Moottorin nostosilmukkako ??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Moottorin nostosilmukkako ??
satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
Re: Moottorin nostosilmukkako ??
Muistaakseni 16V painoi laatikon kanssa 150kg..900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
Silmukka on tosiaan siinä samassa missä maadoituspiste ja toinen on siellä laturin vieressä ja kyllä huomaat sen kun katselit sinne suuntaan.. Näistä molemmista nosta yhdellä Kestävällä vaijerilla tai mitä sitten käytätkin...
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Moottorin nostosilmukkako ??
toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Moottorin nostosilmukkako ??
Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAIstara kirjoitti:toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
Re: Moottorin nostosilmukkako ??
Sopii olemaan paikalla, mutta toisen kaverin on ihan hyvä olla siinä varmistamassa ettei mene mikään läpi syylärin900 I 16 Kat kirjoitti:Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAIstara kirjoitti:toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)900 I 16 Kat kirjoitti:satkussa 16 tappisessa..Kestääkö nostaa koko koneen siitä ylös ??
Ja paljonko se painaa 300 kg ??
Silmukkahan on siinä tyhjänkäyntimoottorin vieressä missä maadoituspistekkin..
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Moottorin nostosilmukkako ??
O.K..Turbo16 kirjoitti:Sopii olemaan paikalla, mutta toisen kaverin on ihan hyvä olla siinä varmistamassa ettei mene mikään läpi syylärin900 I 16 Kat kirjoitti:Oletteko jäähdyttäjän antanut olla paikoillaan kun konetta nostelette...Näyttäisi hyvin tilaa olevan, koska suoraan ylöspäin nostaessa ei pitäisi olla tiellä..??VAIstara kirjoitti: toinen silmukka on siinä vesipumpun rungon maisemissa kiinni, muistaakseni ilmastoinnin vermeitten takia se on poistettu ( olikohan noin ??)
joka tapauksessa 2 eri pistettä on eduksi, saa tasattua kettinkiä siten jotta nostaa suht suoraan, takasin pannessa vielä oleellisempaa.
Syyläri on niin helppo irroittaa 900:ssa, että miksi jättää se paikalleen? Syylärin yläreunassa on ne kaksi M6 pulttia, joiden irroittamisen jälkeen tarvitsee ottaa flektin johdot, ja flektin anturin johto irti. Samoin se paisarille menevä ohut letku. Muut letkut joudut irroittamaan jokatapauksessa, kun moottori kerta nostetaan pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
nimen omaan kannattaa ottaa pois niin enemmän peli varaa. samalla näkee ruoste tilanteen syylärin alla.
sama on tuon konepellin kanssa kannattaa ottaa pois melkein joka hommassa. on se niin kätevä keksintö, se irroitus.
sama on tuon konepellin kanssa kannattaa ottaa pois melkein joka hommassa. on se niin kätevä keksintö, se irroitus.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Onhan tuo täysin kyllä totta ja konepellin saa vielä yksinkin irti sekä saa laitettua takaisin ilman kohlimisiaantti.hakamaa kirjoitti:nimen omaan kannattaa ottaa pois niin enemmän peli varaa. samalla näkee ruoste tilanteen syylärin alla.
sama on tuon konepellin kanssa kannattaa ottaa pois melkein joka hommassa. on se niin kätevä keksintö, se irroitus.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mertmi kirjoitti:Syyläri on niin helppo irroittaa 900:ssa, että miksi jättää se paikalleen? Syylärin yläreunassa on ne kaksi M6 pulttia, joiden irroittamisen jälkeen tarvitsee ottaa flektin johdot, ja flektin anturin johto irti. Samoin se paisarille menevä ohut letku. Muut letkut joudut irroittamaan jokatapauksessa, kun moottori kerta nostetaan pois.
paitsi turboissa joutuu vielä ottamaan flektin irti jonka ruuvit ovat yleensä aika hyvin hapettuneet...
joten minä olen aina nostanut syyläri paikallaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu