900 turbon viritys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ehkä kone nakuttaa?
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Make^ kirjoitti:Mulla menee T8 vakio turbolla 0,5 barin ahdoilla 0-100 km/h alle kuuden sekunnin.. Silti nakutus valo vilkuttelee, tiedä sitten mikä vialla..
Mitkä tulpat sulla on?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Mulla on bilteman tulpat, olisko vika niissä? Sytkä on kohdallaan, et vika ei ole siinä.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nakuttaako se kone? lähdetään nyt siitä liikkeelle...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Make^ kirjoitti:Mulla on bilteman tulpat, olisko vika niissä? Sytkä on kohdallaan, et vika ei ole siinä.
NGK Platinat kehiin.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Suabisti kirjoitti:NGK Platinat kehiin.
Miksi platinat? Normitulpatkin toimii ihan hyvin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ne normi ngk 11 loppuset mitkä 9000 aerossaki on.

itellä platinatulpat otti kyllä jostain syystä kipeetä, normaalit pelaa paremmin...

reklamaatio on sisässä platinoista...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

isommilla paineilla ei ainakaan minulla pelaa tuolla tontun 1,1mm kärkivälillä, alkaa prötäämään, vaan, platinat toimii.
noilla puolen kilon paineilla ei kannata platinoita ostaa kun normaalitkin toimivat ihan hyvin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Toimiskohan nuo normi tulpat jos säätäs kärkivälin sinne 0,7-0,8 tienoille.Ainakin pätee boch:in kynttilöihin jota motonet tarjoaa 1.1 kärkivälillä 16v turboon.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

0.7 aina sen laitan satkuun... eikä siis toimi... tuossa ngk se 11 loppu tarkoittaa juurikin tuota 1.1 kärkiväliä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kaverit kertonu, että T8:n orkkistulpat pelittää ainakin orkkisahtimen kanssa vielä 1,4 barin paineilla. Isomman ahtimen kanssa ei kavereilla ole vielä kokemuksia noin isoista paineista.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Ei mun mielestäni ainakan korvalla kuuluvaa nakutusta esiinny.. Tiedä sitten kuinka herkkä se anturi on. Kaasu pohjassa nelosella valo vilkkuu kokoajan. Apc ei ole muuten toiminnassa kuin valvomassa nakutusta.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Käytäntö ei toki ole aina 100% yhtä teorian kanssa, mutta periaatteessa platinan ainut etu on sen kulumisen kesto. Eli "nasta" ei pyöristy yhtä nopeasti kuin normissa ja siten kipinä säilyy hyvänä pidempään.

Niin ja käytännössäkin vakiot on toimineet virissä kunhan kärkiväli on sopiva.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no empä sitten tiedä mikä tuossa omassani vikana on kun ei normi tulpilla toimi ja kaikki sytkä osat uutta.. no se on pää asia että platinoilla toimii...
eikös noisssa platinoissa pitäisi parempi kipinä olla kun on vain pieni terävä piikki niin tulee kipinä aina samasta kohtaa ja ei pääse karstoittumaan tai jotain... vai miksi niitä ralleissa käytetään ja niillä on jopa penkissä saatu ilman mitään muita muutoksia muutama hv lisää..

makelle: vahvasti uskoisin sitten että kone ei nakuta vaan saa vain jostain jotain häiriötä.. apc kun aika usein päästää muutaman rilahduksen kuulumaankin ennen kuin ehtii ahdot laskea..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jokke A kirjoitti:Kaverit kertonu, että T8:n orkkistulpat pelittää ainakin orkkisahtimen kanssa vielä 1,4 barin paineilla. Isomman ahtimen kanssa ei kavereilla ole vielä kokemuksia noin isoista paineista.
ja eipä niitä paineita isommalla ahtimella noin paljon sovikkaan k-jetin kanssa lyödä...
vakio mitsulla kyllä minullakin normi tulpat pelitti hyvin vaikka ahtoja oli melkein 1,5, uudella ahtimella jo kilon pinnassa kauhea pauke ja röpellys normi tulpilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin