EGR venttiilin sijainti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kynnys
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 22:30

EGR venttiilin sijainti

Viesti Kirjoittaja kynnys »

Missä mahtanee sijaita kyseinen EGR-venttiili 900 i 8v. H mallin koneessa. En tiedä onko koskaan puhdistettu tai pystyneekö edes. Mutta ihan vain miellenkiinnosta kyselen. :?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: EGR venttiilin sijainti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kynnys kirjoitti:Missä mahtanee sijaita kyseinen EGR-venttiili 900 i 8v. H mallin koneessa. En tiedä onko koskaan puhdistettu tai pystyneekö edes. Mutta ihan vain miellenkiinnosta kyselen. :?:
Se venttiili on imusarjan alla. Siihen menee imusarjan keskeltä semmonen noin 16mm paksu teräsputki, jonka ympärillä on semmonen rautalankavieteri.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2079
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko 8v ruiskussa egr?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

antti.hakamaa kirjoitti:onko 8v ruiskussa egr?
Kyllä miulla oli -88 vuosimallisessa. Onhan noita EGR-venoja kaasarimalleissakin nähty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Mertmi kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:onko 8v ruiskussa egr?
Kyllä miulla oli -88 vuosimallisessa. Onhan noita EGR-venoja kaasarimalleissakin nähty.
Jeps. Ei EGR:n toimivuus sinänsä ole ruisku/kaasaritekniikasta kiinni. Onhan noita dieseleissäkin. Tahtoo vain muuttua toimivuus toimimattomuudeksi ajan mittaan.
Vastaa Viestiin