Minkähän näköistä liitintä lähden sieltä metsästämään? Kun ei taida varaosanumerolla löytyä... Eli onko esim. "jokaisessa" purku 900:ssa joku paikka, josta ko. liitin helposti löytyisi?Jokke A kirjoitti:Luulisi että lähimmällä romuttamolla noita olisi.
Sivuperuutusvalo.....
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
ainakin omassa -86 900i:ssä on suoraan auton johdotuksissa noi sivuperuutusvalojen johdot kiinni ja valoissa normi 2x3 apikon rivit joten ei taida suoraan näkyä missä noi valot olis tai ei ole. Tarkistelin tuon nyt tuosta irrallaan roikkuvasta vilkusta.SAABMikko kirjoitti:Minkähän näköistä liitintä lähden sieltä metsästämään? Kun ei taida varaosanumerolla löytyä... Eli onko esim. "jokaisessa" purku 900:ssa joku paikka, josta ko. liitin helposti löytyisi?Jokke A kirjoitti:Luulisi että lähimmällä romuttamolla noita olisi.
Nythän noi pystyn vilkut on irrallaan ja ylimääräsetkin (kuten koko keula) jos jotakuta joensuun seudulla kiinnostaa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
tuollaisia irtoliittimiä löytyy kun purkaa johtosarjan. eli sieltä koelaudan alla mis johdot kulkee. omaani otin purku 9satkusta johtosarjasta tuon liittimen pitkä ohut . johon tinasin johdon kiinni. se tökättiin keulan puolelta túonne liitinrasiaan ja haaroitin plus virran toisellepuolelle. liittimet otin appiukon nissan sunnusta siis polttimot+kannat. dremel+viila tein aukot ja asensin paikoilleen sen verta tiukka sovitus et vilkkuhässäkkä pitää ottaa pois jos meinaa polttimon vaihtaa. mut hyvä tuli ja kaveripiirissäkin kehuja saaneet ku ovat ihmetelleet pimellä peruutellessä et miten näin hyvin näkee!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pyh, tuo liitin on standardiabiko BOSCHIN tuoteluettelosta.SAABMikko kirjoitti:Oulun Aineelta tilasin mainitun narttuliittimen, mutta niitä ei enää saaKuulemma maahantuojan 900:n ja 90:n varaosavarastoja on tyhjennetty. Ei hyvä...
Epäilen että Bosch olisi lopettanut sen valmistuksen.
Mulla oli jossain tuo luettelokin, mutta en nyt löytänyt
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Näinhän se ledien osalta on, kun ei niihin voi hirveästi pukata voltteja niin eipä niissä sitten ole mitä ottaa.Mimmi kirjoitti:Ledit eivät valaise tarpeeksi. Ne "kiljoonat kandelat" ovat todellisuudessa MILLIkandeloita (kandelan miljoonasosia).liteFun kirjoitti:Onkos kukaan koittanu samaa hommaa ledeillä?
Mietin vaan miten hyvä valoteho olis tollasessa valkosessa jolle luvattiin kiljoonia kandeloita, hintaa oli jotain euron kappale. Olis ikuinen jos valoteho riittää, helppo porata 5mm reikä ja vaikka silikonilla tms tiivistää kiinni? Ja piuhat tinaamalla + eristys jalkoihin/piuhoihin kutisteella.
H1:n valaisuvoimakkuus on muuten noin 150 00 kandelaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuo kandela (cd) on valovoiman yksikkö, jostain syystä sitä käytetään ledien kirkkautta ilmoitettaessa. Kohde on kyllä kirkas tietystä suunnasta katsottaessa (sopii hyvin esim. merkkivaloksi) mutta valokappaleen pinta-ala on niin pieni että valovirta on onneton. Yleensä lampuista ilmoitetaankin valovirta, jonka yksikkö on lumen (lm). Sitten kun lampulla valaistaan jotain kohdetta, saadaan mitattua kyseisen kohteen valaistusvoimakkuus, jonka yksikkö on luksi (lx). Luksien määrästä riippuu, miten hyvin jokin lamppu valaisee eli miten hyvin se hoitaa tehtävänsä. Tietysti jos tarkoituksena että itse valaisin näyttää coolilta mutta sen valossa ei tarvitse nähdä mitään (sivuvilkut, jarruvalot ym.), niin ledi on OKMimmi kirjoitti: Ledit eivät valaise tarpeeksi. Ne "kiljoonat kandelat" ovat todellisuudessa MILLIkandeloita (kandelan miljoonasosia).
H1:n valaisuvoimakkuus on muuten noin 150 00 kandelaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Noinhan se on suunniteltu toimimaan? Siis sivuperuutusvalo aina toiminnassa pakilla. Kyllä saabin johdotukset ja kytkimet vaikuttavat minusta ainakin siltä että niissä on tuollainen toleranssi otettu huomioon. Se umpiokin saattaa lämmetä liikaa 35W lampulla. Voipi alkaa muovi sulamaan...toisaalta se on niin vähän aikaa päällä, että ei se ehdi kärsiä.
Jos on epävarma, niin releohjaus ja oma suora plussa joltakin sulakkeelta joka on "varalla" sulakeboksissa.
Jos on epävarma, niin releohjaus ja oma suora plussa joltakin sulakkeelta joka on "varalla" sulakeboksissa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
No joo, siis mulla on ollut nyt 5 vuotta joka kulmassa 35W polttimot, eli yhteensä se tekee 140W. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia, umpiot on ihan hyvin kestänyt sulamatta jne. Mutta entä jos... No, näillä mennään.Huikko kirjoitti:Noinhan se on suunniteltu toimimaan? Siis sivuperuutusvalo aina toiminnassa pakilla. Kyllä saabin johdotukset ja kytkimet vaikuttavat minusta ainakin siltä että niissä on tuollainen toleranssi otettu huomioon. Se umpiokin saattaa lämmetä liikaa 35W lampulla. Voipi alkaa muovi sulamaan...toisaalta se on niin vähän aikaa päällä, että ei se ehdi kärsiä.
Jos on epävarma, niin releohjaus ja oma suora plussa joltakin sulakkeelta joka on "varalla" sulakeboksissa.
Ite toteutin releellä ettei itse kytkin pala. 20W halogeenit joka kulmassa.
Motonetistä saa halogeeni polttimoita jotka on normi peltikannalla. Ei oo vielä ainakaan lämmennyt liikaa koska ei tuu ajettua pakki päällä tuntitolkulla![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Motonetistä saa halogeeni polttimoita jotka on normi peltikannalla. Ei oo vielä ainakaan lämmennyt liikaa koska ei tuu ajettua pakki päällä tuntitolkulla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Tässä just viime syksynä tuli joku nettipulju vastaan missä oli myynnissä uusia 15000mcd ledejä ja koko ajan kehittävät niitä eteenpäin.Svc kirjoitti:Toisaalta erääälle valkoiselle teholedille tarjotaan 7000 mcd, eli 7 cd.
Vastaavasti 5 W parkkipolttimon tyypilliseksi valovoimaksi mainitaan 5 cd.
21 wattisen pitäisi antaa jotain 32 cd.
Eihän sen sivuperuutusvalon tarvi kilometrien päähän näyttää, riittää kun vähän auton sivulle valoa tulis maahan.
Jos ledinipun tekis, muutamista kannattais hioa päitä tasaseks niin sais laajempaa valaisukulmaa. Alkaa muuten olla kyllä aika hyvin valikoimia led-polttimoillekki, eikä nekään millään 80-luvun ledeillä toimi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)