99 ei startta...
99 ei startta...
99 -82 ...ei käynnisty moottorin lämmettyä (mäki-startti onnistuu). Kaikki kaasu-/ryyppyasennot käyty läpi. Kylmänä ei ongelmia. Kone noin muuten kunnossa,käy nätisti...Ajatuksia ootellessa.
Re: 99 ei startta...
ei starttaa, vai starttaa mutta ei käynnisty?Wankel kirjoitti:99 -82 ...ei käynnisty moottorin lämmettyä (mäki-startti onnistuu). Kaikki kaasu-/ryyppyasennot käyty läpi. Kylmänä ei ongelmia. Kone noin muuten kunnossa,käy nätisti...Ajatuksia ootellessa.
pyöriikö siis starttimoottori lämpimänä? jos ei pyöri, ongelma starttimoottorin solenoidissa? edulliseksi lääkkeeksi voisi auttaa purkuautosta käytetyn toimivan startin hakeminen ja vaihtaminen nykyisen tilalle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jos kone pyörähtää mutta ei starttaa. Et kertonut tuleeko kipinää? Jos ei, niin varma vika löytynee näistä viidestä:
a)Virranjakaja
b)Hall-anturi
c)Ohjainyksikkö
d)Startti
e)Bensan saanti
Onko kaikki nämä katsottu?
Toivon että jokin edes auttoi..

a)Virranjakaja
b)Hall-anturi
c)Ohjainyksikkö
d)Startti
e)Bensan saanti
Onko kaikki nämä katsottu?
Toivon että jokin edes auttoi..

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 320#436320
Smanlainen vika itselläni ollut tuolta saattaa löytyä vastauksia.
Smanlainen vika itselläni ollut tuolta saattaa löytyä vastauksia.

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: 99 ei startta...
Aivan, juu kyllä startti pyörii ja bensaa saapi,virranjakaja ok, mutta muista sähköheebeleist ei sit tiedäkään. Kiitti vinkeist, täst on hjyvä jatkaa ! ( ps. mikä on hall-anturi ? )Wankel kirjoitti:99 -82 ...ei käynnisty moottorin lämmettyä (mäki-startti onnistuu). Kaikki kaasu-/ryyppyasennot käyty läpi. Kylmänä ei ongelmia. Kone noin muuten kunnossa,käy nätisti...Ajatuksia ootellessa.
Re: 99 ei startta...
Eräs sellainen hommeli joka autostasi EI löydy, joten unohda se.Wankel kirjoitti: ( ps. mikä on hall-anturi ? )

voisko ryypyn mekanismissa olla vikaa. onko kulutus suuri? ryyppy voi jäädä päälle vaikka vivun työntää takaisin sisään, tarkista kaasuttimen puolelta että vipu palautuu alkuasentoon. eikös liian rikas seos voisi juurikin vaikeuttaa lämpimänä käyntiin saamista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joskus se ryyppyvaijerin kuori voi irrota siitä kiinnikkeestä.lucaf kirjoitti:voisko ryypyn mekanismissa olla vikaa. onko kulutus suuri? ryyppy voi jäädä päälle vaikka vivun työntää takaisin sisään, tarkista kaasuttimen puolelta että vipu palautuu alkuasentoon. eikös liian rikas seos voisi juurikin vaikeuttaa lämpimänä käyntiin saamista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
sanokaas viisaat tähän väliin vinkkejä seuraavaan käynnistysoneglmaan:
-lämpimänä lähtee laakista
-päivän seisonnan jälkeen lähtee laakista
-viikon seisonnan jälkeen saa sahata todella pitkään ja ryyppy pitää olla tosi pienellä että lähtee. saattaa välillä luvata, ja sen jälkeen jotuu kuitenkin sahaamaan vielä pitkään.
eli käsittelen vain tätä kun auto on seisonut useita päiviä:
sahauksen jälkeen käynnistyttyään käy ehkä puoli sekuntia röpöttäen ja sen jälkeen ihan nätisti. jos auto sammutetaan esim. minuutin sisälllä, sitä joutuu uudelleen sahaamaan käyntiin. viiden minuutin jälkeen auto käynnistyy taas laakista. auto on vm 77 kahdella kaasuttimella.
bensapumppu laiska? toisaalta se, että käynnistyksen ja sammutuksen jälkeen joutuu taas sahaamaan, ei viittaisi mielestäni bensapumppuun.
myönnän että tähän autoon ei ole vaihdettu tulppia herran aikoihin, mutta eipä sillä ole juuri ajettukaan. virranjakajan kansi ja pyörijä on ainoat sytkäpuolen uusitut osat, ja katkojan kärkien väliä on hieman kasvatettu.
-lämpimänä lähtee laakista
-päivän seisonnan jälkeen lähtee laakista
-viikon seisonnan jälkeen saa sahata todella pitkään ja ryyppy pitää olla tosi pienellä että lähtee. saattaa välillä luvata, ja sen jälkeen jotuu kuitenkin sahaamaan vielä pitkään.
eli käsittelen vain tätä kun auto on seisonut useita päiviä:
sahauksen jälkeen käynnistyttyään käy ehkä puoli sekuntia röpöttäen ja sen jälkeen ihan nätisti. jos auto sammutetaan esim. minuutin sisälllä, sitä joutuu uudelleen sahaamaan käyntiin. viiden minuutin jälkeen auto käynnistyy taas laakista. auto on vm 77 kahdella kaasuttimella.
bensapumppu laiska? toisaalta se, että käynnistyksen ja sammutuksen jälkeen joutuu taas sahaamaan, ei viittaisi mielestäni bensapumppuun.
myönnän että tähän autoon ei ole vaihdettu tulppia herran aikoihin, mutta eipä sillä ole juuri ajettukaan. virranjakajan kansi ja pyörijä on ainoat sytkäpuolen uusitut osat, ja katkojan kärkien väliä on hieman kasvatettu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
voisikohan syynä olla vuotava kohon neulaventtiili?
vuotaa pikku hiljaa pensaa imusarjaan kun pensaan pinta nousee.
pitkän seisomisen aikana niin paljon että kastelee tulpat aluksi.
mutta ne tulpat nyt varmaan kannattaa ekana vaihtaa.
vuotaa pikku hiljaa pensaa imusarjaan kun pensaan pinta nousee.
pitkän seisomisen aikana niin paljon että kastelee tulpat aluksi.
mutta ne tulpat nyt varmaan kannattaa ekana vaihtaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918