Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Tohon vielä järki riitti..mutta mutta...

Kuva

Tohon ei sitten ..tana enää millaan helvetti. Mahtasko toi jysähtää koko paskarottelo sellai sinisellä liekillä kun FÄÄSTANDTHEEFUURIOUSSISSA jos sytyttäis sen palamaan ja huutais helvetisti yön pimeydessä typpioksiduuli ?????

Saatana lähen just nyt korjaamaan ton suden.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ei räjähä helvetti vaikka kuinka huutaa metsän siimeksessä typpioksiduuli... ei edes näy sinistä liekkiä, on niin pimiäkin ettei tiedä mihen päin pitäis huutaa.. :roll:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

RokRok, äläs ny masennu. Kämmejä sattuu aina ja helppohan toi on korjata. Käy väliillä ulvomassa kuuta ja sekoilemassa niin alkaa helpottaa... Mut pistähän paasi kulkemaan ja epäilijöille luu kurkkuun!
Saabismi iskee salakavalasti!
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

No niin, rauhotuin kun sain vian korjatuks yöllä :)
Eli jatketaan asennusta...

Kuva

Eli bensaletkun haaroitusta tekemään, käänsin ton mittarin tohon ylemmäs että tulee liitos parempaan paikkaan tolle NX:n syöttöputkelle..

Kuva

Saksilla kylmästi letku poikki sopivasta kohtaa..

Kuva

Ja tollasella jakopalalla haarotus ja nuilla klemmareilla kiinni, kaikki osat on suoraan paketista..että aika bolt on satsi..

Kuva

Sitten vaan jakopalikka letkujen väliin..

Kuva

Klemmarit kiinni ja seuraavaksi syöttöputki kiinni.

Kuva

Eli näyttää tältä, tosin tossahan nyt on se perkeleen solenoidi väärin tossa mutta...

Kuva

Sitten aloin laittaa sähköjä takasin paikalleen.

Kuva

Ilmanmääränmittari..

Kuva

Suuttimet ja anturit..

Kuva

Eli tossa on nyt kaikki liittimet kiinni.

Kuva

Sitten toi maadoituspultti tonne koneen nostokorvaan, syy miksen nakannut tota korvaa tonne puskaan..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Tuli asiakas, olen perkele töissä vielä kun yksi auto noutamatta..

Kuva

Sitten se pultti tiukalle.

Kuva

Ja valmis..

Sitten alko tulla mieleen että pitäis tosiaan laittaa se rajakytkin tohon kaasuläppään jollon ei tarvi ite huolehtia että tuleeko kaasut mukaan vai ei..

Kuva

Eli tollanen rajakytkin seuraa ton kitin mukana..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Eli tohon mutterin alle päätin asentaa sen, vaikutti oikeesti aika simppeliltä hommalta. Kun toi pinnapultti on aika hyvin kohalla tossa, siitä on helppo taivutella toi tuki ja rajakytkin tohon.

Kuva

Eli mutteri auki, se ei muuten mahdu kunnolla tulemaan tosta välistä pois. ja toi asennusrauta sinne alle..

Kuva

Mutteri takasin paikalleen kauheen ähistelyn kanssa..

Kuva

Sitten taivutettiin toi rauta tollai sopivaksi.

Kuva

Tossa on toi rajakytkin ja sen asennusosat.

Kuva

Tolla tavalla sain ton rajakytkimen asennettua tohon kaasuläppäkotelon pultin alle...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Ja on tukevasti että luulis pysyvän tärinässäkin mukana menossa..

Kuva

Ja toi on kiva kun toi kieli on noin pitkä niin sen saa tarvittaessa pätkästyä ja taivuteltua...


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli tuntuis kyllä toimivan ihan hyvin.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Aika hyvin näyttää kyllä menevän kaikki paikoilleen. Tuo on kyllä aika bolt-on paketti :) Toivotaan nyt ettei vaihdelaatikko sano heti spätääm kun lyöt lusikan pohjaan :wink:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Katkaisijana näyttäisi olevan normaali mikrokytkin. Kestävyydeltään nuo on aika varmoja, kun kestävät kymmeniä tuhansia käyttökertoja. Ja säädettävyydeltään erittäin helppoja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Ei pitäs ainakaa hirveesti helpottaa korjausta :) .. Tai mitä korjausta eihän saapissa koskaan mitään vikaa oo :roll:
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Tämä mies jos myisi autonsa, niin kuvia tulisi ainakin riittävä määrä :wink: . Ottakaa oppia kaikki :D. Tsemppiä^10
SAAB 99 -83 GL
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Eikös tää superturbo ville 5v ihmevitkutin kertaalleen ollut jo myynnissäkin? Jos en väärin muista ilmossa oli linkki tähän ketjuun. Löytyy vähän joka foorumilta tätä samaa: http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6518
Onhan se hienoa että harrastaa mutta että joka foorumilla tätä maailmoja mullistavaa juttua esitellessä ihmetyttää että oliko sitä elämää?
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Sami kirjoitti:Eikös tää superturbo ville 5v ihmevitkutin kertaalleen ollut jo myynnissäkin? Jos en väärin muista ilmossa oli linkki tähän ketjuun. Löytyy vähän joka foorumilta tätä samaa: http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6518
Onhan se hienoa että harrastaa mutta että joka foorumilla tätä maailmoja mullistavaa juttua esitellessä ihmetyttää että oliko sitä elämää?
Eipä taida olla elämää, nolottaa itteäkin vähän että olen oikeesti kirjotellu tällekkin foorumille jo yli 300 viestiä :oops:

Ja volvolla oli ainakin juttua ja sen gti foorumin jutun muistaa kaikki jne jne..joskus jopa kirjoteltu muutaman huonosti käyntiin lähteneen foorumin täytteeksi, ja tietty toi 900klubben mutta mutta...eihän tätä ole pakko seurata :roll: Just meinasin tossa että linkitän tonne jenkkilän saabifoorumille..

Ja joo olihan toi myynnissäkin jo yhteen aikaan, kun ei meinannut inspis riittää, muistaakkeni hintaa oli joku kympin kilowatti ja ilmossa yksi kuva jostain ratapäivistä. Muistaakkeni se missä oli ne seiskatoistaset alla...lopulta oikeesti en raskinnut myydä sitä, tai vaihossa olis menny seiskasatkuun turbovolleen, olis vielä saanu välirahalla uuden ahtimen Volvoon..
alustar kirjoitti:Tämä mies jos myisi autonsa, niin kuvia tulisi ainakin riittävä määrä :wink: . Ottakaa oppia kaikki :D. Tsemppiä^10
Kiitän.
Ja ainakaan ite en paljon jaksa lukea juttuja jos ei ole kuvia että saa itte ihmetellä ja naureskella..
Frostwind kirjoitti:Aika hyvin näyttää kyllä menevän kaikki paikoilleen. Tuo on kyllä aika bolt-on paketti :) Toivotaan nyt ettei vaihdelaatikko sano heti spätääm kun lyöt lusikan pohjaan :wink:
Joo ja kuten nuista kuvista näkee niin en ole ihan sponssihommat silmissä täällä valehdellut että on hyvä kitti.. Jos laatikko sanoo jotain niin sitten vaihdetaan toi moottori 99:sin keulille :twisted:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Nyt on oikeen asennuskuteet oikeilla teksteillä, noita oli siinä paketissa mitä hehkutin aikaisemmin..piru että oli pimiä viimeyönä kun sain hepulin kun tajusin että se saakelin solenoidi oli väärin siellä..

Kuva

Ja oikeanlainen asennusympäristö olohuoneesta lainatulla asennuslampulla..

Joo joo menee ihan perkeleesti offtopic mutta näistä saa hyvin käsityksen miksi aikanaan päädyttiin tohon moonlight-tuning nimeen porukalla. Ei meinaan ole eka eikä vika yö kun ruuvataan autoa...

Ollaan saatu häätöjä tallistakin kun kuulemma vaikuttaa laittomuuksilta kun pojat tulee hallille kello 12 ja lähtee kello neljä aamulla :lol:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kuva

Tässä ton suden korjaamisesta, ensin rykäsin ton koko jakoblokin pois tosta imusarjan päältä, en muuten ole vielä kiristänyt noita putkia tohon vaan ne on vasta sovitettu..

Kuva

Tossa on koko paketti nyt pöydällä.

Kuva

Tossa näkyy taas toi kämmi :oops:

Kuva

Nyt on vaihdettu toi tulppa oikeeseen reikään, ja nyt ei enää pitäis tulla mitään ylimääräsiä sinisiä liekkejä mistään..

Kuva

Nyt on lähdöt oikein päin ei mitään kauheita muutoksia joutunut onneksi tekemään.

Kuva

Muutin vielä ton bensalinjan kulkemaan ton kaasuvaijerin alapuolelta.

Kuva

Tossa näkyy paremmin toi muutos eli toi toinen solenoidi on käännetty, mahtu vielä ihan kivasti paikalleen..

Kuva

Vedin ton bensalinjan kiinni tohon jenkapalikkaan nippusiteellä niin tosta tulee ikään kuin yksi paketti että kaikki edes vähän tukee toisiaan..

Kuva

Kuva

Sitten muutin ton NOS:n feedlinen paikan..ja vedin sen kiinni nippusiteillä..

Kuva

Kuva

Kuva

Tossa toiselta puolelta konehuonetta..

Kuva

Nyt on lähdöt niinkun tossa kirjassa 8)

Kuva

Kuva

Jotakuinkin alkaa näyttää valmiilta, sähköhommia vielä edessä.

Pitäisköhän vielä ostaa sellanen bensanpaineen turvakatkaisija ?
Ja tuli tossa aiemmasta v ittuilusta päähän että tarvisko laittaa linkki tonne
http://www.saabcentral.com/forums/index.php
kun jenkeissä ja muualla toi nossuttaminen on kuitenkin enempi arkea ??

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=107732

Tulee ihan sellanen dejevu olo 8O
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin