lievä korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu taidan ostaa kerrankin uuden lambdan 2 käytetty menossa jo...

tutkittua. alipaine letkuja tukittu ei vaikutusta käyntiin.
tk-moottorin putsasin taas kerran ei vaikutusta,paitsi kun puristaa sen pienemmän letkun kyljestä kasaan niin kierrokset laskee.

myöskään sulake nro1 irrotus ja lampdan johtojen irrotus ei muuta tilannetta. plussa kenkä oli pois n.30min paikoiltaan ja ei tilanne muutu. eli lampda hip hop ... onko nuo motonetin lampdat suoraan kytkettävä vai joutuuko kolvailemaan/kiitoksia tekemään? kokemuksia.

ok. motonettiin mars....jos vaikka oottais iltapäivään että ajokunto sallii...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Liittimet tuskin ovat sopivat, joten sen verran joutuu kolvailemaan. Noiden pakettien mukana tulee kyllä ohjeet ja helposti tinattavat liitinkappaleet joilla saa uuden lambdan johdon liitettyä vanhan lambdan autonpuoleisiin liittimiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kumpaa arvon raati veikkaa syypääksi lambdaa vai immua!

autodata antaa ulostulleiden koodien syyksi lambda ,mutta täältä foorumiltakin löytyvä ruotsin sivu veikkaisi immua syypääksi.

syy 1500rpm tyhjäkäynti. tosin lambdan voltit napottaa koko ajan 0.5v niin se olis syy ,mutta ......varma veikkaus vitosen hyvä herja euron....heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huonosti arvon raati antaa apuja.... lisää tutkittua.

puhdistin crc:llä liitoksia. ei apuja.
otin vikakoodit

12221=immun johdotus....
12112=vuoto/immu/lambda
12223=vuoto/immu/lambda

eli onko se nyt sitten immu vai lampda paskana. alipaine letkuja puristelin luttuun ei vaikutusta. puhditusspraytä laitoin tyhjiksen liittimeen johon tulee 12v ok , testasin läppäkotelon liittimen keskeltä reunalle tyhjäkäynti ok , keskeltä toiseen reunaa läppä auki ok.

lampda arvo oli ku testailin 0.5v tosin alussa kone kävi epätasaisesti silloin lambda arvo heitteli aika paljon 0.3-0.5 tuolla välillä seilasi...epämääräisesti. tyhjäkäynnin saa kuriin ku purstaa tk-moottorin letkun ruttuun sen joka tulee siihen kylkeen....

jatkan tutkimuksia..... immun liittimessä 1+5 pitäis olla 12v ja 1+maa 0 ohmia ....

lampdan lämmitys pitäsi olla 4-8ohmia.... jatkan seikkailua hukatun tyhjäkäynnin maassa... palataan asiaan.... hyvät neuvot tervetuleita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

esilämmitys toimii liitimelle 13.8v
myös lampdan ohmit kohdallaan n.4ohmia
voltit heittää....

immulta ei saanut volttilukemia....höh... aika outoa...

kukaan ei halua kommentoida? auttakaa....!

taidan ostaa immun ja lampdan ja jatkaa sen jälkeen .

jos ei käynti tokene on tämän ruoskan määränpää kuusankoski. koska en rupea painimaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:esilämmitys toimii liitimelle 13.8v
myös lampdan ohmit kohdallaan n.4ohmia
voltit heittää....

immulta ei saanut volttilukemia....höh... aika outoa...

kukaan ei halua kommentoida? auttakaa....!

taidan ostaa immun ja lampdan ja jatkaa sen jälkeen .

jos ei käynti tokene on tämän ruoskan määränpää kuusankoski. koska en rupea painimaan.
Vieläkö sulla on huippuhyvä bilteeman mittari vai oletko heittänyt sen järveen.. :lol: :lol: :lol:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei nyt on fluke ja uus patteri...heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:ei nyt on fluke ja uus patteri...heh

Mutta yleismittarilla EI MISSÄÄN tapauksessa saa mitata ohmialueella mittapistettä josta tulee 0.05-1 V aalttoillen, koska mittarit toimii 9V jännitteellä, koska mittari antaa yhdeksänkertaisen jännitteen lambdan toimita jännitteeseen nähden..LAMBDA ei toimi todennäköisesti sen jälkeen..

Ainoa oikea mittaustapa on volttialueella...

Kertaus on opintojen äiti:

Lambda tunnistin: Resistanssi tunnistimen 2 napaisen liittimen väliltä alle 10 Ω. Jännite ecun navan 23 ja maadoituksen välillä 0,05-1 V aaltoillen.
Tarkastus: Irrota sulake 1. Irrota lambda anturin lämmitys. Kytke V-mittari liitäntänapojen väliin ja käynnistä moottori. Mittarin tulisi näyttää akun jännitettä. Jos ei niin tarkista harm/punainen johdin ja polttoainepumpun releen navan 87B välillä yhteys. Moottorin ollessa kylmä tarkasta resistanssi kaksinapaisesta liittimestä. Kytke V-mittari ecun 23 ja maadoituksen välille, käynnistä moottori ja vertaa arvoihin. Vikakoodi 12225
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jup jup samalla volttialueella jolla mittailin akunjännitettäkin....lol....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:jup jup samalla volttialueella jolla mittailin akunjännitettäkin....lol....
Osat ovat jo menossa etelää kohti...En muistanutkaan ,että meidän posti on R-kioski, joka on auki myös tänään...Laitan sulle yv:eenä seurantanumeron ei nimittäin toimi vielä, vaikka paketti postissa..Ihme juttu...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol....hep meikäläisen posti on lappeenrannan pääposti joka on n.20km päässä ja silti sama postinumero...heh eli asun keskustassa....


immua kokeilen ensin.. jos ei helpota,niin lampadaa vaihtamaan.samalla saapi tarkastettua pohjan kunnon,pallonivelet ja loppuputkiston. kolisee pohjaan prkl
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:lol....hep meikäläisen posti on lappeenrannan pääposti joka on n.20km päässä ja silti sama postinumero...heh eli asun keskustassa....


immua kokeilen ensin.. jos ei helpota,niin lampadaa vaihtamaan.samalla saapi tarkastettua pohjan kunnon,pallonivelet ja loppuputkiston. kolisee pohjaan prkl
Oletkos immua mitannut ohmialueella ??

Vaihda vaan molemmat vai meinaatko lambdan laittaa tyynyn alle...nukuttaisko paremmin... :wink: :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu lampda tyynyn alle muhimaan... vaihdan lampdan heti ku pääsen montulle....auton alle tutkimaan... rock rock... en mitannut immun ohmi määriä... ei jaksanut kerralla tutkia.... jos ei vika selviä saa tuosta tuplikseen kovan kaasari tekniikan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:esilämmitys toimii liitimelle 13.8v
myös lampdan ohmit kohdallaan n.4ohmia
voltit heittää....

immulta ei saanut volttilukemia....höh... aika outoa...

kukaan ei halua kommentoida? auttakaa....!

taidan ostaa immun ja lampdan ja jatkaa sen jälkeen .

jos ei käynti tokene on tämän ruoskan määränpää kuusankoski. koska en rupea painimaan.
Onneksi jyväskylästä löytyy autollinen osia vielä...Eiköhän siinä tyhjänkäynnit antaudu... :idea: :idea:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri näin....jos tuo tyhjäkäynti ei noilla konstein tokeennu käyn nyrkkipajalla mittauttamassa päästöt puristin tk-moottorin letkussa kiinni jolloin rupsuttaa alle tonnia nätisti .... otan lapun ja ajan konttorille..

jup jup jatkamme harjoituksia hmm seuraavalla viikolla päivää en tiedä...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin