saab 900i ei lähde kylmänä käyntiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ja kyllä näillä keleillä pitäisi lähteä herkemmin käyntiin ilman koko kylmäkäynnistyssuutintakin, eli vikaa lienee kyllä muutenkin jossain. Järjestelmäpaine laskee tai jostain pääsee ilmaa bensaputkiin kenties.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
paltaselka
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
Paikkakunta: 08

ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja paltaselka »

Vaihdoin sen kylmäkäyntisuuttimen ja nyt lampsin kokeilemaan josko auttaisi. Se virrantulo hieman hankala mitata yksin ja lämpöisenä siitä ei ole mitään hyötyä koska virtaa ei tule. Mikäli nyt ei käynnisty suosiolla niin virtaa ei varmaankaan tule. Suutin maksoi hajottamolla 7 euroa.
saab 96 2x aikoinaan
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sinne startille menee kaks ohutta johtoa. Se, jossa on pienempi lattaliitin, on tuohon kylmäkäynnistyssuuttimeen liittyvä juttu (isompi on startin heräte). Onhan se piuha varmasti kytkettynä? Teillähän oli se startti irti, niin on voinut vaikka luiskahtaa paikaltaan tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
paltaselka
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
Paikkakunta: 08

ei lähde kylmänä käyntiin

Viesti Kirjoittaja paltaselka »

Totta, johjo voi olla vaikkapa poikki, liitin kyllä näyttäisi olevan paikallaan. Pitää vkl aikana mittailla. Kumminkin kokeilin kylmäkäynnistys suuttimen toiminnan, vetäisin akulta johdot suoraan ja irroitettuna suhautti heti kun sai sähköä. Aamulla kun lähden suppilovahverometsään, laitan virtaa sinne suoraan "pirtistä", kaikuluotaimen(moottoripyörä) akusta ja varmaan lähtee tulille. Sitä ennen pitää koittaa katella mittarilla toimiiko lämpötila-anturi. Jos sekin toimii, johtohan siitä on poikki. Kyllä se vika siellä on, hankala vain viikolla yksin oikoa jäseniä joka paikkaan. starttaappa siinä ja pitele samalla pellin alla yleismittaria ? Sitten kun pääset sellaiseen paikkaan jossa on porukkaa, kone on jo lämmin ja hyödytöntä koko homma. :roll:
saab 96 2x aikoinaan
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
paltaselka
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja paltaselka »

Jcarlsonille: en tiedä miten Oulussa mutta Kainuussa on ollut kolmena aamuna pakkasta joten ei se lähtisi sinunkaan autosi ilman lisäruokaa tulille. Ainakin luulisin. Päivällä toinen juttu kun on melkein 10 astetta lämmintä.
saab 96 2x aikoinaan
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
Vastaa Viestiin