Savu nousee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rollerghost
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36

Savu nousee

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Coltti tuli avuksi kansiremonttiin ja hienosti meni kansi paikalleen, mutta nyt tuli pieni ongelma. Kun en nyt eilen vielä Colttia saanut puhelimella kiinni, niin ajattelin täältä hakea ensiapua.

Eli kansi laitettiin kiinni (tai Coltti laittoi) ja moottori lähti melkein samantien starttaamalla käyntiin. Eilen sitten laitoin uudet öljyt, mutta kun kone oli ollut päällä n. 5min, alkoi savu nousemaan pakosarjan kohdilta. Melko äkkiä tietysti sammutin koneen, mutta kokeilin sitten uudestaan, kun oli vähän viilentynyt ja taas sama homma.

Eikö siellä kierrä öljy kunnolla vai mistä tuo voi johtua? Ei ainakaan pitäisi vesipumppu olla rikki, koska matkustamoon tuli lämmintä ilmaa ja vesiputket olivat lämpimiä. Syylärissä ei tainnut vesi kiertää ollenkaan, ainakin mitä eilen ehdin katsoa (kannesta tuleva vesiputki oli tyhjä), mutta eikai sen vielä noin lyhyellä käynnillä tarviikaan (alle 5min)? Muuten kone pyöri hyvin.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Asennus rasvat/öljyt sieltä vaan palaa pois.Loppuu kyllä kun aikansa käyttelee.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kyllä rasvat ne vain sieltä palaa pois pakosarjasta ja muualta minne sitä on remontin aikana mennyt. No worries!

Varsinkin jos pakosarjan päällä on lämpöeriste, niin savua tulee aika runsaasti ja kauan... :oops:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Joo mullaki teki savumerkkejä aina ku anto olla päällä vähä pitempää. Kyllä ne sitte hävisi ku käytteli vähä aikaa. Kannattaa antaa olla niin kauan päällä että lähtee flekti pyörimään, niin savut lähtee naapurin tontille leijumaan.
rollerghost
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Elo 24, 2006 15:36

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Juu näin oli. Enää ei savu nouse, mutta tuo flekti ei ole alkanut kai kertaakaan vielä pyöriä vaikka olen ajanut jo ~400km kansiremontin jälkeen. Lämmöt ovat mittarin mukaan pysyneet koko ajan hyvin siinä vähän alle keskitason.

Öljyä tuo polttaa aika paljon. Taitaa olla pieni vuoto jossakin moottorilohkossa, koska kun moottori on kuuma, niin tulee sellainen lievä palaneen öljynkäry esim. paikoillaan ollessa matkustamoon. Öljyä on kulunut n. 1l/400km aikana. Käynti on hyvä ja tasainen, lukuunottamatta lievää ajoittaista nakutusta. Nakutus ilmeni kansiremontin jälkeen, kun taas öljynkulutuksen olin huomannut jo ennen remonttia, eikä se mitenkään liity kanteen. Se puoli autosta on nyt hyvässä kunnossa, eikä vuotoja esiinny (pakokaasut normaaleja).
Vastaa Viestiin