Tehokkain AERO 900T

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Eski kirjoitti:Tuskinpa minkään vuosimallin Aeroja on Suomessa kovin montaa... Mistähän muuten saisi selville noita myyntilukuja... GM:ltä kerran kyselin, mutta en saanut vastausta. Jostain olen kuullut, että vuonna 1984 niitä olisi myyty 7 tai 8 kappaletta.Eski
1986 Aero ei ollut ollenkaan myyntiohjelmassa, ilmeisesti haluttiin ohjata asiakkaita tonnarin pariin. Kaikki maassa olevat noin 5 kpl ovat muuttoautoja tai uustuontia.

Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
cab93
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 09:00

900 aero

Viesti Kirjoittaja cab93 »

soitin joskus tuosta alavieskan aerosta.silloin siinä oli n.400hv ja 560nm.vääntöä.autossa oli professional motorin tekemä turbo(3/4),4"downpipe ja iso välijäähdytin.chippi oli muistaakseni ks:n tekemä.ahtopaineita 1,3-1,6.kiersi 6500 ja kulki mittarin tappiin.
JuhaP
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Tuntomerkit vastaavat omistuksessani olevaa Aeroa. Malli -89, Suomiauto, met harmaa, auto ohjelmoitavalla Unichipillä ja kuten edellä mainittu neljän tuuman downpipellä yms. Laatikon kestävyyden vuoksi teho/vääntömomentti tällä hetkellä hivenen maanläheisemmissä lukemissa...


JuhaP
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

JuhaP kirjoitti:Tuntomerkit vastaavat omistuksessani olevaa Aeroa. Malli -89, Suomiauto, met harmaa, auto ohjelmoitavalla Unichipillä ja kuten edellä mainittu neljän tuuman downpipellä yms. Laatikon kestävyyden vuoksi teho/vääntömomentti tällä hetkellä hivenen maanläheisemmissä lukemissa...


JuhaP
Voitko kertoa lisätietoa autosta?
Entä onko dynolappuja tallessa? kuvia?

Onko tämä nyt sitten se tehokkain :?:

--aapo
Saab 900S Combicoupe
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

T03/4 ja 600 hv, joopa joo... Tuo 400 hepoa kuulostaa vielä ihan mahdolliselta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
JuhaP
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Viittasin siis cab93:en kirjoitukseen. Näin on, ei ole 600 hv:aa ollut em. autossa ikinä, moottori olisi rakennettava melkoisen pitkälti uusiksi, jos noita tehoja haetaan. Tallella olevista käyristä voi lukea, että huipputeho 370, 14 hv n. 4800 rpm:llä. Vääntöä 541 nm samoilla kierroksilla. Joten ei, ei ole tehokkain...Joskin noillakin tehoilla kyllä ehti. Kuten todettu, nykyisin laatikon kestävyyden/ajomukavuuden vuoksi teho n. 260 hv.

JuhaP
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jokke A kirjoitti:T03/4 ja 600 hv, joopa joo... Tuo 400 hepoa kuulostaa vielä ihan mahdolliselta.
Nää on sitten niitä kuuluisia "Tornihuhuja".

Mutta mitä kaikkea tuolle tekniikka puolelle on tehty?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin