mistä todistuksia katsastusmiehelle??
mistä todistuksia katsastusmiehelle??
eli tarviis saada todistusta katsastusmiehelle, että 900 turbon vm-84 pakokaasupäästöt täyttävät vuoden -87 laaditut normit.. sekä jarruille, että 900i vm.-88 jäähdytetyt levyt ovat tehoiltaan saman tehoiset tai tehokkaammat mitä vm.-84 pizzaleikkuri kiekot. saabin hartikainen ei tunnu kirjoittavan mitään..:s
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: mistä todistuksia katsastusmiehelle??
Mihinkä tarviit pakokaasupäästöistä lapun?S1mppa_ kirjoitti:eli tarviis saada todistusta katsastusmiehelle, että 900 turbon vm-84 pakokaasupäästöt täyttävät vuoden -87 laaditut normit.. sekä jarruille, että 900i vm.-88 jäähdytetyt levyt ovat tehoiltaan saman tehoiset tai tehokkaammat mitä vm.-84 pizzaleikkuri kiekot. saabin hartikainen ei tunnu kirjoittavan mitään..:s
Tuossa on yleistodistus muutoksesta.
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Eli soitat GM:lle Huuskosen Hannulle 09-615881 ja otat -88 lohkonumeron sitten hän selvittää millä päästötasolla auto on ruotsissa, koska sama päästötaso on suomessa.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mitenkäs nuo muutosasiat noin yleensä ovat? Saako esim. -88 mallin satkun muuttaa t16 turboksi. Todistuksen mukaan se vaatisi vain iskarien muutoksen. Miten se on katsastuksen kannalta?
Toisaalta matalapaine voisi olla hyvä kone?
Jos haluat katalysaattorin pois..
Niin en tiedä vaatiiko loppujen lopuksi iskarin muutosta. Koska onko niissä oikeasti mitään eroa nykyään?
Samaa iskaria myydään turboon ja vapariin.
Matalapainekone olisi ehkä vähemmän kengitty tai ainakin niin uskoisin.
- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: mistä todistuksia katsastusmiehelle??
Yks mahdollisuus on turbottaa se vakio kone, mikä siinä on. Silloin ei pitäisi tulla tommosta päästöongelmaa. Muutenkin olisi fiksumpi se uudempi lohko, kun startti on imusarjan alla, eikä tuolla pakosarjan alla (-84).S1mppa_ kirjoitti:eli tarviis saada todistusta katsastusmiehelle, että 900 turbon vm-84 pakokaasupäästöt täyttävät vuoden -87 laaditut normit.. sekä jarruille, että 900i vm.-88 jäähdytetyt levyt ovat tehoiltaan saman tehoiset tai tehokkaammat mitä vm.-84 pizzaleikkuri kiekot. saabin hartikainen ei tunnu kirjoittavan mitään..:s
Tuo jarruhomma pitäis kyllä mennä ihan korjaamokirjan teknisellä erittelyllä ja jarrukirjalla. Mie katsastutin koneen vaihdon 99:iin ja serkkupoika kanssa tuossa Tulliportinkadun K1:llä Joensuussa. Niillä ainaskin tuo jarruhomma oli ihan selvää, kun kurkkasivat jonkun maahantuojan jarruosalistausta... Jarruissa pitäisi riittää todisteeksi, että nuo samat jäähdytetyt jarrut löytyy uudemmista turbomalleista.
Joo, tosi nihkeesti ainaskin Joensuussa Hartikaisella suhtauduttiin, kun kävin kyselemässä tekniikkajuttuja. Onneksi katsastusasemalla suhtauduttiin hommaan asiallisesti, ja selvitettiin hommat hankkimillani tietolähteillä. Mukana tosiaan oli tuo 900:n korjaamokirjan tekninen erittely ja lisäksi 99:n vastaava tekninen erittely. Näillä homma selvisi hienosti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tuo todistus mikä tuossa ylempänä on, kelpaa jarruille. Sieltähän nuo ilmenee että turboissa ja vapareissa ollut samat jarrut. ja se on ihan saabin virallisen paperin kopio.
Koneeseen tosiaan tarvii se lohko tai auton runkonumero ja sen perusteella saa saabilta todistuksen päästötasoista. Mulla oli 85T16 kone 88 vuotisessa korissa ilman kattia semmoisen paperin ansiosta. Jarrut menivät sitten tuon yleistodistuksen avulla. Muutos % oli muistaakseni 12.
Koneeseen tosiaan tarvii se lohko tai auton runkonumero ja sen perusteella saa saabilta todistuksen päästötasoista. Mulla oli 85T16 kone 88 vuotisessa korissa ilman kattia semmoisen paperin ansiosta. Jarrut menivät sitten tuon yleistodistuksen avulla. Muutos % oli muistaakseni 12.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: mistä todistuksia katsastusmiehelle??
Saa sen startin siirrettyä imusarjan alle myös, kun vaihtaa koneen päätylaipan uudemman malliseen.Mertmi kirjoitti:
Yks mahdollisuus on turbottaa se vakio kone, mikä siinä on. Silloin ei pitäisi tulla tommosta päästöongelmaa. Muutenkin olisi fiksumpi se uudempi lohko, kun startti on imusarjan alla, eikä tuolla pakosarjan alla (-84).
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: mistä todistuksia katsastusmiehelle??
Höpö höpö.Jamppa kirjoitti:Saa sen startin siirrettyä imusarjan alle myös, kun vaihtaa koneen päätylaipan uudemman malliseen.Mertmi kirjoitti:
Yks mahdollisuus on turbottaa se vakio kone, mikä siinä on. Silloin ei pitäisi tulla tommosta päästöongelmaa. Muutenkin olisi fiksumpi se uudempi lohko, kun startti on imusarjan alla, eikä tuolla pakosarjan alla (-84).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä tossa minunkin 99:n orggis B-koneessa oli punainen maali pinnassa ja tuskin sitä kukaan oli ite maalannut.Sami kirjoitti:sivuten aihetta asiasta viidenteen: mun tupliksessa on b moottori punaisella lohkolla? Pitääkö lohko maalata mustaksi vai onko tämmösiä ollut?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: mistä todistuksia katsastusmiehelle??
mitäs eroa lohkoilla sitten on? siinä käsityksessä olen että päädyt käy ristiin.Mertmi kirjoitti:Höpö höpö.Jamppa kirjoitti:Saa sen startin siirrettyä imusarjan alle myös, kun vaihtaa koneen päätylaipan uudemman malliseen.Mertmi kirjoitti:
Yks mahdollisuus on turbottaa se vakio kone, mikä siinä on. Silloin ei pitäisi tulla tommosta päästöongelmaa. Muutenkin olisi fiksumpi se uudempi lohko, kun startti on imusarjan alla, eikä tuolla pakosarjan alla (-84).
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin