdon kanssa kun kaksi marjaa..

Kuva

Ja tosta ylös, mahtu vielä tonne alkuperäseen johtokoukkuunkin ihan hyvin.

Kuva

Tossa on bensapuolen solenoidi ja sitten tollanen jakopalikka millä saa bensaletkusta haarotuksen, klemmaritkin oli mukana setissä :)

Kuva

Letku ton bensapuolen solkun ja ton haarotuksen väliin..

Kuva

Ja tollaset sovitus kappaleet tohon solenoidiin..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Melkoisen huomaamaton tosiaan tuon hupun kanssa. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuo reikä josta letkun lykkäsit on toisen puoliselle ohjaukselle rattiakselin läpivienti..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mitähän pullolle tapahtuu mahdollisessa katottamistilanteessa? Ei varmaan kuitenkaan ole kovin kevyt? 10-15kg? eikä tuo käsinoja näytä erityisen tukevalta :/.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Täydet tyylipisteet hupusta..! :lol:
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Coltti kirjoitti:Mitähän pullolle tapahtuu mahdollisessa katottamistilanteessa? Ei varmaan kuitenkaan ole kovin kevyt? 10-15kg? eikä tuo käsinoja näytä erityisen tukevalta :/.
Onko joku joskus jossain saanut muka satkun katolleen?? :roll:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Hyvä idea yrittää edes peittää tuota pulloa :)

Vaikka kyllä kohta kaikki Turun seudulla tietävät, että tuossa on toi Nossi-Saapas :D

Mutta ei vaan.. Matta mustaksi ja kilvet vaihtoon ja tummennat takaikkunat etkä puhu enää kenelläkkään ja kiusaat biimereitä ylämäessä :D

Niinpä niin.. Hienolta kuitenkin näyttää! :P
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä hyvä.... toivottavasti pata kestää ekat kaasuttelut.... pitäsikö rakentaa pannat koneen ympärille ettei tavarat läjhde kävelemään kesken burnoutin..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin