900 turbon viritys
Mitkä tulpat sulla on?Make^ kirjoitti:Mulla menee T8 vakio turbolla 0,5 barin ahdoilla 0-100 km/h alle kuuden sekunnin.. Silti nakutus valo vilkuttelee, tiedä sitten mikä vialla..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
NGK Platinat kehiin.Make^ kirjoitti:Mulla on bilteman tulpat, olisko vika niissä? Sytkä on kohdallaan, et vika ei ole siinä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Käytäntö ei toki ole aina 100% yhtä teorian kanssa, mutta periaatteessa platinan ainut etu on sen kulumisen kesto. Eli "nasta" ei pyöristy yhtä nopeasti kuin normissa ja siten kipinä säilyy hyvänä pidempään.
Niin ja käytännössäkin vakiot on toimineet virissä kunhan kärkiväli on sopiva.
Niin ja käytännössäkin vakiot on toimineet virissä kunhan kärkiväli on sopiva.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
no empä sitten tiedä mikä tuossa omassani vikana on kun ei normi tulpilla toimi ja kaikki sytkä osat uutta.. no se on pää asia että platinoilla toimii...
eikös noisssa platinoissa pitäisi parempi kipinä olla kun on vain pieni terävä piikki niin tulee kipinä aina samasta kohtaa ja ei pääse karstoittumaan tai jotain... vai miksi niitä ralleissa käytetään ja niillä on jopa penkissä saatu ilman mitään muita muutoksia muutama hv lisää..
makelle: vahvasti uskoisin sitten että kone ei nakuta vaan saa vain jostain jotain häiriötä.. apc kun aika usein päästää muutaman rilahduksen kuulumaankin ennen kuin ehtii ahdot laskea..
eikös noisssa platinoissa pitäisi parempi kipinä olla kun on vain pieni terävä piikki niin tulee kipinä aina samasta kohtaa ja ei pääse karstoittumaan tai jotain... vai miksi niitä ralleissa käytetään ja niillä on jopa penkissä saatu ilman mitään muita muutoksia muutama hv lisää..
makelle: vahvasti uskoisin sitten että kone ei nakuta vaan saa vain jostain jotain häiriötä.. apc kun aika usein päästää muutaman rilahduksen kuulumaankin ennen kuin ehtii ahdot laskea..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
ja eipä niitä paineita isommalla ahtimella noin paljon sovikkaan k-jetin kanssa lyödä...Jokke A kirjoitti:Kaverit kertonu, että T8:n orkkistulpat pelittää ainakin orkkisahtimen kanssa vielä 1,4 barin paineilla. Isomman ahtimen kanssa ei kavereilla ole vielä kokemuksia noin isoista paineista.
vakio mitsulla kyllä minullakin normi tulpat pelitti hyvin vaikka ahtoja oli melkein 1,5, uudella ahtimella jo kilon pinnassa kauhea pauke ja röpellys normi tulpilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu